КОМЕНТАРІ | Прийняття рішень 17 грудня 2012 р.

9 способів прийняття найкращих управлінських рішень

Макс Нісен (Max Nisen), випускник Pomona College та автор журналу Business Insider, ділиться переліком підходів, які допоможуть приймати найкращі управлінські рішення.

Макс Нісен (Max Nisen)
Макс Нісен
(Max Nisen)
Власники малого бізнесу щоденно змушені приймати безліч важливих рішень. І хоча ми звикли вважати, що поводимося раціонально, та все ж часто виявляється, що ці рішення не найкращі для нашого бізнесу. Величезна кількість поведінкових та психологічних упереджень впливає на наше мислення та взаємодію з іншими. Нижче наведено перелік порад, які допоможуть вдосконалити процес прийняття рішень у рамках компанії.

1. Пошук "найкращого" рішення може виявитися марною тратою часу. Приймаючи рішення, ми зазвичай намагаємося зібрати максимальну кількість інформації і дослідити всі можливі шляхи. На жаль, на певному етапі таке затягування може зашкодити вам, оскільки виявиться банальним затягуванням часу перед обличчям складного вибору. Тому слід встановити чіткий дедлайн, коли ви плануєте прийняти остаточне рішення, і чітко дотримуватися його.

2. Не думайте, що ви можете читати чиїсь думки. Ви сприймаєте себе абсолютно інакше, ніж бачать вас інші і навпаки. Люди зазвичай сприймають себе більш глибоко і довгостроково, тоді як інших вони бачать більш "узагальнено", через призму короткострокових рішень. Тому ми зазвичай помиляємося, коли намагаємося зрозуміти, про що думають інші люди. Пам'ятайте про це наступного разу, коли спробуєте "прочитати" чиїсь думки.

3. Мисліть як людина, яка прогнозує погоду. Кожен, хто потрапив під дощ без парасольки, прислухавшись до прогнозу погоди, вочевидь, вважатиме цю пораду дещо дивною. Втім, люди, які прогнозують погоду, насправді, діють дуже логічно. Їм доводиться постійно оцінювати можливості тих чи інших подій (75% шансу, що піде дощ, наприклад). Саме тому їх можна назвати максимально чесними та неупередженими, навіть якщо прогноз не справдився.

4. Люди знають набагато менше, ніж ви думаєте. Коли власники бізнесу невпевнені щодо подальших кроків компанії, вони зазвичай починають імітувати дії конкурентів. Та на жаль часто це помилка! Ми схильні переоцінювати кількість та якість інформації, яка доступна іншим людям.

5. Не йдіть на "фальшивий" консенсус. Коли ми приймаємо рішення, чи варто довіряти іншій людині, то зазвичай ставимо себе на її місце. А це значить, що чесні люди приписують чесні якості навіть тим, хто на довіру не заслуговує. Такий ефект "фальшивого консенсусу" часом буває надзвичайно потужним! Тому в питаннях довіри потрібно керуватися тільки зовнішньою інформацією, а не власними відчуттями.

6. Заплющте свої очі на хвилину. Звучить дивно, але виявляється, що заплющивши очі ви справді набуваєте здатність приймати кращі рішення. Дослідження підтверджують, що заплющивши очі, людям набагато простіше оцінити всі фактори для прийняття зваженого рішення.

7. Не переоцінюйте "білі смуги". Поведінковий економіст Метью Рейбін (Matthew Rabin) виявив, що люди недооцінюють короткострокові періоди, коли все йде добре, але переоцінюють тривалі позитивні періоди (так звані "білі смуги"). Коли все йде добре, потрібно бути особливо уважними та обережними.

8. Невелика винагорода може зробити складний вибір набагато простішим для прийняття. Коли ми приймаємо складне рішення, наприклад, намагаємося вирішити, чи варто здійснювати інвестиції, які принесуть дуже швидкий, але не дуже високий прибуток, чи навпаки — інвестувати у більш довгострокові проекти, які мають потенціал стати набагато більш прибутковими — прийняти другий варіант набагато простіше, якщо ми зможемо отримати хоча б якусь частину прибутку одразу.

9. Не намагайтеся шукати підтвердження тому, що ви хочете почути. Дуже часто, намагаючись залишатися у хорошому настрої, ми брешемо самі собі, і пускаємо до себе лише ту інформацію, яку хочемо чути. Яку б інформацію ми не отримали, ми намагаємося трансформувати її таким чином, щоб вона відповідала нашому поточному світогляду. А це, в свою чергу, призводить до небезпеки надмірної самовпевненості, яка зруйнувала не одну компанію. Тому намагайтесь сприймати інформацію об'єктивно, а не через призму особистого "комфорту".

За матеріалами "9 Ways To Make Better Executive Decisions", Business Insider.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
2 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
16 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ментальные ловушки на работеМентальные ловушки на работе
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии
Правило четырех секунд. Остановись. Подумай. СделайПравило четырех секунд. Остановись. Подумай. Сделай
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Стратегия успеха. Как избавиться от навязанных стереотипов и найти свой путьСтратегия успеха. Как избавиться от навязанных стереотипов и найти свой путь


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)