ТЕНДЕНЦІЇ | Ризик 18 жовтня 2006 р.

Чому владні люди готові ризикувати

Що може стати причиною поразки та падіння? Можливо, це рожеві окуляри людей, наділених владою. Їхній надмірний оптимізм іноді призводить до необдуманих та ризикованих рішень.

Здатність влади "причаровувати" стала очевидною з результатів дослідження, проведеного Cameron Anderson, професора University of California, Berkeley Haas School of Business та Adam Galinsky із Northwestern University. Вони зуміли показати зв'язок між відчуттям влади та ризикованою поведінкою її носіїв.

Хоча дослідження, опубліковане у "Європейському журналі соціальної психології" (European Journal of Social Psychology) базується на опитуванні студентів, Anderson та Galinsky доводять, що їхні висновки так само стосуються інших владних індивідів. Наприклад, президентів держав чи генеральних директорів компаній.

У світі бізнесу ризикована поведінка часто буває виграшною та допомагає утримувати чи навіть збільшувати свою владу. Приймаючи на себе ризики, люди при владі можуть отримувати переваги та можливості, яких уникають всі інші.

Проте, існує й інша сторона прийняття ризикованих рішень — світовому бізнесу знайомі безліч випадків, коли такі рішення шкодили чи навіть руйнували компанію. Особливо коли йдеться про невдале рішення на фондовому ринку чи неправильні кроки у сфері злиттів та поглинань.

"Наша робота проливає світло на психологічні механізми цих сумнозвісних промахів", — стверджує Cameron Anderson. Він наводить приклад скандалу, який виник через поведінку колишнього президента США Білла Клінтона із Монікою Левінськи. "Це хороший приклад осліплення людини владою. Він настільки вірив у власні сили, що не міг навіть подумати про покарання та виявлення його злочину".

Бізнес-лідерам слід боротися зі схильністю до ризикованої поведінки та більш прискіпливо зважувати ризики та переваги своїх дій та рішень. Експерти припускають, що постійний успіх та відчуття влади іноді є ключовою причиною невиправних помилок. Проте, до сьогодні майже не існувало досліджень, які б торкалися цієї проблеми.

Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)