КОМЕНТАРІ | Управління компанією 16 червня 2017 р.

Правила прийняття рішень від Джеффа Безоса

Сьогоднішній Amazon — це надпотужний гравець із 341 тис. працівниками. Проте компанія не втратила гнучкості та динамізму стартапу. В своєму останньому листі до акціонерів її CEO Джефф Безос (Jeff Bezos) розповів, за рахунок чого йому вдається цього досягти. Ось деякі моменти послання Безоса, на які звертає Business Insider.

Правила прийняття рішень від Джеффа Безоса Як же вдається Безосу управляти компанією так, якби це був динамічний, сповнений енергії «початківець»? Частково відповідь на це питання криється в ідеї «першого дня», в яку неухильно вірить керівник Amazon. (Навіть будівля, де знаходиться його офіс, називається «Day 1».) За словами Безоса, «другий день — це зупинення зростання; далі йде застарівання, потім — болісне вгасання, за чим слідує смерть — тому в нас завжди триватиме перший день».

Одна із засад типу мислення категоріями «першого дня» — це швидке прийняття рішень. «Більшість рішень, ймовірно, слід приймати, маючи 70% інформації, яку бажали б мати; якщо ж ви вичікуватимете доти, доки отримаєте 90% — то, швидше за все, це означає, що ви дієте повільно», — наголошує Джефф Безос.

Зрозуміло, що справа не лише в швидкості. «Якимось чином ви мусите поєднати високу якість рішення з високою швидкістю його прийняття», — напучує Безос своїх колег, додаючи, що «це дуже легко робити стартапам і дуже складно — великим організаціям». Ось, як він радить управлінцям підходити до прийняття рішень:

  • Навчіться працювати в ситуації, коли даних рівно стільки, аби було на що спиратись (70% — це максимальний об’єм даних, який слід прагнути мати) і ніколи не варто намагатись наблизитись до стану майже певності, коли у вашому розпорядженні буде 90% необхідних даних.

  • Потрібно впевнено себе почувати в умовах невизначеності та зберігати гнучкість після прийняття рішення, бо «багато рішень — це "двійчасті двері"». Простий аналіз значущості рішень покаже вам — які з них можна легко відмінити. Скажіть собі: «Прийнявши це рішення, я помилився — ну і що?»

  • Замість того щоб думати, як не помилитись при прийнятті рішень, навчіться «швидко розпізнавати та виправляти погані рішення. Якщо ви добре вмієте корегувати курс, то прорахунок обійдеться набагато дешевше, ніж ви думали; а ось повільність напевно коштуватиме дуже дорого».

  • І, нарешті, коли йдеться про значущі рішення — ті, які неможливо відмінити або які несуть у собі суттєві наслідки для клієнтів, працівників чи партнерів — переверніть «з ніг на голову» засаду «досягти згоди та схвалити». Краще керуйтесь правилом: «Не погоджуйтесь і долучайтесь». Безос пояснює це так: «Якщо ви вірите в правильність вчинення певного кроку, але не можете досягли консенсусу у своєму оточенні, можна сказати: "Добре, хай у нас немає згоди щодо цього, але чому б вам не ризикнути разом зі мною? Не погоджуйтесь, але долучайтесь!"»

Рішення щодо вибору нових продуктів, які приймаються Amazon, ґрунтуються на вищезазначеній засаді (зокрема, так було зроблено вибір на користь рішень стосовно розробки персонального помічника Alexa та смарт-динаміка Echo).

«Якщо ви керівник, то мусите також слідувати цій засаді», — зауважує Безос, наводячи приклад обговорення випуску одного телесеріалу Amazon Studios, із чим він був незгідний.

«Я висловив свою думку — сумнівно, що серіал буде достатньо цікавим; зробити його буде складно, бізнес-умови не дуже вигідні і ми маємо безліч інших можливостей. Мої ж колеги думали цілком інакше та хотіли будь-що реалізувати цей задум. Тоді я написав: "Не погоджуюсь та долучають, і сподіваюсь, що серіал матиме більшу аудиторію, ніж все, що ми робили раніше". Уявіть, наскільки повільнішим був би процес прийняття рішення, якби членам моєї команди, замість того аби просто отримати мою згоду на участь, довелося б мене переконувати у доцільності випуску серіалу».

Тобто правило «Не погоджуйтесь і долучайтесь» дає шанс людям із різними поглядами разом досягати спільної цілі, надаючи один одному підтримку, навіть якщо в ході проекту вони й не змінять свою думку.

«Мене виснажує поганий процес прийняття рішень, — зауважує Джефф Безос. — Він дратує своєю повільністю та висмоктує з вас енергію; набагато приємніше діяти в середовищі динамічних рішень».

За матеріалами "Jeff Bezos explains the perfect way to make risky business decisions", Business Insider.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
30 червня 2017
Одеса, Brain & Lemons
Курс "Промова Лідера. Ораторське мистецтво" (Ксенія Селіна). -50% для перших 4-х учасників
4-6 липня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
12 липня 2017
Київ
Абсолютна залученість. 100% поліпшення показників руками Ваших співробітників (Ігор Немировський)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?Гении и аутсайдеры. Почему одним все, а другим ничего?
Скорость доверия. То, что меняет всеСкорость доверия. То, что меняет все
Триггеры. Формируй привычки — закаляй характерТриггеры. Формируй привычки — закаляй характер
Все мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьмиВсе мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьми
Муза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеиМуза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеи


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)