РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 26 червня 2018 р.

Інший серед своїх: «Невидимий вплив» Йони Бергера

Джерело: K.Fund Media

Про що каже оточуючим наш вибір і як вибір інших впливає на наш.

Невидимий вплив. Приховані сили, які формують поведінку (Йона Бергер)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
Йона Бергер (Jonah Berger) — випускник Принстона і професор маркетингу Вортонської бізнес-школи — один з небагатьох учених-теоретиків, чиї результати спостережень за суспільством успішно підхоплюють і застосовують практики. Обидві його книги стали бестселерами The New York Times, і можна довго перераховувати всесвітньо відомі ЗМІ, де друкуються статті Йони Бергера, і компанії зі списку Fortune 500, які він консультував. Але простіше сказати, що після публікації його роботи «Заразливий. Психологія сарафанного радіо» у професійний сленг маркетологів і повсякденне життя міцно увійшли поняття «тригер», «сарафанний маркетинг» і «віральні повідомлення».

Нова книга Йони Бергера «Невидимий вплив. Приховані сили, які формують поведінку» (Invisible Influence: The Hidden Forces That Shape Behavior), вийшла цього року в українському перекладі у видавництві «Наш Формат». І вона не менш цікава і корисна, ніж перша.

Ми вибираємо, нас вибирають

Бергер знову досліджує неусвідомлені причини нашого щоденного вибору, чинники, що впливають на вподобання людей, і наслідки кожного такого вибору. Але якщо в «Заразливому» автор відкривав читачеві світ вірального маркетингу з погляду розробника або власника продукту, то в «Невидимому впливі» він аналізує приклади швидше з позиції залученого споживача-дослідника, залишаючись над ситуацією. Його спостереження і висновки можуть бути цікавими та корисними однаковою мірою тим, хто хотів би вплинути на інших, і тим, хто хотів би сам уникнути неусвідомленого впливу зі сторони.

Ідеї, викладені в книзі, не нові. Справді, багато речей ми робимо заодно з тими, хто є для нас важливим і значущим. Прагнемо наслідувати тих, хто нам подобається і на кого ми хотіли би бути схожими.

Цей принцип працює і в зворотному напрямку: було б дуже неприємно мати щось спільне з тими, хто неприємний нам, чи важливим для нас людям, хто заявляє цінності, протилежні нашим.

Але одна справа — знати теорію, і зовсім інше — впізнавати її на практиці. Тим більше, коли в щільному інформаційному потоці багато речей ми поглинаємо неусвідомлено. Бергер ілюструє знайомі принципи яскравими прикладами на кшталт таких: кому компанії дарують продукцію своїх конкурентів і чому бренди платять знаменитостям за те, щоб вони НЕ носили їхні речі. Він описує кейси, як захоплюючі історії, показує приховані механізми впливу рекламних кампаній і повсякденних побутових ситуацій.

Практичний підхід

Хороша книга не лише повідомляє цікаві факти і корисні думки, а й підштовхує до власних роздумів і порівнянь. Багато в чому дослідження Йони Бергера перегукуються з ідеями Річарда Талера (Richard Thaler) і Касса Санстейна (Cass Sunstein), викладеними в книзі «Поштовх» (Nudge).

Компанії дарують продукцію своїх конкурентів і бренди платять знаменитостям за те, щоб вони НЕ носили їхні речі

На відміну від нобеліатів, які відверто поділяють людство на «інженерів соціальної думки» і споживачів, звертаючись переважно до перших, Бергер пропонує перевірений інструментарій всім охочим.

При цьому цікаво відзначити, як по обидва боки Атлантики вивчають схожі кейси з економією електрики і порівнянням із сусідами, спостерігають за поведінкою школярів у різних ситуаціях і досліджують роль навчальних закладів та їх внутрішнього мікроклімату в житті людини.

Автори обох книг з різних сторін вивчають одну й ту саму проблему — як люди в суспільстві «перезапилюются» досвідом один одного, змінюючись самі й мимоволі (чи злегка навмисно) змінюючи інших. Якщо вам сподобалися теоретичні викладки Талера і Санстейна, то численні яскраві приклади Бергера збагатять бачення ситуації і розширять рамки застосування теорії. Читачі дізнаються, як створюється палітра кольорів Pantonе, чому в США важливо бути унікальним, а в Азії «цвях, що стирчить, забивають молотком» і в яких випадках порівняння з конкурентом допомагає нам перемогти.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 вересня 2018
Київ
Французько-Український Форум: «Нова політика в Європі: методи та фактори успіху президентської кампанії Еммануеля Макрона»
25-26 вересня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
2-3 жовтня 2018
Київ
Оплата за результатом: KPI-мотивація. Від ВИРОБНИЦТВА до РОЗДРОБУ і ДИСТРИБУЦІЇ. Від Директора до лінійного персоналу

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Связи решают все! Правила позитивного нетворкингаСвязи решают все! Правила позитивного нетворкинга
Блестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работатьБлестящая идея. Что надо знать, уметь и говорить, чтобы заставить ваши идеи успешно работать
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується Strategic

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)