НОВИНИ від 11.07.2007


Фінансові директори повинні вийти за рамки фінансів

Для амбітних фінансових директорів, які хочуть і надалі зростати у професійному ключі, настав час вийти за рамки квартальних звітів та аналізу втрат і прибутків. Їхнє нове завдання полягає у роботі із людьми.

Дуже часто фінансові директори намагаються завоювати професійний авторитет, оточуючи себе технічною та фінансовою інформацією. Такі результати дослідження, проведеного компанією PricewaterhouseCoopers. Проте найкращим способом довести свою професійну придатність та належність до вищої ланки керівництва компанії — показати більш широке розуміння рушіїв бізнесу та перешкод, які виникають на його шляху.

Опитування 193 фінансових керівників вищої ланки компаній, чий прибуток складає щонайменше 375 млн. фунтів стерлінгів, мало на меті визначити яким чином фінансові директори оцінюють якість управлінської інформації, яку вони створюють, накопичують та розповсюджують, а також наскільки вдало їхні компанії використовують цю інформацію для прийняття рішень.

Результати виявилися вражаючими. Попри те, що переважна більшість респондентів назвала фінансову інформацію, яку вони отримують, хорошою чи навіть відмінною (83%), все ж більше половини з них відчувають, що для покращення якості нефінансової інформації (продажі, задоволеність споживачів і т. п.) потрібно ще дуже багато зробити.

Іншими словами, для задоволення своїх професійних амбіцій фінансовим директорам та іншим фінансовим керівникам потрібно пройти ще дуже нелегкий і довгий шлях покращення якості управлінської інформації.

Том Гансон (Tom Gunson), партнер PwC коментує: "Із дослідження стає очевидним, що фінансові директори, які прагнуть стати справжніми партнерами бізнесу, повинні взяти на себе відповідальність за формування управлінської культури, змістити фокус свого бачення зі світу чисел на світ людей та їхньої поведінки. Їм слід стати справжніми агентами змін в організації.

Оскільки фінансові керівники позиціонують себе як постачальники найнеобхіднішої інформації для прийняття рішень у бізнесі, їм слід стати гарантами якості всієї управлінської інформації — як фінансової, так і нефінансової — у своїй організації".

Менше, ніж половина опитаних висловили задоволеність управлінською інформацією, яку вони отримують. Як наслідок — більше, ніж 8 із 10-ти респондентів змушені регулярно перевіряти отриману інформацію на відповідність дійсності. При цьому більше половини респондентів ствердили, що вони час від часу взагалі ігнорують отриману інформацію.

Не вистачає розуміння, хто повинен відповідати за якість нефінансової інформації. Лише чверть респондентів погоджуються, що відповідальність за такий тип інформації повинен нести фінансовий відділ. При цьому 4 із 10-ти респондентів переконані, що по суті відповідальність за якість такої інформації не несе жодна людина в компанії.

Абсолютно очевидно, що нефінансова інформація має для компанії неабияку цінність. Сім із 10-ти респондентів визнали, що топ-менеджмент їхньої компанії сьогодні приділяє такій інформації набагато більше уваги, ніж, скажімо, два роки тому. Причинами такої актуалізації може служити вдосконалення технологій, зміна правил гри на ринку, жорстке конкурентне середовище, зростання очікувань зацікавлених осіб і т. п.

Варто зауважити і ще одне відкриття, здійснене в результаті опитування: найуспішніші компанії включають фінансову та нефінансову інформацію в один звіт.

Основною перешкодою на шляху створення якісної управлінської інформації є складність організаційної структури. Іншими перешкодами є нестача ресурсів та численні виклики, що їх кидають компаніям новітні технології.

Самі фінансові відділи глибоко переконані, що їм потрібно змінити способи подачі інформації та впливу на прийняття бізнес-рішень. З подальшим зростанням складності організації, яка впливає на ефективність, нефінансова інформація набиратиме дедалі більшої ваги.

За інформацією management-issues.






  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua