КОНСАЛТИНГ | Вибір консультанта 20 травня 2013 р.

Вісім фраз, які ви ніколи не почуєте від поганого консультанта

Вибираючи консультанта, компанії ретельно оцінюють його кваліфікацію та досвід; визнання, яке здобув у певній сфері; ціну, що пропонує за свої послуги. Але, попри все, суб’єктивне враження, яке потенційний радник справляє на керівників, подеколи буває вирішальним...

Джефф Хейден (Jeff Haden)
Джефф Хейден
(Jeff Haden)
За словами Джеффа Хейдена (Jeff Haden), відомого бізнес-публіциста, а також людини, яка 20 років пропрацювала у виробничій сфері (у тому числі і на посаді керівника підприємства): «Оскільки у більшості випадків не має матеріального "продукту", котрий можна було б оцінити, вам здебільшого доводиться приймати інтуїтивне рішення щодо ймовірності виконання консультантом обіцянок на кшталт "Ми це зможемо!" та "Ми це зробимо!"». Хаден рекомендує менеджерам уважно прислуховуватися до тону, у якому кандидат веде розмову під час періоду «залицяння»; при цьому, звертаючи увагу на те, що часами потенційні радники, прагнучи підписати угоду, воліють свідомо відволікати керівників від деяких проблемних моментів.

Джефф Хаден наводить вісім речень, які майже ніколи не можна почути з вуст недобросовісного консультанта. Тож, якщо ви стикаєтесь із ситуацією «навпаки», то варто розглянути кандидатуру серйозно.

«Запровадження проекту буде набагато складнішим, ніж вам здається»

Проблеми, збої, несподіванки трапляються під час реалізації кожного проекту. Більше того, нерідко саме найуспішніші проекти супроводжуються справжніми потрясіннями для людей та бізнесу в цілому. І це нормально, адже ви запроваджуєте зміни. Натомість, якщо консультант не прагне попередити вас про це заздалегідь — це свідчення того, що йому або бракує досвіду, або він свідомо намагається ввести вас в оману.

«Я не знаю»

Консультанти люблять знати усе. Врешті-решт, така вже в них робота — надавати відповіді на ваші запитання. (А якщо відповіді у вас є, тоді навіщо вам потрібні радники?). Проте, якщо консультант не боїться сказати — «Я не знаю. Давайте подумаємо про це разом» — то, скоріше всього, він прагнутиме підходити до розв’язання проблеми у співпраці з вами, а не нав’язувати своє рішення, при цьому, намагаючись виглядати найкомпетентнішою людиною у світі.

«Рішень "під ключ" не буває»

Навіть якщо метою проекту, який супроводжуватиме консультант, є встановлення найпростішого обладнання, вам все одно доведеться проводити не одне навчання персоналу, вносити зміни у бізнес-процеси, постійно контролювати, чи використовують підлеглі набуті навички на практиці.

Отже, набагато краще, коли консультант попереджає вас завчасно, що без вашої участі реалізувати проект не вдасться.

«Не впевнений, що зрозумів ваші вимоги»

Деякі консультанти полюбляють розпливчасті вимоги. Бо непорозуміння та інформаційні пробілі — це завжди можливості для маневрування (збільшився обсяг робіт — збільшилася цифра у рахунку). Тож, якщо консультанту від самого початку «все зрозуміло», і він не докучає вам своїми запитаннями — не виключено, що наприкінці вас спікатимуть проблеми.

Натомість хороші консультанти, навпаки, намагаються отримати від вас якомога більше інформації, оскільки прагнуть зрозуміти ваші очікування якнайкраще. І якщо консультант допікатиме вас до живого, говорячи в сто перший раз, що йому потрібна «ще й така інформація» — це ознака того, що перед вами професіонал.

«А це ви можете і без нас зробити»

Найкращі консультанти завжди готові підказати, як ви можете зекономити гроші. Вони воліють пожертвувати якоюсь сумою доходу, ніж втратити клієнтів, котрі з часом усвідомлять, що виклали гроші за непотрібні їм послуги.

«Ваші працівники кажуть нам дещо інше»

Те, чого бажаєте ви, а що хочуть отримати ваші працівники — це подеколи цілком різні речі. Перелік побажань ваших підлеглих може бути нескінченним. Замість того, щоб скористатися з ситуації та сформувати перелік додаткових послуг, сумлінний консультант завжди вчасно зверне вашу увагу на проблему.

«Ми навідаємось десь через місяць — подивимося, як у вас йдуть справи»

Зрозуміло, що кожний консультант прагне успішно завершити проект. Проте у розумінні деяких з них «успішне завершення» означає надходження оплати від клієнта. Але справжні професіонали завжди періодично (принаймні, раз на три місяці) будуть цікавитися, як працює ваш бізнес після реалізації проекту.

До речі, не лише клієнт отримує користь від такого ставлення. Виявляючи проблеми, котрі виникли у фірмі після завершення проекту, консультанти вдосконалюють свої процеси і, відповідно, зміцнюють позиції на ринку.

«Ні»

Рідко коли консультант може надати все що вам потрібно за ціну та в часові рамки, котрі вас би влаштовували. Можливо, вам неприємно буде почути «ні», але часом саме така відповідь буде для вас найкращою. Зрештою, чи потрібна вам співпраця, яка б базувалася на порожніх обіцянках?

І ще одне, деякі консультанти діють за принципом: «Добре, розпочинаємо, а по ходу проекту уточнюватимемо умови нашої співпраці». Якщо таке трапляється, відмовляйтесь від співпраці негайно!

За матеріалами "8 Things Consultants Will Never Say", CEO.com.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
23-24 вересня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Влада. Управління. Лідерство (Олександр Сударкін, Ігор Солодов)
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму
2-3 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління запасами на підприємстві (Валентин Маєвський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Стратегия жизниСтратегия жизни
Здесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизниЗдесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизни
Карьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышениеКарьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышение
MBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управленияMBA в кармане. Практическое руководство по развитию ключевых навыков управления
Как очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступкиКак очаровывать людей. Искусство влиять на умы и поступки


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)