ІНТЕРВ'Ю | Betsy Burton 19 квітня 2007 р.

Архітектура підприємства як рушій змін

Для співробітниці компанії Gartner Дебори Вейс (Deborah Weiss) поняття архітектури підприємства означає набагато більше, ніж просто діаграму, яка вказує на дані та їх обмін у компанії. Загальна картина, на її думку, повинна описувати супер-структуру, яка не лише супроводжує бізнес-процеси, але й визначає майбутнє цих процесів. Основною ж метою є вміння відшукати різницю між "тим що є" і "тим, що повинно бути", щоб створити "сфокусований на дію" шлях управлінських змін.

У інтерв'ю, яке наведено нижче, Дебора ділиться своїми міркуваннями щодо компонентів архітектури підприємства:

Дебора Вейс (Deborah Weiss) З.: Ви стверджуєте, що команди архітекторів підприємства розширюють свої обрії далеко за сферу ІТ, і розповсюджують свій вплив на бізнес-середовище, сприяючи зростанню компанії. В такому разі поняття архітектури підприємства починає означати набагато більше, ніж ми всі звикли в нього вкладати. А як би Ви визначили сучасну архітектуру підприємства?

В.: Ми вважаємо, що архітектура підприємства повинна фокусуватися на двох речах. Найбільш звичним уявленням про неї є те, що ви створюєте певну модель чи діаграму. Але насправді це повинна бути дисципліна стратегічного планування, яка доходить до чітких ініціатив. Ми переконані, що архітектура підприємства повинна бути сфокусована на процеси. Архітектура підприємства це те, що ви робите, а не те, що ви створюєте.

З.: Розкажіть будь-ласка про складові бізнес-архітектури.

В.: Вона передбачає оцінку сучасного становища компанії та визначення шляху, куди слід рухатися. Знання пункту призначення допомагає визначити чіткі кроки змін, які допоможуть вам реалізувати стратегію. Звісно, сюди належать і управління, адміністративна діяльність, оскільки вам слід усвідомити ситуацію "як є" і визначити всі рушії змін. А потім — задокументувати різницю.

З.: Чи впливає ця концепція на ІТ-організації?

В.: Протягом 12-ти останніх місяців ми спостерігали за доволі цікавими тенденціями. Наприклад, 5% команд-архітекторів тепер підлягають функції бізнес-стратегії, а це значить, що вони вийшли з ІТ-організації. Таку зміну ми помітили вперше, і це може бути дуже значний крок. Він означає, що змінюється сам принцип роботи архітектури підприємства.

З.: Чи означає це, що компанії розчаровуються у інформаційних технологіях? Чи, можливо, це навпаки, вказує на створення більш тісних взаємостосунків між ІТ та бізнесом?

В.: І те, й інше. По-суті ми спостерігаємо таку саму ситуацію, яка відбувалася із управлінням проектами. Саме інформаційні технології вперше запропонували метод проектів. Але зрештою цей інструмент став частиною бізнесу. Архітектура підприємства також переросте із компетенцій інформаційних технологій до повноцінної частини бізнесу. Цей інструмент має неабияку цінність для процесу планування.

З.: Якими навичками повинен володіти директор з інформаційних технологій, який пояснює бізнесові цінність архітектури підприємства?

В.: Насамперед, слід завжди пам'ятати, що архітектура підприємства, це інструмент планування, а не лише інжинірингу. І якщо я хочу створити ідеальний сервіс, я повинен перейнятися проблемами клієнта в деталях, а не лише в загальному. Тому директор з інформаційних технологій повинен відмінно розуміти не лише бізнес-процеси, але й способи переміщення інформації в компанії, основні її джерела, а також те, яким чином можна полегшити її обіг.

За матеріалами "Using Architecture To Drive Change", Optimize Magazine.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак.





БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 січня 2017
Київ, Український дім
Менеджер і команда. Як створити команду мрії (Максим Батирєв)
24 січня 2017
Київ, Готель «Мир»
Тайм-менеджмент і принципи делегування (Наталія Дегтярьова)
26-27 січня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Легкий способ перестать откладывать дела на потомЛегкий способ перестать откладывать дела на потом
Ловушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджментуЛовушка времени. Классическое пособие по тайм-менеджменту
Важно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь статьВажно не то, кто ты есть, а то, кем ты хочешь стать
Работа как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем местеРабота как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем месте
Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)