КОМЕНТАРІ | Криза і зміни 26 червня 2017 р.

Найтемніший час перед світанком: як подолати кризу в компанії

Автор: Олександра Колесник
Джерело: Forbes.net.ua

Кожному бізнесу час від часу доводиться проходити через кризи. Кожна з них стає випробуванням і для власника, і для найманого персоналу. Різні за своїми масштабами і кількістю залучених, ці кризи можуть послужити не тільки тестом на міцність, але й відправною точкою для нового, успішного етапу в розвитку як компанії загалом, так і кожного з її учасників.

Олександра Колесник
Олександра Колесник
Ми рухаємося в шаленому потоці життя, рідко знаходячи час на «перезавантаження» своєї життєвої стратегії, особливо до тих пір, поки не опиняємося в глухому куті або не стикаємося зі стіною, розігнавшись на великій швидкості. У цьому випадку здатність зупинитися і переосмислити свій життєвий сценарій, знайти нові рішення дозволить вийти на новий рівень власної цінності і зберегти почуття задоволення життям.

Подібні «глухі кути» на життєвому шляху або вікові кризи є цілком закономірним фактом розвитку будь-якої людини: чи то трирічний малюк, чи підліток-бунтар, чи 40-річний дорослий. Низка важких періодів пов'язана з усвідомленням себе в світі, переглядом своєї соціальної ролі, життєвим самовизначенням, професійним вибором, переоцінкою цінностей та пошуком нових смислів.

Кожен з етапів кризи вносить руйнування в попередні стереотипи. Людина розуміє, що не хоче більше жити за колишнім сценарієм, що старі моделі не працюють, потрібно щось змінювати, але не завжди зрозуміло, що і як краще зробити.

На цьому етапі важливо усвідомити наявність самої кризи і необхідність змін, оцінити і прийняти результати, які досягнуто, переключити свій фокус уваги на те, що хочеться, і знайти можливість рухатися далі, поетапно трансформуючи своє життя, виходячи на новий рівень усвідомлення і задоволення від його проживання.

Для позначення слова «криза» в китайській мові існує два ієрогліфи: один з них означає «небезпека», а другий — «шанс» або «можливість».

У світі бізнесу засновник і його команда також переживають низку «криз», кожна з яких може виявитися як поштовхом до нового рівня розвитку компанії, так і силою, яка руйнує все раніше зроблене.

Згідно з методологією Іцхака Адізеса (Ichak Adizes), бізнес проходить у своєму розвитку періоди дорослішання, за аналогією з людськими, долаючи кризи. Починаючи з періоду «немовляти», коли компанія тільки розвиває ідею її власників і може загинути через недостатній досвід і ресурси; через період «дитинства» — бурхливого зростання організації, пов'язаного з нестачею нових ресурсів, на які можна перекласти велику кількість завдань, і неготовністю її засновника довіряти і делегувати команді; далі — «юність», на етапі якої великий ризик «захлинутися» в протиріччях і конфліктах, відсутності системи і порядку. І якщо організація успішно пройшла шлях трансформації на кожному з етапів, настає період її дорослішання і «розквіту».

Для компанії так само, як і для людини, рекомендації щодо проживання «кризових» періодів схожі. Це завжди робота з собою. Потрібно знаходити час на «перезавантаження» бізнесу, через «стратегічні сесії» або «воркшопи». На кожному етапі використовувати нові підходи, інструменти та рішення, які сприяють підвищенню рівня розвитку підприємства і якості «проживання життя» як самим бізнесом, так і його командою на чолі з її власником.

Власнику в такі періоди доводиться проводити переоцінку й переосмислення своїх власних моделей управління. Визначати для себе нові «зони росту». Усвідомлювати й міняти свій стиль керівництва залежно від ситуацій і рівня зрілості команди. Переходити з «батька-опікуна» в «системного дорослого», який звільняє себе від постійних персональних і ситуативних рішень, вибудовуючи правила. Переводити фокус уваги на стратегічні питання, віддаючи команді все більше прав вирішувати оперативні завдання.

Команді доведеться знаходити новий потенціал для зростання і посилення конкурентних позицій, відповідаючи на питання: «Хто я як професіонал, і який цінний продукт я створюю для своєї компанії через свою діяльність?». І розподіляти відповідальність між її членами, формуючи спів-участь і прихильність загальній справі, переходити до все більшої відкритості, зрілості, принципів колаборації.

У масштабах всього бізнесу доводиться відбудовувати ланцюжок процесів, як єдиний годинниковий механізм, створювати системи і процедури роботи, поетапно переводячи їх на рівень саморегуляції. Тоді компанія зможе концентруватися на пошуку проблем і точок зростання, виробляти нестандартні рішення, поєднуючи системність і креативність, все більше орієнтуватися на розвиток особистої ефективності співробітників, оптимальне використання майстерності і ресурсів людей, покращення їх якості життя.

Спостерігаючи за організаціями, які відкривають через кризи нові можливості, запускаючи необхідні заходи, створюючи інновації в бізнес-моделях, спрямовані на переведення компанії на новий рівень розвитку, з упевненістю можу сказати, що їх бізнес проходить шлях трансформації з великим випередженням і меншими втратами, позитивно впливаючи на клієнтів і відкриваючи нові організаційні можливості.

Людина і бізнес дуже схожі. Чи це тому, що бізнес складається з людей, чи тому, що бізнес будується людиною, і часто, за своїм образом і подобою. Тому й етапи життєвого шляху в методології Адізеса носять людські назви. І методи до них треба застосовувати людські — зупинитися, усвідомити, оцінити, вибрати шлях, прийняти рішення і продовжити рух. І вже якщо ми здатні життєві кризи проживати, то і кризи зростання в бізнесі подолаємо.

Про автора:

    Олександра Колесник, консультант з управління (СМС), коуч, засновник компанії «HR БІЗНЕС-ПАРТНЕР».


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму
2-3 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління запасами на підприємстві (Валентин Маєвський)
4 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Інтернет для бізнесу: 21 digital-інструментів для залучення нових клієнтів (Світлана Прохоровська)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организацииКак стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организации
Большая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людейБольшая восьмерка. Результаты самого масштабного исследования успешных людей
Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?Талант ни при чем! Что на самом деле отличает выдающихся людей?
Цельная жизнь. Ключевые навыки для достижения ваших целейЦельная жизнь. Ключевые навыки для достижения ваших целей
Искусство мыслить масштабноИскусство мыслить масштабно


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)