КОМЕНТАРІ | Успішність компанії 9 червня 2006 р.

Чому навіть найкращі компанії інколи роблять відверті дурниці?

Середня тривалість "життя" компанії є найбільшою у США — 40 років (у Європі — 12,5 років). Одного разу Біл Гейтс сказав: "Успіх — це поганий вчитель. Він змушує навіть розумних людей думати, що вони ніколи не можуть помилятися".

Всі компанії починають свій шлях від ідеї. Як правило, початки ці є невеличкими і вбогими, оскільки компанії ще не мають власного капіталу. Якщо ж вони винайдуть чудову продукцію чи сервіс, яких не існувало раніше, то є шанс, що вони не лише виживуть, але й будуть зростати.

Але в майбутньому є ризик зіткнутися з проблемою. У компанії, яка швидко зростає, управління швидко відділяється від інноваційного відділу. Попри те, що управління та інновації є різними вимірами однієї і тієї ж речі, більшість компаній поводиться з ними, як із абсолютно непоєднуваними речами. Проте, коли компанія перестає займатися інноваціями — вона просто гине.

Існують також інші проблеми. Коли компанія набуває певного розміру, менеджери вищої ланки стають фізично відділеними від безпосередніх споживачів. Нещодавнє дослідження проведене Bain & Company виявило, що 80% компаній вважають, що їхні організації представляють сервіс вищого ґатунку. З цим погоджується лише 8% їхніх клієнтів. Можливо, менеджери вищої ланки плутають власний прибуток із задоволеністю споживачів. Відділи продажів та сервісу зазвичай закриті до потреб споживачів. А це означає, що вони закриті для інновацій.

Культура організації також може призвести до провалу. Домінантою культури більшості успішних компаній є консерватизм — засіб уникнення ризику та продовження вдалого курсу. Це дійсно може здаватися логічним кроком, але насправді те, що приносило компанії успіх у минулому, не обов'язково виявиться успішним у майбутньому.

З'являється підвид корпоративної імунної системи, яка протистоїть інноваціям та намагається звільнитися від необхідності адаптуватися до обставин навіть тоді, коли зміни вже очевидні. Нездатність IBM побачити необхідність ноутбуків — це один з прикладів такого групового мислення. Такі організації не здатні довіряти людям ззовні, навіть якщо це їх власні клієнти. Вони також вважають, що їм немає чому навчитися від будь-кого іншого. Такі компанії переконані, що вони є самодостатніми.

Класичною помилкою є прийом на вищі посади лише тих людей, які давно працюють у компанії. Деякі компанії роблять величезну ставку на таланти, вирощені "вдома", тобто всередині компанії. В цьому немає нічого поганого, якщо не переборщити. Все-таки люди ззовні можуть більш об'єктивно оцінити вашу роботу.

Існує також проблема бачення реальності такою, якою вона насправді не є. Для менеджерів вищої ланки є абсолютно звичним деяке "редагування" новин, перш ніж вони потраплять на стіл до ради директорів. Тому ситуація зазвичай видається кращою, ніж вона є насправді. Існує навіть історія про мережу супермаркетів у США, яка спеціально до приїзду керівника найняла додаткову кількість персоналу, щоб зробити вигляд успішності. Важко уявити, як далеко може зайти таке "виправлення" реальності. Можливо, у майбутньому до приїзду керуючої верхівки компанії будуть найматися навіть споживачі, щоб продемонструвати показну успішність.

Іншими словами, поки не буде можливості подивитися на бізнес з усією перспективною, інновації ніколи не стануть дійсним елементом вашої компанії. Проте, можливо, для вас це не така вже й важлива річ. Зрештою, хіба хтось змушує вас залишатися на ринку? Можливо, всі компанії спершу повинні загинути, щоб потім цикл інновацій почався з новою силою.

Ось кілька порад, які допоможуть вашій компанії не загинути молодою:

  • завжди заохочуйте себе до нової праці;
  • розмірковуйте над тим, як поводяться молоді і щойно народжені компанії на вашому ринку;
  • звертайте увагу не лише на розвиток великих компаній, але й на розвиток малих організацій. Вони також можуть приховувати в собі небезпеку;
  • пам'ятайте що історія завжди повторюється, рухається циклічно. Спробуйте визначити на якому саме відрізкові історії ви зараз знаходитесь і дійте відповідно.

Ярослав Федорак, за матеріалами Fast Company.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Однозадачность. Успевайте больше, фокусируясь только на одном делеОднозадачность. Успевайте больше, фокусируясь только на одном деле
Эссенциализм. Путь к простотеЭссенциализм. Путь к простоте
Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!Стратегия пеперони. Добавь перца в работу!
Как писать так, чтобы вам доверялиКак писать так, чтобы вам доверяли
Разговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своегоРазговор по существу. Искусство общения для тех, кто хочет добиваться своего


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)