ТЕНДЕНЦІЇ | Бізнес і суспільство 20 березня 2006 р.

Глобальне дослідження від McKinsey: Бізнес і суспільство

Управлінці постійно стикаються з багатоманітними переживаннями щодо суспільних очікувань від своїх компаній.

Директори зі всього світу все більше приймають ідею, що роль корпорацій у суспільстві виходить за межі простого виконання обов'язків перед акціонерами. Також керівники погоджуються, що для більшості компаній соціально-політичні проблеми становлять справжній ризик. Однак, вони не дуже певні щодо того, чи є можливість адекватно оцінити, які саме з цих проблем вплигнуть на їх бізнес. Ці директори також стверджують, що тактика (наприклад, лобіювання та PR), яку зараз використовують компанії для вирішення подібних проблем, не є самими ефективними. До того ж вони думають, що громадськість очікуватиме від компаній взяття на себе ключової ролі при виході з нових нелегких ситуацій.

Більш ніж 4 з 5-ти респондентів погоджуються, що генерування великих прибутків для інвесторів має супроводжуватися посиленим сприянням суспільному добробуту (наприклад, забезпечення хороших місць роботи) (Графік 1).

Респонденти, в основному, оптимістично налаштовані щодо більшого впливу на суспільство: 68% позитивно оцінюють внесок великих корпорацій до громадського добробуту. Пропорція дещо змінюється — 76% — коли мова йде про позитивний внесок їх власних компаній. З найбільшим ентузіазмом підтримують більш важливу соціальну роль директори з Індії. Найбайдужішими щодо цього виявилися китайські керівники.

Директори вірять, що рішення у них в руках. Коли запитали, наскільки адекватно їх компанії оцінюють тиск з боку суспільства, включаючи критику своєї діяльності, 46% сказали, що вони мають „значний” потенціал для покращення, 24% заявили про „певний” потенціал, наявний для покращення. Лише 3% сказали, що їх компанії роблять „хорошу справу”.

Респондентів також опитали на предмет тактик, яким вони найбільше довіряють, і які вважають найефективнішими. Майже половина зазначили, що їх компанії практикують лобіювання інтересів у політичних колах та використання засобів мас-медіа і PR як частину стратегії управління соціальними та політичними проблемами. Але коли їх запитують про найефективніші засоби, то лише 35% пропонують використання медіа та PR. 1/4 рекомендують лобіювання. Значно більше директорів вважають, що найефективніша тактика — це етичні принципи, корпоративна відповідальність, участь стейкхолдерів та прозорість діяльності (Графік 2).

При спробі визначити, хто саме відповідальний у компанії за соціально-політичну сторону бізнесу, більше половини респондентів вказали на головного директора (Графік 3).

Директори очікують, що багато проблем домінуватимуть при громадських та політичних дебатах. Коли респондентів попросили назвати основні чинники, що впливатимуть на їх бізнес (позитивно чи негативно), 41% обрали втрату робочих місць та офшоринг. Також відмітили участь у політиці, екологічні проблеми тощо (Графік 4).

Хоча директори, взагалі, бачать мікс з ризиків та можливостей на соціально-політичній арені, більшість схильні сприймати основні проблеми як потенційні загрози (Графік 5). Деякі, однак, бачать й можливості. Загалом, респонденти висловлюють оптимізм.

Ми вже знаємо, що директори загалом позитивні щодо підвищення соціальної ролі бізнесу, а які ж галузі найбільше сприяють громадському добробуту? Охорона здоров'я (за словами 49% респондентів) впевнено займає лідируючу позицію (Графік 6).

Такий оптимізм заохочує. Згідно з дослідженням, 20% респондентів вірять, що громадськість очікуватиме від компаній перейняти на себе всю додаткову відповідальність за вирішення соціальних та політичних проблем, у той же час 59% вважають, що цей тягар ляже на уряд та компанії порівну.

За матеріалами "The McKinsey Global Survey of Business Executives: Business and Society", The McKinsey Quarterly (January 2006).



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
25-26 травня 2017
Київ, БЦ «Кубик»
Закупівельна логістика та управління запасами (Віктор Пузанов)
26 травня 2017
Київ, kmbs
Marketing dream-team: як побудувати та управляти нею? (Оксана Кулікова)
26 травня 2017
Київ, БЦ "Євразія"
VIII щорічний Форум HR-Директорів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Как преуспеть в бизнесе, нарушая все правилаКак преуспеть в бизнесе, нарушая все правила
Связанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не виделиСвязанные одной сетью. Как на нас влияют люди, которых мы никогда не видели
Доведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектовДоведи идею до ума. 100 творческих упражнений для мозгового штурма, проработки и реализации проектов
Меньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головойМеньше, но лучше. Работать надо не 12 часов, а головой
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)