КОМЕНТАРІ | Визнання помилок 21 грудня 2009 р.

Як підвищити результативність? Не бійтесь попросити вибачення!

Джон Кадор (John Kador), редактор Chief Executive та автор книги "Ефективне вибачення: Лагодження парканів, будівництво мостів і відновлення довіри" ("Effective Apology: Mending Fences, Building Bridges, and Restoring Trust"), пропонує свій варіант вирішення директорських фіаско.

Джон Кадор (John Kador)
Джон Кадор
(John Kador)
Як діяти генеральному директорові у сучасному безкомпромісному бізнес-кліматі, якщо він зробив помилку? Вибір тут невеликий...

Перший варіант: продовжувати робити вигляд, що так і потрібно, сподіваючись, що ніхто не помітить, а якщо й помітить, то не надасть цьому великої ваги. Бізнес у такому разі — це фортеця. Єдиний спосіб захиститися — це запустити крокодилів у рів із водою і підняти всі мости. З точки зору керівника такого бізнесу, вибачення — це визнання власної слабкості.

Другий варіант: визнати, що бізнес твориться у мінливому і дедалі більш пов'язаному комунікаціями "прозорому" світі, де зберігати секрети та плести інтриги стає дедалі складніше. А в такому випадку за помилки потрібно платити. Бізнес із цієї точки зору — це як університет, де потік інформації та спільні дії дозволяють людям краще усвідомити, хто вони є, що вони роблять та хто їх оточує. Другий варіант передбачає вміння визнавати факти, брати на себе відповідальність та приносити щире вибачення, якщо щось було зроблено не так.

Більшість бізнесів завжди використовували (і до сих пір використовують) перший підхід, коли генеральний директор не може помилятися. Втім, сьогодні рівень довіри до лідерів компаній низький, як ніколи. Тому, можливо, настав час дати шанс другому підходові. Адже вміння признати свою помилку — це не лише більш дешевий, але й дуже ефективний спосіб уникнути негативних наслідків. І, як показує практика, лідери, які не бояться попросити вибачення за свої помилки, досягають кращих результатів, ніж ті, хто ніколи із принципу цього не робить.

Ось лише декілька прикладів ефективного використання другого підходу у великому бізнесі:

  • Стів Джобс (Steve Jobs), керівник Apple, просив вибачення за надання дещо плутаної інформації щодо стану свого здоров'я, що призвело до паніки серед працівників та користувачів;

  • Джеф Безос (Jeff Bezos), керівник Amazon.com, просив вибачення за відсутність достатньої кількості рідерів Kindle у святковий сезон;

  • Генеральний директор Whole Foods Джон Маккей (John Mackey) просив вибачення за те, що писав анонімні статті на фінансовому форумі;

  • Стів Хагс (Steve Hughes), колишній керівник компанії виробника чаю Celestial Seasonings, просив вибачення за те, що потравив всіх лугових собачок (гризун, схожий на суслика) на території компанії;

  • Рік Вагонер (Rick Waggoner), керівник General Motors — за те, що не зумів успішно завершити інвестиції у виробництво малих автомобілів;

  • Генеральний директор Facebook Mark Zuckerberg — за тактику, через яку багато користувачів цього сервісу боялися, що їхня приватність опиниться у небезпеці.

Як бачите, тактика "вибачення" може бути доволі ефективною. А у вас є за що вибачитися перед своїми клієнтами?

За матеріалами "Want Better Performance? Say You're Sorry", Chief Executive.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
2 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління відділом продажів (Наталія Дегтярьова)
16 серпня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
28-29 серпня 2017
Київ
Спеціаліст із навчання і розвитку — SpTD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Великолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактовВеликолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактов
Начни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящимНачни. Врежь страху по лицу, перестань быть «нормальным» и займись чем-то стоящим
Муза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеиМуза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеи
Доктрина шокаДоктрина шока
Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?Момент истины. Почему мы ошибаемся, когда все поставлено на карту, и что с этим делать?


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)