ТЕНДЕНЦІЇ | Бізнес і суспільство 20 березня 2006 р.

Глобальне дослідження від McKinsey: Бізнес і суспільство

Управлінці постійно стикаються з багатоманітними переживаннями щодо суспільних очікувань від своїх компаній.

Директори зі всього світу все більше приймають ідею, що роль корпорацій у суспільстві виходить за межі простого виконання обов'язків перед акціонерами. Також керівники погоджуються, що для більшості компаній соціально-політичні проблеми становлять справжній ризик. Однак, вони не дуже певні щодо того, чи є можливість адекватно оцінити, які саме з цих проблем вплигнуть на їх бізнес. Ці директори також стверджують, що тактика (наприклад, лобіювання та PR), яку зараз використовують компанії для вирішення подібних проблем, не є самими ефективними. До того ж вони думають, що громадськість очікуватиме від компаній взяття на себе ключової ролі при виході з нових нелегких ситуацій.

Більш ніж 4 з 5-ти респондентів погоджуються, що генерування великих прибутків для інвесторів має супроводжуватися посиленим сприянням суспільному добробуту (наприклад, забезпечення хороших місць роботи) (Графік 1).

Респонденти, в основному, оптимістично налаштовані щодо більшого впливу на суспільство: 68% позитивно оцінюють внесок великих корпорацій до громадського добробуту. Пропорція дещо змінюється — 76% — коли мова йде про позитивний внесок їх власних компаній. З найбільшим ентузіазмом підтримують більш важливу соціальну роль директори з Індії. Найбайдужішими щодо цього виявилися китайські керівники.

Директори вірять, що рішення у них в руках. Коли запитали, наскільки адекватно їх компанії оцінюють тиск з боку суспільства, включаючи критику своєї діяльності, 46% сказали, що вони мають „значний” потенціал для покращення, 24% заявили про „певний” потенціал, наявний для покращення. Лише 3% сказали, що їх компанії роблять „хорошу справу”.

Респондентів також опитали на предмет тактик, яким вони найбільше довіряють, і які вважають найефективнішими. Майже половина зазначили, що їх компанії практикують лобіювання інтересів у політичних колах та використання засобів мас-медіа і PR як частину стратегії управління соціальними та політичними проблемами. Але коли їх запитують про найефективніші засоби, то лише 35% пропонують використання медіа та PR. 1/4 рекомендують лобіювання. Значно більше директорів вважають, що найефективніша тактика — це етичні принципи, корпоративна відповідальність, участь стейкхолдерів та прозорість діяльності (Графік 2).

При спробі визначити, хто саме відповідальний у компанії за соціально-політичну сторону бізнесу, більше половини респондентів вказали на головного директора (Графік 3).

Директори очікують, що багато проблем домінуватимуть при громадських та політичних дебатах. Коли респондентів попросили назвати основні чинники, що впливатимуть на їх бізнес (позитивно чи негативно), 41% обрали втрату робочих місць та офшоринг. Також відмітили участь у політиці, екологічні проблеми тощо (Графік 4).

Хоча директори, взагалі, бачать мікс з ризиків та можливостей на соціально-політичній арені, більшість схильні сприймати основні проблеми як потенційні загрози (Графік 5). Деякі, однак, бачать й можливості. Загалом, респонденти висловлюють оптимізм.

Ми вже знаємо, що директори загалом позитивні щодо підвищення соціальної ролі бізнесу, а які ж галузі найбільше сприяють громадському добробуту? Охорона здоров'я (за словами 49% респондентів) впевнено займає лідируючу позицію (Графік 6).

Такий оптимізм заохочує. Згідно з дослідженням, 20% респондентів вірять, що громадськість очікуватиме від компаній перейняти на себе всю додаткову відповідальність за вирішення соціальних та політичних проблем, у той же час 59% вважають, що цей тягар ляже на уряд та компанії порівну.

За матеріалами "The McKinsey Global Survey of Business Executives: Business and Society", The McKinsey Quarterly (January 2006).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)