Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


КОМЕНТАРІ | Інтернет-рекрутмент 3 липня 2006 р.

Інтернет-рекрутмент в Україні: реалії розвитку

Автор: Олександр Данилюк, MCUa

Інтернет-рекрутмент в Україні: реалії розвитку Усі ми рано чи пізно зіштовхуємося з необхідністю зміни роботи, а то й професійної діяльності. Судячи з популярності запиту «робота» у пошукових системах (звіт SputnikMedia.Net "Глобальна статистика українського інтернету"), що вже традиційно займає 2-е місце, наші люди всіляко намагаються урізноманітнити своє життя роботою в різних організаціях. Питання «що ми шукаємо?», напевно, дуже цікаве з точки зору розвитку ринку праці. Однак, я хотів би зупинитися на трохи іншому питанні — «як ми шукаємо?», яким переймаються допитливі розуми учасників цього ринку.

Напевно нікого не здивує той факт, що інтернет усе більше переймає на себе функції по пошуку роботи і персоналу. Відповідно до дослідження Асоціації Прямих Роботодавців США, у 2005-му році 51% вакансій роботодавці закрили за допомогою інтернету. Звісно, проникнення інтернету в Україні ще не сягає показників США, але тенденція є і, думаю, не за горами той день, коли більшість українських компаній будуть орієнтуватися саме на цей сегмент при підборі персоналу.

На даний момент в УАНЕТ нараховується близько 900 (!) ресурсів, що тим чи іншим чином відносять себе до ресурсів із працевлаштування. Більшість job-сайтів в українському інтернеті — результат роботи компаній, що займаються інформаційними технологіями. Проте, зараз активно розвиваються сайти, створені з ініціативи професійних рекрутерів, що говорить про перехід на інший якісний рівень — сайт роботи «набудовується» під професійні потреби фахівців із підбору персоналу.  Саме ця тенденція послужила появі нового терміну — інтернет-рекрутмент.

Серед переваг інтернет-рекрутмента можна виділити такі позиції:

  • Обмін інформацією між роботодавцем і здобувачем здійснюється оперативно і без посередника;
  • База резюме і вакансій постійно оновлюється;
  • Заощаджуються засоби і час на пошук співробітників (роботи);
  • Можливість створення рекламної площадки для роботодавців;
  • Можливість участі в професійних співтовариствах.

У той же час присутні наступні проблемні зони:

  • Неінформативність резюме;
  • Неструктурованість баз даних і неефективний пошук;
  • Багато відволікаючої реклами;
  • Низький рівень кандидатів;
  • Страх кандидатів перед «розсекреченням» особистої інформації;
  • Job-спамерство.

Ідея job-сайту заснована на своєрідному синтезі двох бізнес-моделей, типових для інтернету: рекламної й інформаційної. У першому випадку мова йде про сайти, що націлені на якомога більш масове залучення відвідувачів, за рахунок чого вони можуть вигідно продавати рекламні площі на своєму ресурсі. У випадку ж з інформаційною моделлю основним «товаром» є пропонована на сайті інформація (вакансії та резюме). Тут акцент зміщується з кількості на якість.

Природно, що у «чистому» вигляді сайти відповідних моделей не зустрічаються. До найбільш відомих в Україні сайтів роботи, що тяжіють до рекламної моделі, відносяться наступні: Rabota.com.ua, RabotaPlus.com.ua, Ajob.com.ua, UkrJob.net. Сайти, що працюють за інформаційною моделлю: HeadHunter.com.ua, E-Recruiter.com.ua, IntellectJob.com.ua, Staff-UA.com. Варто відзначити, що HeadHunter.com.ua, E-Recruiter.com.ua є платними для роботодавців.

Сайти, що тяжіють до рекламної моделі, характеризуються масовістю, великою кількістю реклами і, як правило, невеликою інформативністю та структурованістю інформації (резюме й оголошень про вакансії). Ці сайти відрізняє велике відвідування. Вони корисні для широкого пошуку фахівців різного профілю і рівня підготовки.

«Ми прагнемо зробити HeadHunter таким же інструментом рекрутера, як 1С для бухгалтера»
— Аркадій Сандлер, директор по розвитку бізнесу HeadHunter.
Для сайтів, що працюють за інформаційною моделлю, характерні велика структурованість та інформативність. Це досягається почасти тим, що резюме, які попадають на сайт, перевіряються «вручну», а компанії проходять обов'язковий процес реєстрації. Такі ресурси, як правило, курируються фахівцями з підбору персоналу і тому більш професійно орієнтовані. Як наслідок, послуги деяких «інформаційних» сайтів — платні. Такий підхід до інтернет-рекрутменту змушує адміністрацію сайтів більш уважно відноситися і до профілю аудиторії здобувачів, що розміщують свої резюме. Одним з перших ресурсів, що вийшов на ринок з чітким розумінням своєї цільової аудиторії здобувачів став HeadHunter.com.ua (орієнтований на фахівців і менеджерів середньої та вищої ланки). Прикладом моно-галузевого ресурсу є сайт ITJobs.com.ua.

Варто звернути також увагу на наступну світову статистику: близько 70% здобувачів знаходять роботу по знайомству або рекомендації. Здавалося б, причому тут інтернет? Справа в тім, що в дану статистику вже включені дані так званих соціальних мереж. Соціальна мережа — це, по суті, структура, що поєднує людей за визначеним принципом — на основі їхніх інтересів, професійних якостей, родинних чи ділових зв'язків тощо. У сучасному контексті соціальні мережі являють собою інтернет-ресурси, що дозволяють знаходити потрібних і цікавих людей та спілкуватися з ними. Звичайно ж, не використовувати такі ресурси для працевлаштування було б своєрідним злочином. Найбільш популярні міжнародні соціальні мережі: MySpace.com, LinkedIn.com. У Росії: MoiKrug.ru, Webby.ru. В Україні ж, як завжди, чекаємо…

За інформаційними матеріалами HeadHunter, SputnikMedia.Net, Медиа-Онлайн.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев
Бойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзникаБойся... но действуй! Как превратить страх из врага в союзника
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Фокус. Достижение приоритетных целейФокус. Достижение приоритетных целей
WOW-факторы. Пора потрясти воображение людейWOW-факторы. Пора потрясти воображение людей

Відгуки

Олександр Данилюк
Все ж таки в Україні нещодавно з'явилась соціальна мережа Atlaskit.com. Без помпи і реклами.
Ось що вони пишуть:

Atlaskit - Деловая Социальная Сеть, основана в 2006 году и рассчитана на пользователей, которым нужно находить бизнес-контакты.
Наша цель - построить Единую Глобальную Сеть, которой бы доверяли и которая бы объединяла деловых людей желающих предложить свои знания, найти необходимые контакты с целью сотрудничества...
2006-07-05 14:38:14
Відповісти


Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)