КОМЕНТАРІ | Внутрішні комунікації 19 березня 2018 р.

Гра у відкриту: 5 стереотипів про внутрішні комунікації у сучасному бізнесі

Джерело: K.Fund Media

Протягом останніх років принципи внутрішніх комунікацій змінилися. Соціальні мережі, розумні девайси та постійний доступ до інтернету привчили людей до нечуваної раніше швидкості обміну інформацією та постійного діалогу. Але в багатьох компаніях продовжують спілкуватися по-старому. До чого це призводить? Якщо діалог зі співробітниками не ведеться компанією системно, вони знайдуть, як і де організувати спілкування — але вже без участі керівництва та на не завжди вигідні для бізнесу теми. Про це та інші стереотипи, пов’язані зі внутрішніми комунікаціями, розповідає Марина Стародубська, науковий керівник програм управлінського розвитку з репутаційного менеджменту Києво-Могилянської бізнес-школи та керуючий партнер консалтингової компанії TLFRD.

Марина Стародубська: 5 стереотипів про внутрішні комунікації у сучасному бізнесі

Стереотип 1: Корпоративні цінності більше потрібні системним компаніям, ніж маленьким і середнім

Цінності — фундамент роботи будь-якого бізнесу. Це не просто красиві слова на стіні — це «рамки», «орієнтири», «гальма» і «коридор для прийняття рішень». Особливо важливим є підхід до роботи малого і середнього бізнесу, де цінності часто стають замінниками формальних процедур і процесів.

Згідно з дослідженням автора «Теорії базових цінностей» професора Шалома Шварца (Shalom Schwartz), нами рухають дві категорії цінностей: життєві (life values) і професійні (work factors). Життєві цінності закладаються дуже рано: чесність, відповідальність за слова та вчинки, гуманність і інші. З ними людина вже йде до дитячого садку, і помінятися вони можуть лише у разі глибокого потрясіння.

Професійні ж цінності стосуються роботи і кар’єри: амбіційність, клієнтоорієнтованість, професіоналізм. Їх можна і потрібно прищеплювати і розвивати, а ще їхня важливість для працівника на різних етапах кар’єри буде змінюватися.

Наприклад, для співробітників-молодих батьків в перші роки життя дитини цінність «амбітність» може тимчасово поступитися місцем цінності «стабільність». А для молодого фахівця на етапі набуття досвіду цінність «стабільність» матиме негативну конотацію, в той час як «готовність до складних викликів» стане сильним стимулом.

Корпоративними цінності стають тоді, коли їх розділяють більшість співробітників, а не тільки топ-менеджери.

Стереотип 2: Внутрішні комунікації охоплюють лише працівників компанії

У соціології є термін «домогосподарство» — це ті люди, з якими ми ділимо місце проживання. Щоби дізнатися реальну аудиторію внутрішніх комунікацій компанії, потрібно помножити кількість співробітників на 2,5 — середньостатистичний розмір домогосподарства в Україні.

Корпоративними цінності стають тоді, коли їх поділяє більшість співробітників

Приходячи додому після роботи, ми перші 5-30 хвилин обговорюємо з близькими людьми те, як пройшов день і мимоволі повідомляємо їм інформацію, яка формально стосується внутрішніх комунікацій компанії.

Якщо ж інформація виявилася цікавою, то ці люди далі самі почнуть її поширювати — з неминучими спотвореннями.

Стереотип 3: Співробітники більше довіряють внутрішнім каналам комунікацій, а не зовнішнім

Згідно з даними дослідження громадської організації «Детектор медіа» за 2016 рік, для українців достовірними джерелами інформації є: родичі, друзі та лідери думок.

Корпоративні канали комунікацій конкурують за увагу і довіру співробітників із соцмережами і зовнішніми джерелами інформації, і часто програють. Сьогодні 67% українців використовують Google і соцмережі для пошуку інформації про важливі для них події і темах.

Стереотип 4: Топ-менеджмент — ключові спікери і джерела інформації для рядових співробітників

У питаннях стратегії розвитку бізнесу, обсягів інвестицій та позицій на ключових ринках компетентні тільки топи.

Але щодо щоденних питань, проблем та стану справ у компанії для співробітника ключовий канал інформації — його безпосередній керівник.

За даними дослідження BCG Creating a New Deal for Middle Managers, розрив у рівні довіри рядових співробітників до топ-менеджменту і до безпосереднього керівника може становити до 10 процентних пунктів — на користь останнього.

Тому всіх середніх топів необхідно вчити хоча би базовим навичкам комунікацій в команді: активного слухання, зворотного зв’язку, конструктивної критики, позитивного спілкування. Інакше ані ціннісні установки керівництва не будуть доходити до співробітників, ані зворотний зв’язок від співробітників не буде підійматися вище керівників відділів.

Стереотип 5: Про непопулярні заходи співробітників треба сповіщати якомога пізніше

Співробітники завжди дізнаються про майбутні зміни, навіть якщо про це мовчить керівництво.

Наприклад, якщо компанія планує переходити на новий продукт з іншою технологією виробництва, вона буде планомірно знижувати обсяги випуску старої продукції, а значить — і сировини буде замовляти менше.

Співробітники цього відділу звичайно ж обговорюватимуть версії того, що відбувається, з колегами. Якщо керівництво не пояснить співробітникам, що відбувається, то люди почнуть будувати здогади і переживати стосовно свого майбутнього.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
19-20 грудня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети
20 грудня 2018
Київ
Результативні продажі по телефону із задоволенням
16 січня 2019
Київ
Управління відділом продажів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Искусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективнымИскусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективным
Стратегия жизниСтратегия жизни
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно
Ваша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результатыВаша группа поддержки. Программа личного развития, дающая поразительные результаты
Жизнь в потоке. КоучингЖизнь в потоке. Коучинг


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)