ІНСАЙТИ | Gratitude 23 січня 2018 р.

Чому вдячність є не менш важливою, ніж прибутки

У своїй статті Ліор Аруссі (Lior Arussy), президент консалтингової компанії Strativity Group, пояснює, чому, на його думку, вдячність має стати одним із «стовпів» будь-якого ефективного бізнесу.

Ліор Аруссі: Чому вдячність є не менш важливою, ніж прибутки У бізнесі є дві речі, яких завжди буде замало. Перша є більш ніж очевидною для всіх — це прибутки. Запитайте будь-якого власника чи торгового представника і вони вам підтвердять цю невблаганну істину. Все виглядає, як безупинна гонитва за показниками з рідкісними митями, коли можна перевести подих. Щойно ціль досягнуто, планка піднімається ще вище.

Функціонування бізнесу в режимі «білячого колеса» відволікає нашу увагу ще від одного активу, якого перманентно не вистачає в діловому просторі, а саме — йдеться про вдячність.

Ми звикли сприймати факт наявності клієнтів як належне, вважаючи, що якщо вже надали продукт чи послугу, які обіцяли, то все: зобов'язання — виконано. Ми не зупиняємось ані на мить, для того щоб висловити споживачам вдячність за те, що обрано не конкурентів, а нас. А навіщо? Вони й так є нашими клієнтами. Єдине, на що нам вистачає часу, сил та фантазії — це на продумування, як би їм продавати ще більше.

Коли справа стосується працівників, ситуація виглядає на диво схожою. Висока результативність, зазвичай, «винагороджується» ще більшим обсягом завдань. Виглядає, що виконання зобов'язань з виплати зарплати — це найвищий вияв визнання. Якщо від наших лояльних клієнтів ми очікуємо збільшення обсягу транзакцій, то висока продуктивність праці є сигналом, що на «кнопку» потрібно тиснути ще сильніше (при чому без жодного натяку на висловлення вдячності), аби отримувати дедалі кращі результати.

Чому ж ми виявляємо таку недолугість у цьому базовому вимірі людських стосунків? Нашу неспроможність подякувати клієнтам чи працівникам можна пояснити такими чинниками, як:

  • схильність до фокусування на новому: ми завжди надзвичайно зайняті пошуком нових клієнтів чи співробітників; вони здаються нам цікавішими та перспективнішими, ніж ті, які вже є;

  • зайнятість: ми вічно кудись спішимо і в нас вічно щось «горить», а тому практично не залишається часу на різні «дрібниці», зокрема, на те, щоб сказати комусь «дякую!»;

  • непріріоритетність подяки: як правило, ми не ставимо висловлення подяки на перше місце, залишаючи це на «потім», що, як відомо, означає «ніколи»;

  • побоювання, що з'являтимуться нові вимоги: «Якщо я відзначатиму хорошу роботу працівників, вони проситимуть підвищення зарплати», — сказав один менеджер. Що ж, якщо вважати, що голодні та невдоволені люди працюватимуть краще, тоді з ним можна погодитись;

  • відчуття незручності: деякі з нас почувають себе незручно, коли висловлюють подяку. Будемо відверті: якщо ви ніколи не чули слів вдячності від своїх босів, то немає нічого дивного в тому, що не знаєте, як це зробити.

Під час недавнього дослідження залученості персоналу, яке проводила Strativity Group, один із керівників сказав, що не бачить у ньому жодного сенсу, бо у підсумку всі працівники проситимуть більше грошей та пільг. Проте аналіз відповідей респондентів показав: хоча 13% співробітників прагнули мати вищі заплати та більше бонусів, 36% — хотіли усього лише бачити визнання своїх зусиль. А один із співробітників поділився новиною, сказавши, що його визнано «працівником місяця». Цікаво, що він довідався про це з інформаційного бюлетеня компанії. І хоча цей індивід отримав грошову винагороду, в його розповіді відчувалося неабияке розчарування, бо він так і не почув від менеджерів ані слова подяки.

А чому б нам не поставити себе на місце тих, хто знаходиться на іншому боці рівняння? Чому б не визнати найочевидніший факт — те, що прибутки є продуктом зусиль працівників і зробленого клієнтами вибору? Чому б не взяти за правило дякувати їм за це? Адже ніхто не хоче бути «безвідмовною машиною», що завжди є «під рукою», чи відчувати, що його «купили». Люди ведуть бізнес з людьми. Люди працюють для людей. Тому потрібно відкрити двері людяності та почати формувати робочі стосунки, основою яких стала б вдячність.

Якщо ви захочете розпочати рух у цьому напрямі, то, не зволікаючи, висловіть подяку комусь із клієнтів за те, що вони вже стільки часу мають справу з вашою компанією, та дайте знати вашим найкращим співробітникам, що помічаєте та цінуєте їхні зусилля.

За матеріалами "Why Gratitude Is As Important As Revenue", Chief Executive.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Надприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розумуНадприродний розум. Як досягнути надзвичайного силою розуму
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)