РЕЦЕНЗІЇ | Книга 7 листопада 2006 р.

Ощадливі рішення: Як компанії можуть створювати цінність та накопичувати статок спільно зі споживачами

Lean Solutions: How Companies and Customers Can Create Value and Wealth Together

"Ощадливі рішення" — це п'ята книжка письменників James Womack та Daniel Jones, відповідно голови та президента організації Lean Enterprise Institute. Вони стали відомими як засновники руху "ощадливого виробництва", основа якого вперше була застосована у 1980-му році при виробництві автомобілів Toyota. Перші чотири книги були спрямовані на ощадливі практики виробничого процесу. В п'ятій книзі фокус змістився на споживача і, відповідно, спроби заощадити його час та зусилля.

Шість вимог ощадливого споживача звучать дуже просто: вирішіть мою проблему; не марнуйте мій час; пропонуйте мені саме те, чого я прагну; дайте мені ту цінність, якої я прагну; доставляйте мені цінність тоді, коли я прагну; зробіть так, щоб я докладав якнайменше зусиль щодо вирішення моїх проблем. Саме виконанню кожної з цих потреб споживача присвячено кожен розділ книги. Вони наводять приклад ремонту автомобіля, показуючи, скільки часу марно втрачається. Середньостатистичний візит до ремонтної майстерні займає три з половиною години, при цьому аж 70% цього часу втрачається на дії, які не створюють доданої цінності для споживача. Після розробки авторами книги ощадливої версії процесу, загальний час було зменшено до 1 години 15 хвилин, з якого споживач марно витрачав лише 30% (20 хвилин) часу.

Іноді складається враження, що ощадливі рішення не піддаються логіці здорового глузду (точніше — загальноприйнятим поняттям більшості компаній). Наприклад, більшість компаній вважають час споживача "вільним" і намагаються за його рахунок мінімізувати погодинні витрати власної компанії (наприклад, беручи в компанію неефективний, але дешевий обслуговуючий персонал). Як результат — споживачі витрачають свій дорогоцінний час на марне спілкування з непрофесіоналами, намагаючись відшукати відповіді на свої запитання. Ощадливим рішенням у такій ситуації може бути прийняття дорожчих, проте більш ефективних та професійних спеціалістів, які співпрацюватимуть зі споживачами. Приклад компанії, яка організувала свою роботу саме таким чином — Fujitsu Services.

Компанії, які впроваджують ощадливі рішення, мають більше можливостей сегментації ринку. Наприклад, Tesco (надзвичайно успішна британська мережа супермаркетів) виявила, що той самий клієнт готовий заплатити за один і той же продукт чи сервіс різну кількість грошей, залежно від ситуації, в якій він отримає продукт чи сервіс. Tesco використала цю інформацію для створення різних форматів магазинів. Кожен магазин пропонує різні ціни на однакову продукцію, хоч і підтримується однією і тією ж логістичною системою.

Таким чином Womack та Jones у своїй книзі дають керівникам компаній нові способи підходу до сервісу та організації співпраці зі споживачами.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
20 лютого 2017
Київ, Український дім
Професійний та особистий успіх: скрипти та алгоритми (Радислав Гандапас)
21 лютого 2017
Київ, Український дім
Хрест лідера (Радислав Гандапас)
21 лютого 2017
Київ, HUB 4.0
Лідерство 2.0. Виклики сучасності і перспективи — 2020 (практикум Руслана Лемещука)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Глобальный кризис. За гранью очевидногоГлобальный кризис. За гранью очевидного
Карьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышениеКарьера для интровертов. Как завоевать авторитет и получить заслуженное повышение
Директора и дилеммыДиректора и дилеммы
Поймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым деломПоймай мечту за хвост. Как зарабатывать, занимаясь любимым делом
Жизнь в потоке. КоучингЖизнь в потоке. Коучинг


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)