КОМЕНТАРІ | Лідерство 3 листопада 2016 р.

Чи потрібні нам лідери «на п’єдесталі»?

Який тип лідерів потрібен сучасному бізнесу? Чи обов’язково це повинні бути сильні яскраві особистості, котрі пригортають до себе загальну увагу? Ось як на це дивиться Джон Маквей (John Mcveigh), президент O.C. Tanner International, консультант, який протягом 25-ти років допомагає різним компаніям світу формувати максимально сприятливу для продуктивної праці культуру.

Джон Маквей (John McVeigh)
Джон Маквей
(John McVeigh)
Кілька років тому ідея мегалідера міцно заволоділа уявою і практиків, і теоретиків управління; що, зрештою, цілком зрозуміло. Вражаюча кількість корпоративних скандалів змусила представників академічної сфери поставити запитання — якою мірою всі ці негаразди можна віднести на рахунок поганого керівництва? У підсумку ціла плеяда лідерів голосно заявили про себе, намагаючись довести світу, що їм вистачає рішучості й харизми, аби стати новим Річардом Бренсоном, Стівом Джобсом чи Марком Цукербергом. Безсумнівно, ці лідери можуть стати зразком для мільйонів. Але чи означає це, що всі вони зациклились на самопросуванні? Так, в разі Цукерберга і покійного Джобса, все як раз навпаки. Ці керівники завжди приховуватись від «прожекторів» загальної уваги. Їм і без цього вдавалося зарядити підлеглих неймовірною енергією та надихнути своєю візією фантастично велику кількість людей.

Але все-таки, як культ лідера вписується в сьогоднішній вкрай нестабільний діловий простір?

В опублікованій 2011-го року книзі з дуже доречною назвою «The Cult of the Leader» («Культ лідера») Крістофер Боунс (Christofer Bones), відомий фахівець у царині HR, проаналізував, чому сучасний бізнес приділяє постаті лідера непомірно велике значення. «Хоча всі сьогодні говорять про лідерство, зміст цього поняття стає все менш зрозумілим, — пише він. — Сьогодні ми оцінюємо лідерів не за якістю їхніх суджень та дій, а відповідно до враження, яке вони створюють». «Результатом цього є фіаско лідерства — і це в час, коли нам потрібні усі найкращі провідники, які лише є в світі, — продовжує свою думку Боунс. — Зараз ми підходимо до прийняття критично важливих рішень, а щоб не помилитись, мусимо негайно переосмислити зміст лідерства».

Культ лідерства ствердився в економічному кліматі, породженому недавньою рецесією. Але у міру того, як ми виходимо з кризи та починаємо функціонувати в полі «нового нормального» бізнесу, котрий ускладнюється та змінюється з кожним днем, потрібен цілком відмінний стиль лідерства.

Ненсі Діксон (Nancy Dixon), колишній університетський викладач, а зараз президент Common Knowledge Associates, зазначає, що лідери мусять відходити від своєї традиційної ролі «людини, що розв’язує проблеми», та перетворюватись на «архітектора розмови». А це означає, що керівникам слід використовувати свою владу не для тиску та надання вказівок, а для ініціювання непростих бесід, сфокусованих на найважливіших для бізнесу питаннях.

Але що об’єднує «архітекторів розмов» із згаданими вище культовими лідерами? У першу чергу — автентичність: і перші, і другі не бояться бути самими собою.

У статті, опублікованій у Forbes минулого року, йшлося про те, що хоча успішні лідери усвідомлюють, що особистісний бренд — це не засіб самопросування, а невід’ємний складник провідництва, менш ніж 15% керівників визначили сутність своєї «марки» і тільки 5% неухильно слідують її засадам щодня. Отже, хоча лідери дуже люблять говорити про особистісний бренд, лише одиниці наповнюють його реальним змістом. І це, незважаючи на численні підтвердження того, що цілісність особистості керівника є тим, що вже само по собі генерує для бізнесу неабияку цінність.

З іншого боку емоційного спектру, згідно публікації Forbes, знаходяться лідери-психопати (до яких належать деякі дуже відомі керівники). «Серед виявів психопатичних розладів — егоцентрична та претензійна поведінка, відсутність емпатії й совісті; психопати можуть бути харизматичними, сповненими очарування індивідами та, до того ж, досконало вміти маніпулювати людьми, — читаємо в цій публікації. — На жаль, деякі з цих якостей, зокрема, харизма та претензійність (що нерідко помилково приймається за впевненість в собі та візіонерство) реально допомагають досягти успіху в бізнесі».

Подобається нам це чи ні, але такі лідери є серед нас і багатьом доводиться взаємодіяти з ними щодня. Тож подивіться на свій управлінській стиль крізь призму особистісних характеристик. Запитайте себе, що саме робить вас цікавим чи цінним для вашої фірми?

Відмовляючись від власної автентичності та наслідуючи чийсь особистісний бренд, ви ризикуєте стати ще одним корпоративним клоном. Краще не йдіть за юрбою — не долучайтесь до тих, хто формує свій культ. Будьте вірним собі та несхожим на інших — тоді люди підуть за вами.

За матеріалами "Is There Such a Thing as a “Cult” of the Leader?", 'a' Magazine.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
21 листопада 2017
Київ, Premier Hotel Rus
ABC-Forum: Artificial Intelligence, Big Data, Clouds. Проривні технології у фінансовій сфері
22-23 листопада 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління проектами (Олег Андрієнко)
24-25 листопада 2017
Одеса
Оперативне управління командою підлеглих і бізнес-процесами (Ігор Сокуренко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Искусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игрыИскусство офисных интриг. Как построить успешную карьеру в мире лжи, подстав и грязной игры
Кради как художник. 10 уроков творческого самовыраженияКради как художник. 10 уроков творческого самовыражения
Письма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьераПисьма о главном. Ваши клиенты. Ваши сотрудники. Ваша карьера
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.




bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)