ІНСАЙТИ | Організаційна культура 18 березня 2016 р.

10 помилок, яких слід уникати в процесі формування оргкультури

Сильна оргкультура — це один із найважливіших чинників досягнення стійкої конкурентної переваги. Саме тому видатні лідери приділяють їй не менше уваги, ніж стратегії бізнесу.

Шон Мерфі (Shawn Murphy)
Шон Мерфі
(Shawn Murphy)
Шон Мерфі (Shawn Murphy), співзасновник та CEO консалтингової фірми Switch and Shift, наводить перелік десяти найпоширеніших помилок, які заважають керівникам створювати сприятливу для розвитку бізнесу культуру.

1. Фокусування на тих, хто чинить спротив

Справжнім каменем спотикання для керівників є помилкове судження стосовно того, що в процесі формування культури слід у першу чергу концентрувати увагу на супротивниках змін. Хід їхньої думки є приблизно таким: «Якщо мені вдасться зробити прихильниками культури тих, хто її зараз не приймає, тоді за мною підуть всі». Втім,така логіка лише відштовхуватиме тих, хто щиро прагне сформувати істинно продуктивну культуру.

2. Недооцінювання значущості цілі

Кожній людині притаманно прагнення долучитись до чогось значущого, що виходило б за межі того, з чим ми стикаємося у повсякденному житті. Така ціль спонукає нас розкривати свої найкращі якості та виконувати роботу на максимально високому рівні. Недооцінювати важливість цілі означає нехтувати фундаментальними особливостями людської природи. За таких умов може з’явитися тільки посередня культура.

3. Вічне перебування на нарадах

Ваша фізична присутність як лідера дуже сильно впливає на те, як люди сприймають середовище, в якому працюють. Перебуваючи на нескінчених нарадах, поза полем зору колективу, ви втрачаєте можливість цілеспрямовано впливати на культуру та клімат всередині фірми. Але культура розвиватиметься і без вас, хоча не виключено, що зовсім не так, як вам би хотілось.

4. Недостатність комунікації

Щоб сприйняти зміст повідомлення, нам потрібно вислухати його сім разів. Коли ви пояснюєте людям свої очікування, підхід «вислухали й зробили» не спрацьовує. Переконайтесь, що члени вашої команди розуміють, чого ви від них хочете. Чіткість пояснень — це ключ від позитивної культури.

5. Фрагментованість мислення

Запроваджуючи зміни на одній ділянці, слід передбачити, як це вплине на інші аспекти діяльності компанії. Якщо людина фокусується лише на окремих фрагментах, не спромагаючись побачити цілісну картину, це негативно відбивається на продуктивності — як її, так і всієї фірми. Ваша компанія — це система. Формуючи культуру, прогнозуйте, як вона прищеплюватиметься у різних частинах організації.

6. Випромінювання негативу

Напевно, вам не завжди подобається те, що відбувається всередині компанії та навколо неї. Але як лідер ви задаєте тон — тому звертайте увагу на свій настрій. Адже ви його транслюєте цілій компанії. Поширення негативу, хай і ненавмисно, породжує нездорову опозиційну культуру, яка заважає досягати бажаних результатів.

7. Мислення категоріями короткостроковості

Концентруючись виключно на прибутках, ви потрапляєте до пастки. Бо цей вкрай важливий показник є короткостроковим за своєю природою. Мислячи категоріями короткостроковості, ми програмуємо свою поведінку на фокусування на найближчому майбутньому. А тому втрачаємо здатність передбачати, які переваги та які неприємні сюрпризи може принести наша стратегія у тривалій часовій перспективі.

8. Культивування індивідуалізму

Якщо у вас є фаворити, для яких створюються особливо сприятливі умови, ви навряд чи зможете скористатися з мудрості групи. Ми сильніші разом, ніж поодинці. Формуйте культуру, де цінується командна робота, а не індивідуалізм.

9. Нівелювання важливості стосунків

Наш мозок функціонує так, що першорядне значення для нас мають взаємозв’язки з іншими людьми. Неврахування цього є величезною помилкою. Найефективніші лідери вміють єднати людей таким чином, що це допомагає досягати визначених цілей та створювати культуру довіри та взаємної підтримки.

10. Незважання на соціальний чинник

Помилки 8 та 9 коріняться в незнанні біології людини, яка спонукає нас працювати поруч з іншими над чимось важливим, сповненим значущості та підпорядкованим досягненню великої цілі. Тому не можна відкидати потребу формування соціальних зв’язків на роботі. Найкращі лідери заохочують дружбу серед працівників, бо це допомагає згуртовувати колектив. Люди не хочуть просто приходити на роботу, відпрацьовувати свої години, а потім йти додому. Їм потрібен досвід позитивної соціальної взаємодії. І це дуже важливий чинник, який допомагає формувати потужну культуру.

За матеріалами "10 Mistakes All Great Leaders Avoid in Building Work Culture", Switch & Shift.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)