ІНСАЙТИ | Майстерність презентацій 19 жовтня 2007 р.

Керівники на сцені

Діана Бухер (Dianna Booher), засновник та генеральний директор компанії Booher Consultants, вважає що вміння майстерно проводити презентації перестало бути перевагою і стало обов'язком кожного успішного топ-менеджера. Саме про це вона розповідає у своїй статті "Керівники на сцені" (Powerbrokers as Presenters), яка наведена нижче.

Як і будь-що в світі висока посада має не лише переваги, але й недоліки. Коли йдеться про спілкування, лише дуже невелика кількість топ-менеджерів можуть похвастатися чесним та відвертим зворотнім зв'язком. По суті, що вищу посаду ви займаєте, то важче вам отримати чесну і неупереджену оцінку своєї діяльності та поведінки.

Якщо ви керівник — люди намагатимуться приділяти увагу вам та вашим словам, швидко виконувати ваші вказівки та із більшим захопленням сприймати ваші ідеї. І це зовсім не означає, що навички вашого спілкування кращі, ніж у ваших підопічних. Просто співробітники хочуть заслужити часточку вашої уваги і тому намагаються сподобатися.

Тому то так багато керівників та менеджерів, які втрачають свою посаду, починають розуміти, що компанія вивела їх на вершину за їхні технічні та професійні уміння та знання, а звільнила — через нестачу особистісних та комунікаційних навичок. Можливо, у своїх резюме такі люди називають себе професіоналами у сфері фінансів, управління бізнесом, продажу чи маркетингу. Але коли вони потрапляють на топ-посаду — їм необхідний куди ширший набір навичок — вміння взаємодіяти та впливати на людей та команду як всередині, так і поза організацією.

Комунікація — одна із найважливіших бізнес-навичок. Успішні люди завжди вміють знаходити спільну мову як з підлеглими, так і з рівнею та з вищими за посадою особами. При цьому саме вміння презентувати, висловлювати свою думку, доносити свою ідею — є найважливішим аспектом комунікації. Люди є тим, про що вони пишуть чи говорять. Ваша репутація серед клієнтів та колег майже завжди залежить від вашої взаємодії. Того — про що ви з ними спілкуєтесь.

Ораторське мистецтво та мистецтво презентацій перестало бути однією із переваг успішного керівника — тепер воно стало обов'язковою часткою його арсеналу. І що вище лідер просувається всередині компанії — то більш критичним стає для нього вміння висловлювати свою думку. Сьогодні мистецтво виступів є нормою для будь-якого успішного менеджера.

Нижче наведено кілька порад, як зробити презентацію успішною:

Чітко визначте і дотримуйтесь своєї мети

У вас повинна бути ціль, заради якої ви і робите презентацію. Будь-яка комунікація — промова, електронний лист, звіт, зустріч, буклет — повинна відповідати вашій цілі. Чого ви хочете досягнути? Проінформувати, переконати, надихнути, наставити, розважити, представити, заперечити чи відповісти на запитання? Сформуйте мету вашого повідомлення у одному реченні.

Апелюйте значенням, а не голими фактами

Навіть якщо ті факти, які ви наводите, повністю відповідають дійсності, вони все-рівно звучать менш переконливо, ніж значення, яке ви в них вкладаєте. Наприклад, певна компанія може запропонувати вам купити мобільні телефони за $99 для подарунку ключовим клієнтам на новий рік. Ця компанія може керуватися думкою, що низька ціна є достатньою причиною для покупки. Але ви можете керуватися зовсім іншими принципами. Наприклад, ви можете відмовитись від пропозиції лише через те, що побоюєтесь виглядати перед клієнтами занадто "дешевими".

Факти — це тільки факти, до тих пір поки ви не навчитесь сприймати їх як причину "проти" або "на користь" чогось.

Вибудуйте свої факти у логічну та послідовну історію

Щоб приносити користь, факти повинні бути вибудувані за певною логічною сферою. Повірте, навіть найцікавіші і найцінніші факти не принесуть користі, якщо ви просто подаватимете їх один за одним і не змусите її "розповісти слухачеві історію".

Важливим є вміння вибрати правильну та наочну історію для різних випадків. Скажімо, не варто використовувати чудову історію для ілюстрації безглуздої або ж дріб'язкової точки зору.

Стежте за тим, як ви розвиваєте своє послання. Забудьте на деякий час, що ви керівник — спробуйте принести своїм слухачам задоволення та користь.

За матеріалами "Powerbrokers as Presenters", Management Consulting News.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)