РЕЦЕНЗІЇ | Книга 24 березня 2009 р.

Деструкція навчання

Disrupting Class: How Disruptive Innovation Will Change the Way the World Learns

У своїй відомій книзі "Дилема інноватора" професор Гарвардської бізнес-школи Клейтон Крістенсен (Clayton Christensen) демонструє руйнівний вплив технологій на організації, які не до кінця розуміють траєкторію розвитку інноваційних циклів. У своїй новій книзі "Деструктивний клас: Яким чином руйнівна інновація змінить світове навчання" (Disrupting Class: How Disruptive Innovation Will Change the Way the World Learns) він адаптує свою проривну теорію до викликів сучасної державної освітньої системи. Нова праця Клейтона по праву стала найкращою книгою, яка стосується розвитку людських ресурсів. У ній він розмірковує про модулярність продуктів, навчальні траєкторії та досліджує способи пристосування ринку до інновацій.

Клейтонове розуміння архітектури продукту формує і його думки про навчання. На ранніх стадіях розробки продукту, пояснює він, різні частинки продукту мають різні інтерфеси. Якщо хтось змінює частинку — повинна змінитися і частинка, яка до неї приєднується. Кастомізація коштує надзвичайно дорого, оскільки вона передбачає повний редизайн системи. Але разом із "дорослішанням" технологій, виникають стандартні інтерфейси, які уможливлюють взаємодію між різними частинами у багатьох їх варіантах (interoperability). Компоненти можуть модуляризуватися, а модулярність відкриває можливість кастомізації.

Державна освіта, стверджує Крістенсен, до сих пір знаходиться у зародковому процесі, коли єдиного стандарту "інтерфейсів" ще не створено. Першим кроком повинно стати вдосконалення освітньої системи, після цього — перехід від монолітичної до медулярної аріхтиктури, яка могла б бути адаптована для різних потреб та підтримувати різні навчальні стилі. Окрім цієї модулярності автор говорить про різні типи освіти, яка базується на користувацьких платформах, що пропонують учням створювати, а не лише вибирати контент свого навчання. Такий підхід має на меті вивільнити інноваційні таланти.

І саме до цього підходу сьогодні наближаються корпорації. Якщо державна освіта по суті продовжує залишатися у своєму зародковому стані — тоді навчання всередині великих компаній має куди більший потенціал. Корпорації турбуються про щоденну роботу своїх працівників, а отже дають їм змогу кастомізувати навчання під свої потреби і самі докладають усіх зусиль, щоб підлеглі засвоювали саме ті знання, які знадобляться їм у роботі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
12 червня 2020
Київ
KPI-Мотивація. Побудова системи оплати за результатом
12-13 червня 2020
Київ
Ефективне управління товарними запасами
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?

bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2020, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)