ТЕНДЕНЦІЇ | Стратегічні рішення 20 січня 2006 р.

Стратегічне планування стає на заваді прийняттю рішень

Не дивлячись на весь час та енергію, що компанії витрачають на стратегічне планування, традиційні процеси планування приносять дуже мало справді результативних рішень, тому що вони протидіють фактичному прийняттю рішень.

Нове дослідження, проведене менеджмент-консалтинговою фірмою Marakon Associates та Economist Intelligence Unit (EIU), показало, що компанії, які використовують традиційну модель планування, — річну та сфокусовану на окремі бізнес-підрозділи — приймають, у середньому, лише 2,5 важливих стратегічних рішень (ті, що мають потенціал підвищення річних прибутків на 10% і більше) на рік.

У той же час компанії, які працюють над розробкою стратегії постійно та фокусуються на конкретних проблемах, приймають більше ніж у двічі стратегічних рішень на рік (6.1), у середньому.

Дослідження показало, що традиційне планування не спроможне впливати на стратегії більшості компаній: процес конфліктує з тим, як насправді директори приймають важливі стратегічні рішення без часових обмежень, так само як і не обмежуючись рамками якогось конкретного бізнес-підрозділу.

Наприклад, 2/3 опитаних директорів описали стратегічне планування у своїх компаніях як періодичну подію, що часто проводиться перед розробкою річного бюджету та його схваленням.

Все ж таки, всі опитані директори сказали, що вони постійно приймають стратегічні рішення, без прив'язки до календаря.

Дослідження було проведено на основі інтерв'ю з 156-ма вищими керівниками великих компаній зі всього світу, з продажами від 1 мільярду доларів. Виручка деяких з цих компаній перевищує 10 мільярдів доларів.

Іншим вражаючим результатом дослідження, результати якого повністю представлено у випуску Harvard Business Review за січень 2006 р., виявилося, що лише 1 з 10 (11%) топ-директорів непохитно вірять, що стратегічне планування справді варте зусиль, і лише 13% відчувають, що вище керівництво ефективно задіяне до всіх аспектів розробки стратегії в своїх компаніях.

І лише невелика кількість компаній, що справді дивляться у майбутнє, відкинули модель традиційного планування і замінили її на безперервний, сфокусований на проблеми підхід. Mankins та Steele (співавтори дослідження) надають наступні приклади: Boeing, Microsoft, Diageo, Textron, Cardinal Health та Cadbury Schweppes.

Вони також описують 5 практик, які компанії можуть використовувати, щоб покращити прийняття стратегічних рішень. Наприклад, фокусування часу вищого керівництва на обмежену кількість ключових проблем чи тем, а також структурування переглядів стратегії для прийняття справжніх рішень.

Анна Качкалда, за матеріалами management-issues.



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28-30 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Школа Продавця (Наталія Дегтярьова)
29 березня 2017
Київ, Готель «Мир»
Бюджетування з шаблонами бюджетів і фінансовою моделлю (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Призвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихииПризвание. Как найти то, для чего вы созданы и жить в своей стихии
Великолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактовВеликолепный нетворкинг. Что нужно знать, делать и говорить, чтобы построить блестящую сеть деловых контактов
Обретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеруОбретая Я. Неординарные стратегии, изменяющие карьеру
Муза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеиМуза не придет. Правда и мифы о том, как рождаются гениальные идеи
Здесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизниЗдесь и сейчас. Как вырваться из плена целей и начать радоваться жизни

Відгуки

Ольга, Olla554@yahoo.com
Я просто вражена результатами дослідження. На мою думку, стратегічне планування приносить вищий результат і без нього важко обійтись. Воно розвиває особливий спосіб мислення. Не розумію, як лише 10 % директорів вірять в його ефективність.
2006-02-14 23:55:45
Відповісти



система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)