РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 7 липня 2014 р.

Сучасний Китай: стратегічні виклики

Can China Lead? Reaching the Limits of Power and Growth

Головною темою книги «Can China Lead? Reaching the Limits of Power and Growth» («Чи бути Китаю глобальним лідером? Досягаючи межі моці та зростання») є питання, як еволюціонуватиме країна, у якій правляча партія являє собою основний інструмент управління соціально-економічним розвитком.

Can China Lead? Reaching the Limits of Power and Growth
» Докладніше на Amazon
«Якщо комуністична партія Китаю не створить стале підґрунтя для економічного зростання та суспільного добробуту, через певний час китайське "чудо" просто зникне», — пророкують автори цієї праці Регіна Абрамі (Regina Abrami), економіст із Вартонської бізнес-школи, та представники Гарвардської школи бізнесу — історик Вільям Кербі (William C. Kirby) і фахівець з управління Воррен Макфарлен (Warren McFarlan).

Ось як Абрамі, Кербі та Макфарлен пояснюють зміст викликів, котрі, як вони вважають, стоять зараз перед Піднебесною. «По-перше, не можна списувати з рахунку історичний фактор: якщо китайській цивілізації більше ніж п’ять тисяч років, то Китаю як держаному утворенню — всього 100, і процес побудови в ньому інститутів сучасної держави все ще далекий від завершення». Також, на думку авторів, проблема полягає в тому, що Китай складається з різних етнічних груп; тому, за їхніми словами, «стратегія розвитку країни повинна дуже тонко реагувати на ці тонкощі, збалансовуючи фактори локальності і централізації». Крім того, як зазначають Абрамі, Кербі та Макфарлен, неможна недооцінювати повсюдність держави та компартії, а також те, що КНР керує, за визначенням авторів, «династія завойовників», що базується на військовій моці та впливі «великих кланів». Це означає: найбільшою мірою на вибір курсу розвитку Китаю впливає бажання його керівництва зберегти повний контроль над долею держави.

Автори книги надають низку рекомендацій бізнесменам, котрі мають намір вести бізнес в умовах сучасного Китаю. Здебільшого, такі рекомендації стосуються нюансів взаємодії з представниками КПК на національному, регіональному та місцевому рівнях. Хоча урядова підтримка і не гарантує успіху бізнесу, вороже ставлення до нього з боку функціонерів будь-якого щабля неминуче призведе до провалу фірми. Крім того, Абрамі, Кербі та Макфарлен радять прийняти до уваги глибинні засади конфуціанської культури, зокрема, величезне значення, яке в ній приділяється родинним та мережевим зв’язкам. Загалом, сформулювати та реалізувати корпоративну стратегію компанії, що веде бізнес у КНР, — це все одно що пройти по тонкому канату, натягнутому над прірвою: компанія повинна інтегрувати свої цілі з пріоритетами та інтересами КПК, водночас страхуючись від ризиків ймовірних політичних потрясінь.

Що може завадити Китаю здобути геополітичне та економічне лідерство? Так, автори стверджують, що хоча в КНР доволі успішно створюється фізична інфраструктура сучасної держави, але її вкрай складно буде доповнити «софтом» — відповідним соціальними та громадськими інститутами. Свого часу відомий австрійський економіст Фрідріх Хейек (Friedrich Hayek) зазначив, що «фатальною вадою» соціалізму є переконання, що «людина може перебудувати оточуючий світ відповідно до власних бажань». Тому рушієм розвитку соціалістичного суспільства є прагнення «технократичної» досконалості, що є ймовірним поясненням неспроможності КПК усвідомити потребу «імпорту» сучасних демократичних інститутів. Так, в Китаї і близько немає верховенства права; більше того, автори вважають, що ця держава взагалі не спроможна сприйняти ідею незалежних правових інститутів, зрештою, як і ідей незалежної преси та політичного плюралізму. А квінтесенцією проблем сучасного Китаю, на їхнє переконання, є брак довіри: КПК не довіряє громадянам Китаю достатньо, або піти на запровадження демократичних інститутів, а без цього останні ніколи не довірятимуть правлячій партії.

У своїй книзі Абрамі, Кербі та Макфарлен наводять речення, з якого починається «Хроніка Трьох царств» (історична праця написана у 14-му столітті), де описуються потрясіння, що відбулися у період між падінням династії Хань та об’єднанням Китаю династією Дзінь (280 р. н.е.). «Імперії зростають, зміцнюються та вгасають, — пише Ло Гуаньчжун (Luo Guanzhong), автор цього твору. — Держави розпадаються та об’єднуються». Як вважають Абрамі, Кербі та Макфарлен, цей вираз якнайкраще передає сутність історії Китаю, а також викликів, які зараз перед ним стоять.

За матеріалами strategy+business.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25-26 травня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Закупівельна логістика та управління запасами (Віктор Пузанов)
26 травня 2017
Київ, kmbs
Marketing dream-team: як побудувати та управляти нею? (Оксана Кулікова)
26 травня 2017
Київ, БЦ "Євразія"
VIII щорічний Форум HR-Директорів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Книга Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилийКнига Ленивого Гуру. Поток. Результаты. Без усилий
Тайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на васТайм-менеджмент по Брайану Трейси. Как заставить время работать на вас
12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев12 недель в году. Как за 12 недель сделать больше, чем другие успевают за 12 месяцев
Новые размышления о личном развитииНовые размышления о личном развитии
Персональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутациюПерсональный ребрендинг. Как изменить свой имидж, сохранив репутацию


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)