ПОДІЇ | Гастролі гуру

Більшість людей розуміють капіталізм неправильно

Репортаж з майстер-класу К'єлла Нордстрема в Києві

Автор: Ярослав Федорак, редактор Management.com.ua

8 грудня 2011 р. у Києві відбувся унікальний майстер-клас одного з найяскравіших бізнес-мислителів К'єлла Нордстрема (Kjell Nordstrom) — "Капіталізм 2.0: надсучасна компанія та мистецтво робити гроші". Організаторами цієї події виступили міжнародний фестиваль-конкурс "Вибір року" та компанія IdeasFirst.

К'єлл Нордстрем (Kjell Nordstrom) К'єлл Нордстрем — співавтор бестселерів "Бізнес у стилі фанк" та "Караоке-капіталізм", міжнародний експерт з питань корпоративної стратегії, який входить до рейтингу бізнес-мислителів Thinkers 50 і чиє ім'я стоїть поруч з іменами таких гуру менеджменту як Майкл Портер, Філліп Котлер і Том Пітерс — розповів київській аудиторії власників бізнесу та топ-менеджерів, що ж таке капіталізм насправді.

Розпочавши зустріч розмовою з Євгеном Глібовицьким, консультантом з комунікацій, керуючим партнером компанії pro.mova, який виступав водночас модератором, інтерв'юером та ведучим події, К'єлл Нордстрем відразу перейшов до нешаблонних тверджень. Наприклад, він розповів, що не дивлячись на популярну останнім часом тему економічної рецесії, глобальна світова економіка за останні роки не падала, а зростала на 3-4% щороку.

Після аналізу поточної економічної обстановки Нордстрем перейшов до розгляду системи бізнесу, яка складається із чотирьох кроків. Першою в циклі створення успішного бізнесу завжди є ідея. Проблема ж полягає в тому, що абсолютна більшість ідей є поганими.

Для того, щоб заробити гроші на ідеї, потрібно створити "тимчасову монополію" (temporary monopoly) — товар або послугу, що будуть сприйматися споживачами як унікальні. Бізнес буде успішним рівно до тих пір, поки він зуміє зберігати за собою цю "тимчасову монополію". Але, на жаль, це не може тривати вічно.

Саме на цьому етапі для компанії дуже важливо вдатися до третього кроку — створення інновацій. І якщо все буде зроблено правильно, четвертим логічним кроком стане заробіток.

Значну увагу К'єлл Нордстрем приділив поняттям глобалізації та інформації (інформаційним технологіям). Той факт, що люди почали вести бізнес не лише в рамках власних країн, але й поза їх межами, а також те, що завдяки інформаційним технологіям вартість комунікації між людьми на різних кінцях світу впала в сотні разів (тобто по суті стала безкоштовною) — веде нас до великих змін. І людство знаходиться лише на самому початку цього шляху.

Також читайте: К’єлл Нордстром про інформаційні технології та глобалізацію
Інформаційні технології є рушіями практично всіх сучасних процесів. І той, хто сподівається, що він зможе контролювати їх — наївний. Політична верхівка деяких країн все ще намагається "боротися" з Інтернетом та свободою своїх громадян, але це намагання приречене на провал.

Мультиполярність стала світовим рушієм. І ніхто не здатен контролювати цей процес. А це, в свою чергу, означає, що людство вступає в епоху непевності. По суті, ми не можемо:

  • робити передбачень;
  • складати плани;
  • створювати стратегію;
  • формувати бюджет.

Єдине, що ми можемо робити — це експериментувати — рухатися до цілі методом спроб та помилок.

Втім, мабуть, найбільше енергії та уваги К'єлл Нордстрем приділив поняттю капіталізму. "Капіталізм — це машина, основне завдання якої полягає тільки в одній функції: сортувати все, що її оточує, на дві категорії: ефективні речі та неефективні речі, — пояснює К'єлл. — І з цим завданням машина капіталізму справляється на відмінно".

Капіталізм, як і Інтернет, неможливо контролювати. Сьогодні він досягнув такої потужності, що ні США, ні Євросоюз не зможуть врятувати країну, яку він зарахував до розряду неефективних. Капіталізм знищує неефективні країни, і боротися з цим — марно. Єдиний "чесний" спосіб, який може сприяти порятунку — стати ефективними.

Не менш цікаво було послухати роздуми Нордстрема щодо демографічних змін у світі. Так, сьогодні від 40% до 65% домогосподарств у великих містах (столицях) складаються з однієї людини. По суті "Земля" перетворюється на планету одинаків.

Розповів Нордстрем і про феномен "послідовної моногамії" (sequential monogamy), коли люди вже не створюють шлюб назавжди, а створюють його лише на 6-7 років — час, достатній для того, щоб завести дітей. І якщо в майбутньому ви плануєте вести успішний бізнес, вам просто необхідно враховувати всі ці фактори.

Основний висновок події: принцип отримання прибутку настільки ж стійкий, як і сам Всесвіт. Втім, реальне втілення цього принципу з часом змінюється. І вам потрібно бути надзвичайно гнучкими, спостережливими та відкритими до нового, щоб помітити і, головне, застосувати ці зміни у власному бізнесі.

Враження Євгена Глібовицького, модератора зустрічі:
  1. Давно не був на таких добрих виступах.

  2. Чудова підбірка аргументів на користь довготривалої ефективності ліберальних демократій в світі. Останнім часом я чую багато про "всьо буде Китай" чи "Сингапур — правильна автократія". Не прималяючи ефективності чи швидкості зростання азійських тригрів, давайте справді побачимо, чи така інакша від Європи чи США буде південно-східна Азія після вкорінення там середнього класу, атомізації родин чи появи своїх поколінь Y. Виглядає, що ми насправді спостерігаємо один і той самий процес просто в різних стадіях.

  3. Значна частина послідовників "фанкі-бізнесу," яких я досі зустрічав в Україні, бачать в цьому "фанку" чудове обгрунтування чи навіть виправдання безвідповідальної ірраціональної поведінки бізнес-лідера, яка базується на інтуїції замість знань і емоціях замість раціональності. Хоча це якраз те, що Нордстрем заперечує. Він говорить про важливість емоційності — разом з раціоналізацією, і відповідальності — на основі освіти. Він говорить про "фанк" — на платформі правової держави і ефективної економіки.

    Не буває "фанку" на ринках, де нема законів, панує корупція і некомпетентність регулятора економіки. Буває димова завіса непрозорості, на якій можна написати "фанк", "f*ck", чи будь-яке інше слово. Суть від цього не зміниться.

ФОТОРЕПОРТАЖ



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Засіло в голові. Наука успішного навчанняЗасіло в голові. Наука успішного навчання
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)