ТЕНДЕНЦІЇ | Ризики 9 листопада 2006 р.

Глобальне опитування The McKinsey Quarterly: Розуміння ризиків у ланцюгах постачання

Дві третини працівників, які взяли участь у останньому глобальному опитуванні, проведеному The McKinsey Quarterly, стверджують, що їм довелося зіткнутися зі зростанням ризиків щодо ланцюгів постачання продукції їхнім клієнтам. Зросла також вартість подібних послуг.

Керівники бізнесів окреслюють широке поле можливих ризиків. На вершині списку цього разу опинилася доступність навченого персоналу. Лише невелика кількість опитаних висловила свою готовність успішно справлятися із подібними ризиками. А більшість компаній не застосовують навіть тих добре відомих інструментів, які могли б зарадити у подібній ситуації.

Переважна більшість опитаних керівників погодилися, що ризики щодо ланцюгів постачання зростають (Exhibit 1). Особливо відчутною ця тенденція є у торгівельній, виробничій та енергетичній сферах. Керівники компаній, які працюють у сфері надання послуг, менше занепокоєні зростанням ризиків. Проте, і серед цих компаній бачимо майже половину респондентів, які говорять про підвищення ризиків.

Трьома основними факторами ризику щодо ланцюгів постачання керівники називають робочу силу, регулювання та самих постачальників (Exhibit 2). Серед всіх інших ризиків основним є доступність, вартість та якість робочої сили. Про нього згадують майже у кожному регіоні, який взяв участь у дослідженні, окрім, хіба що, Латинської Америки (в якій набагато більш критичними виявилися проблеми регулювання).

Серед респондентів, які вважають робочу силу основною проблемою, майже дві третини нарікають на недоступність кваліфікованих працівників. Дуже складною проблемою є також вартість робочої сили.

Серед дій, які спрямовані на зниження ризиків, пов'язаних із ланцюгами постачань, респонденти найчастіше вказують підписання контрактів із постачальниками (Exhibit 3). При цьому вони майже не здійснюють ніяких дій на зниження ризиків, пов'язаних із робочою силою.

Відсутність прямого зв'язку між власне ризиком та діяльністю на його пониження, вочевидь, є основною причиною, через яку керівники говорять про низьку спроможність компанії справлятися із ключовими ризиками ланцюгів постачання (Exhibit 4). 41% респондентів стверджують, що їхні компанії витрачають занадто мало часу та ресурсів на подолання ризиків.

Респонденти мають дуже різноманітні думки щодо того, чи зміняться сучасні тенденції щодо ризиків протягом наступних п'яти років: 40% керівників вважають, що їхні компанії найімовірніше продовжуватимуть стикатися з тими ризиками, з якими вони стикаються і сьогодні. Приблизно така сама кількість респондентів говорять про те, що ризики зміняться.

Керівники признаються, що часто вони занадто мало використовують добре знаний інструментарій та техніки, які можуть допомогти справитися із ризиками. Наприклад, більше половини респондентів стверджує, що їхні компанії або не проводять ніякої формальної оцінки ризиків, або ж проводять лише якісну оцінку (Exhibit 5). Навіть за умови проведення ними кількісної оцінки, більшість керівників не використовують спеціалізованих інструментів, пристосованих до тих чи інших ситуацій.

Лише половина опитаних відзначили, що їхні компанії намагаються управляти ризиками централізовано, що дає змогу ввести в поле зору і ті ризики, які виходять за рамки бізнес-одиниць та їх функцій. Цікавим є той факт, що відсоток респондентів, які стверджують, що їх компанії несуть повну відповідальність за ризики, не залежить від того, на якому рівні провадиться управління ризиками (на рівні бізнес-юнітів чи централізовано) (Exhibit 6).

За матеріалами "Understanding supply chain risk: A McKinsey Global Survey", The McKinsey Quarterly (October 2006).



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
1 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управлінське спілкування: як стати «фігурою впливу» для своїх підлеглих (Ірина Головньова)
5-6 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Асистент керівника: мотивація, організація роботи, ефективна комунікація (Наталія Дегтярьова)
7 квітня 2017
Київ, Готель «Мир»
Все, що необхідно знати власникам малого бізнесу про фінанси, бюджети і мотивацію (Ігор Немировський, Інна Старожукова)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Искусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективнымИскусство обучать. Как сделать любое обучение нескучным и эффективным
Работа как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем местеРабота как внутренняя игра. Фокус, обучение, удовольствие и мобильность на рабочем месте
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Прыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успехаПрыгни выше головы! 20 привычек, от которых нужно отказаться, чтобы покорить вершину успеха
Триггеры. Формируй привычки — закаляй характерТриггеры. Формируй привычки — закаляй характер


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)