КОМЕНТАРІ | Зміни 15 травня 2008 р.

Настав час переосмислити принципи людського мислення

Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розмірковує про особливості діяльності людського мозку та пояснює, чому людям буває так нелегко змінюватися.

Якщо у вас виникають проблеми при впровадженні змін, можливо, їх причиною є невідповідність принципам роботи людського мозку.

Компанії, яким неодноразово доводилося стикатися з проблемами при впровадженні змін, буде цікаво познайомитися з найостаннішими дослідженнями у роботі людського мозку. Чи, попросту кажучи, для нас настав час переосмислити принципи людського мислення.

Основною ідеєю нового відкриття є те, що "деякі люди не зміняться навіть тоді, коли корисність та вигідність цих змін для них особисто буде цілковито доведена".

Причиною такої нездатності до змін науковці називають "стійкі зв'язки між нейронами". Таким чином зміни слабко залежать від бажання (чи вольового рішення) людини. Кожна спроба модифікувати наші звички вимагає зміни "психології розуму". Щоб функціонувати на найвищому рівні ефективності, наш мозок створює стійкі зв'язки між нейронами, які проявляються у стандартній реакції на подразники.

Наприклад, якщо ми тільки починаємо водити машину, ввімкнення запалювання, перемикання передач та рушання з місця вимагає від нас особливої концентрації. Але водії, які провели за кермом багато років, роблять це все на повному автоматі, не задумуючись. Саме таким чином свідомість пристосовується до повторюваних дій, створюючи стійкі зв'язки у мозку.

Яке відношення мають всі ці приклади до впровадження змін?

Якщо менеджери, відповідальні за впровадження змін, пам'ятатимуть про принципи діяльності людського мозку, ймовірність того, що зміни виявляться успішними, суттєво підвищиться. Особливо важливими при цьому є три рушії змін: Фокус, Очікування та Зосередження уваги.

Фокусуючись, ми штучно змушуємо мозок створити "стійкі зв'язки" там, де нам це необхідно. І якщо зазвичай комунікація між нейронами — це складний енерго- та ресурсовитратний процес, то при створенні стійких зв'язків між нейронами, цей процес суттєво спрощується. При фокусі на певній діяльності наш мозок вирішує, що для нього ж буде кращим створити стійкі зв'язки, оскільки це допоможе йому зберігати енергію.

На другому місці перебувають очікування. Цю концепцію можна окреслити крилатим висловом: "Ми бачимо те, що хочемо бачити". Уявіть двох керівників. Один ставиться до працівників як до лінивих найманців, які лише шукають можливість уникнути роботи, а інший переконаний, що кожен співробітник намагається докласти усіх зусиль, щоб досягнути цілей компанії. Кожен із цих керівників буде підсвідомо шукати у співробітниках очікуваної поведінки. І, звісно, знаходитиме її.

Насамкінець, згадаємо про зосередження уваги. Цей термін означає кількість уваги, яка стосується певної дії чи події. Як і у випадку із дієтою, коли частіше вживання невеликої кількості їжі призводить до кращих результатів, невеликі об'єми інформації, які ми отримуємо регулярно, спонукають нас до кращого засвоєння.

Тож якщо у вас виникли проблеми зі впровадженням змін (або ви лише плануєте щось змінити у найближчому майбутньому) можливо є сенс звернутися до порад, наведених вище і застосувати їх на користь вашої організації.

За матеріалами "It's time to rethink the way you think", management-issues.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25 вересня — 10 жовтня 2020
Київ
ШКОЛА ФІНАНСОВОГО ДИРЕКТОРА. Управлінський облік. Показники ефективності. Бюджетування. Аналіз компанії. Менеджмент. Мотивація
28 вересня — 2 жовтня 2020
Київ
Інтенсив «Школа сучасного нормування»
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)