ПОДІЇ | Post Factum

Мистецтво бути успішним

Майстер-клас Михайла Казініка

Автор: Наталія Олійник, SCG

16 квітня 2010 р. у Києві за сприяння журнала "Комп&ньоН" відбувся унікальний майстер-клас Михайла Казініка, що вразив навіть дуже вимогливих гостей. Чотири години занурення у часто невідомий світ для людей із бізнесу — у світ риторики, музики та поезії.

Михайло Казінік
Михайло Казінік
    «Коли Михайло Казінік стрімко виходить на сцену, починає говорити або грати — у залі не залишається жодної людини, яка не була б захоплена його ураганною енергією, не була б захоплена унікальним моноспектаклем цієї дивної людини».
    (М. Ханін «Таємні знаки культури»).

Михайло Казінік — мистецтвознавець, артист, поет, музикант, викладач, бізнес-консультант та вчений. Дивовижне поєднання, чи не так? Але ще дивовижніше, як йому вдається одночасно поєднувати всі ці якості у виступі? Він розповідає так талановито і з таким темпераментом, що вже за декілька хвилин у залі не залишається байдужих людей.

На майстер-класі Михайло торкнувся багатьох питань, основними з яких були:

  • Як підняти власну мотивацію та мотивацію своєї команди на якісно новий рівень?
  • Де знайти неймовірно сильні імпульси до дії та досягненню поставлених цілей?
  • Як уникнути пасток шаблонного мислення та відкрити інтелектуальний потенціал своєї команди?
  • Де шукати нові можливості для підвищення ефективності управління бізнесом та своєю кар'єрою?
  • Як діє принцип «домінуючої побічної партії» у бізнесі?

Казінік протягом виступу неодноразово наполягав на тому, що кризові часи — саме час для творчості і якщо її немає, то і бізнесу не існує. Необхідне творче мислення і його стимулом має стати саме класична музика (якій 200-300 років). В ній, на думку Михайла, «зашиті» всі схеми успішного ведення бізнесу сучасності і майбутнього. Він вивертає навиворіт свідомість, порушуючи пріоритети «багатством нот», «багатством гармоній», ламає звичні уявлення про все. Чи є це насправді вирішенням проблем, що існують у бізнесі? Напевно кожен вирішуватиме для себе сам.

Дуже цікаву аналогію Михайло Семенович приводить між сонатною формою у музиці та бізнесом. На відміну від інших музичних форм, розділ сонатної форми, в якому відбувається розвиток теми (розробка), є центральним за своїм значенням; у ньому проявляється основна ідея сонатної форми — конфліктність та динаміка розвитку. В жодній іншій формі розвиток не мав визначного, «ідейного» значення. В ній має місце конфліктне співставлення двох образів (головна та побічна партія), розвиток конфлікту в розробці та його результат в коді. Головна партія — надзвичайно важлива складова експозиції. Вона — основа майбутнього конфлікту та розвитку. Побічна ж партія з'являється у результаті головної партії. Але вона у всьому протистоїть головній: в гармонії, тематизмі, образності. Вона часто триває довше, ніж головна партія. Так і в бізнесі потрібно вчасно помітити і перключитися на «побічну партію», щоб створити щось дійсно цінне. Коли ми зупиняємося на «домінуючій партії», це не призводить до якісних результатів. Думати про «побічну партію» — це можливість перейти з повсякденної метушні до створення ІДЕЇ і, як наслідок, отримання результату на декілька порядків вище, ніж наявні результати. Це можуть бути як ідеї стратегічного розвитку (взагалі зміна діяльності) чи просто зміна декількох невеличких процесів, але цього неможливо побачити без розуміння, що поряд із домінантою завжди існує додаткова «побічна» тема для розвитку, яка в перспективі може стати навіть основною.

Казінік відкриває абсолютно нове бачення не тільки музики, але й перевертає всі уявлення про культуру. Як ви думаєте, про що говорить ВСЕ мистецтво, що створене людством? Про свободу! Дихати вільно, не помічати шор, які на нас одягають із дитинства. Ще будучи дитиною — ми дивимось на світ широко розкритими очима, а подорослішавши діємо часто за програмою, яку в нас заклали у дитячому садочку, школі та вищій школі...

Типовий приклад «штампу» з дитинства — казка «Курочка Ряба»: коли курочка Ряба знесла яйце золоте, то дід з бабою засмучуються через те, що їм нічого їсти, а не про те, що ЗОЛОТЕ яйце — це можливий шанс на зміни в житті. Діти сприймають такі речі буквально і, як результат, дорослими дуже обмежені на пошук ідей розвитку і часто не бачать ідеї на поверхні.

А ще ця «дивна» людина, «незрозумілої» професії декілька разів згадувала ім'я Олексія Новожилова (директора «Артека»), про те, як знищують Особистість, про верховенство охлократії у нашій країні. Намагався «ввімкнути» в нас захист культури та людяності. Чи знаєте, що таке охлократія? Це коли керують «охломони», неосвічений натовп... У широкому сенсі (мова йде не лише про політику). На противагу — демократія. Тільки не та, яку на свій лад трактують люди: демос — народ, кратія — влада. В оригіналі — демос — це ідея/цінності, освіченість, найвища ступінь відповідальності. Відчуваєте різницю?

Чому цей музикант прийшов до бізнесменів? Тому що саме бізнесмени можуть щось змінити у сьогоднішньому стані речей. Перейти від байдужого спостерігання за тим, що відбувається навколо, до активних дій, що приведуть до якісних змін. Люди з бізнесу не заплямовані досвідом у минулій системі, системі СРСР, коли бізнесу як такого не існувало.

Саме у бізнесменів є можливість створювати власні компанії, власний світ та власний мікроклімат довкола себе. Що, як наслідок, призведе до поширення зовсім нової культури, нового підходу до ведення бізнесу... і не тільки.

Декілька цитат виступу Михайла Казініка:

  • "Велика цивілізація зберігається там, де довгий період було рабство. Коли народ прокидається, він може оцінити велику культуру". Ми маємо багато шансів?
  • "Якщо над ідеєю не можна посміятися — біжіть від неї геть" (творчість та гумор — основа бізнесу).
  • "Що гірше Бетховен чув, то кращою була його музика" (можливо й у бізнесі це спосіб створювати нове?)
  • "Система, крім усього іншого, — це й допомога/підтримка друг друга"
  • "Геній (харизматик?) — це жертва. Це страждання..."

Хіба я не стану від цього краще? Хіба бізнес не стане від цього краще? Хіба Світ не стане від цього краще?



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)