РЕЦЕНЗІЇ | Книга 31 січня 2011 р.

В гонитві з зірками: Міф про талант та мобільність результатів

Chasing Stars: The Myth of Talent and the Portability of Performance

Борис Гройсберг (Boris Groysberg), професор Гарвардської бізнес-школи, пропонує цікавий підхід до талановитості, стверджуючи, що з точки зору економіки знань талант має значення тільки у організаційному контексті. Його твердження постає з класичної теорії людьского капіталу, яка стверджує, що найвища результативність досягається при збігові кількох ключових факторів і тільки у випадку, якщо талановитий індивід оптимально використовує організаційні ресурси.

У одній зі своїх останніх книг "В гонитві за зірками: Міф про талант та мобільність результатів" (Chasing Stars: The Myth of Talent and the Portability of Performance) Борис Гройсберг розмірковує про питання талановитості та можливості перенесення результатів у інші контексти.

Автор звертає увагу, що люди, яких прийнято вважати талановитими, часто переоцінюють свій власний внесок та недооцінюють роль організації, як платформи, що дала їм змогу досягнути настільки високих результатів.

Більшість "зіркових працівників" віддають перевагу сприйняттю себе як "вільних агентів", а не найманих працівників. На думку Гройсберга, ця тенденція може бути небезпечною, оскільки вона вкорінює міф, що навички талановитих людей надзвичайно мобільні і мало залежать від середовища, в якому вони працюють. Практика ж та численні дослідження показують, що результативність "зірок" різко падає, коли вони покидають компанії, в яких їм вдалося досягнути своєї "зірковості".

Автор також відзначає, що така залежність таланту від контексту робить знання більш "непевним ресурсом", ніж прийнято вважати, та більш залежним від майстерного лідерства та правильно побудованої системи бізнесу.

Цікаво те, що дані, зібрані Гройсбергом, показують, що таланти жінок виявляються більш мобільними, ніж таланти чоловіків. І у багатьох випадках жіноча результативність дійсно зростає при переході в інший контекст. Автор пояснює цей дивний факт кількома факторами: по-перше, жінки більш схильні до створення певних зовнішніх стосунків, оскільки внутрішні стосунки в компанії часто обмежені рамками культури; по-друге, робочі упередження до жінок заставляють тих більш скептично ставитися до ідеї, що індивідуальний геній здатен подолати культурні бар'єри; і насамкінець — при виборі нової роботи жінки частіше зважають на такі фактори, як культура, тоді як чоловіки здебільшого зважають тільки на розмір зарплати та бонусів.

Насамкінець, Гройсберг демонструє, що культ індивідуальності, який так довго вирощувався Заходом — привів нас до повної відсутності розуміння того, яким чином талант перетворюється в результативність. На щастя, зростання впливу Азії з її культурою, яка базується на спільнотах, почне змінювати цю ситуацію.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
6 березня 2017
Дніпро, Культурно-діловий центр "Менора"
Маркетинг без бюджету (Ігор Манн)
6 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Маркетинг без бюджету, або Як вивести бізнес на дорогу успіху (Микола Клінков)
14-18 березня 2017
Київ
Спеціаліст із пільг, компенсацій і розвитку — SpCBD (Оксана Кондратенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Привычка к творчествуПривычка к творчеству
WOW-факторы. Пора потрясти воображение людейWOW-факторы. Пора потрясти воображение людей
Футбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутриФутбол как модель бизнеса. Уроки бизнеса изнутри
12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев
Цельная жизнь. Ключевые навыки для достижения ваших целейЦельная жизнь. Ключевые навыки для достижения ваших целей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)