ТЕНДЕНЦІЇ | Лідерство 4 лютого 2019 р.

Чи готові лідери до Четвертої промислової революції

Під час Четвертої промислової революції, що кардинально змінює звичні правила, за якими живе та працює світ, керівники міжнародних компаній стикаються з гострою потребою підготовки свого бізнесу і працівників до нових реалій. Разом із цим формувалися й нові лідерські якості, які описано в другому щорічному дослідженні готовності компаній «Підходи до керівництва в епоху Четвертої промислової революції: різні прояви прогресу», проведеному компанією Deloitte.

Чи готові лідери до Четвертої промислової революції Результати цьогорічного опитування серед більш ніж 2 000 керівників вищої ланки у 19 країнах вказують на те, що очільники компаній мають щире бажання поліпшувати ситуацію в світі, а також чітке розуміння про випробування навичок, що чекає попереду. Проте існують організаційні перешкоди, які затримують розвиток ефективних стратегій Промисловості 4.0 та заважають сміливим технологічним інвестиціям, які би стимулювали інновації та докорінні перетворення. Ставлення керівників компаній до впливу на суспільство та підготовки кадрового потенціалу змінилося кардинально, у порівнянній з їхніми поглядами в 2017-му році. Це означає, що вони більш реалістично оцінюють свої зусилля з успішного розвитку бізнесу в епоху Промисловості 4.0.

«Торік, коли керівники компаній лише починали усвідомлювати масштаби трансформації бізнесу та суспільства внаслідок Четвертої промислової революції, вони висловлювали впевненість у своїй готовності до неї, — зазначив Пуніт Ренжен (Punit Renjen), генеральний директор Deloitte Global. — Проте їхні дії демонструють значну невідповідність між впевненістю у власній здатності управляти цими змінами та фактичною готовністю до цього. Сьогодні керівники краще розуміють, що саме потрібно для досягнення успіху, та зосереджують зусилля на позитивному впливі на суспільство й на формуванні кадрового потенціалу як на двох критично важливих складових майбутнього процвітання».

Під час Четвертої промислової революції успіх набуває людського обличчя: чотири типи управлінців у період змін та невизначеності

Оскільки універсального рецепту успішного управління стрімкою промисловою трансформацією не існує, слід спостерігати за тими директорами компаній, яким вдається давати раду цьому мінливому середовищу. Виживатимуть та процвітатимуть лише ті компанії, керівники яких втілюють у собі характеристики лідерів Четвертої промислової революції, зокрема, намагаються приносити користь суспільству, ухвалюють рішення на основі аналізу даних, мають довгострокове бачення впровадження технологій та наполегливо докладають зусиль для формування робочої сили.

У своєму дослідженні Deloitte вивчає типи керівників, сфери, де вони досягають найкращих результатів, а також особисті якості, які вирізняють успішних лідерів. Соціально-орієнтовані управлінці, управлінці, які ухвалюють рішення на основі аналізу даних, ініціатори докорінних змін та майстри управління людським капіталом — усі ці типи бізнес-лідерів можуть слугувати взірцями для керівників компаній по всьому світу, які намагаються впоратися з викликами, пов’язаними із трансформацією в епоху Четвертої промислової революції.

Позитивний вплив на суспільство виправдовує витрачені зусилля

Цьогорічне опитування показало, що вплив на суспільство (34%) є найважливішим критерієм, за яким бізнес-лідери вимірюють успішність своїх компаній. Цей показник складається з фінансових результатів (17%) та задоволеності працівників (17%). Окрім того, більш ніж половина опитаних (53%) зазначила, що ініціативи із позитивним впливом на суспільство з часом перетворилися на нові джерела доходів. Це доводить, що висока мета й прибутковість можуть прекрасно співіснувати в умовах Четвертої промислової революції.

  • Соціально-орієнтовані управлінці

Соціально-орієнтовані управлінці — це керівники компаній, які переконані в тому, що саме соціально значущі ініціативи ефективно зміцнюють фундамент розвитку бізнесу. Процвітання через суспільно-корисні справи — це формула успіху, яку такі керівники досягли завдяки створенню нових джерел доходів від продуктів і послуг, що мають позитивний вплив на суспільство або довкілля. Вони вірять, що переважно ці ініціативи допомагають збільшувати прибутковість компанії. Соціально-орієнтовані управлінці більш впевнені у своїй здатності опанувати виклики Четвертої промислової революції, пов’язані з робочою силою. Респонденти з їх числа на 12% частіше зазначають, що їхні працівники готові до цифрової революції, та демонструють набагато більше прагнення навчати персонал (54% порівнюючи з 37%).

В епоху Четвертої промислової революції стратегія залишається осторонь

На думку третини керівників міжнародних компаній, головним викликом, що постає перед організаціями під час оновлення їхніх бізнес-стратегій, є відсутність бачення стану організації у майбутньому серед управлінців вищої ланки. Крім того, стратегія не забезпечує чіткого дороговказу щодо впровадження нових технологій. Про це свідчить висловлене керівниками занепокоєння через завеликий вибір технологій і труднощі у пристосуванні до стрімких змін. Лише 29% керівників упевнені, що в їхніх компаніях є чітко прописані процеси ухвалення рішень. Отже, не дивно, що управлінці мають докладати зусиль, аби йти в ногу з часом.

  • Управлінці, які ухвалюють рішення на основі аналізу даних

Стратегічні перепони, як-от неузгодженість дій компанії, можуть ускладнювати процес ухвалення рішень та заважати впровадженню інновацій. Однак управлінці, які ухвалюють рішення на основі аналізу даних, долають такі виклики, застосовуючи методичний підхід на основі аналітики даних, а їхні висновки є більш сміливими. Такі керівники почуваються досить впевнено, порівнюючи з іншими типами лідерів. 62% із них повідомляють про повну готовність керувати своїми організаціями, ефективно використовуючи можливості, що відкриваються у часи Четвертої промислової революції — це майже вдвічі більше, ніж серед інших типів лідерів (32%).

Чи сколихнуть технології хвилю докорінних змін? Звісно! Але не так швидко.

Хоча вже загально визнано економічний та соціальний потенціал Промисловості 4.0, чимало організацій воліють зберігати статус-кво в сфері своїх технологічних інвестицій, цим самим наражаючи себе на ризик. Серед керівників компаній кількість тих, хто заявив про наміри інвестувати в технології Промисловості 4.0 задля захисту від докорінних перетворень, вдвічі перевищує кількість тих, хто шукає способи радикально змінити інші галузі або ринок (67% порівнюючи з 33%). Отже, що змушує вдаватися до «оборони»? На заваді інвестиціям стають, головним чином, надмірна зосередженість на короткострокових результатах, наявність надто великого вибору технологій та недостатній рівень обізнаності щодо них.

  • Ініціатори докорінних змін

Керівники компаній, відомі як «ініціатори докорінних змін», розуміють, що для зростання бізнесу потрібні капіталовкладення в інновації. Вони інвестують у технології зі спільною метою — для радикального перетворення ринків. Такі сміливі рішення виправдовують себе: їхні інвестиції у технології допомогли досягнути чи навіть перевищити очікувані бізнес-результати. Ініціатори докорінних змін частіше за інших кажуть, що відчувають готовність керувати своїми компаніями в епоху Четвертої промислової революції (45% порівнюючи з 32%) та більш впевнені, що їхні компанії готові скористатися можливостями Промисловості 4.0.

Формування навичок для Четвертої промислової революції: наймати чи навчати?

Нарешті керівники міжнародних компаній зрозуміли, які нові навички затребувані на робочих місцях епохи Промисловості 4.0. Проте острах перед технологіями та автоматизацією не завжди стимулює очільників компаній докладати більше зусиль для навчання своїх працівників. Хоча 55% керівників вказують на значну невідповідність між наборами навичок, які є актуальними зараз і які знадобляться у майбутньому, 25% опитаних все ще вважають за краще наймати нових працівників замість займатися перепідготовкою наявних. Окрім того, 57% зізнаються, що система освіти не забезпечує достатній професійний рівень молодих фахівців, які лише виходять на ринок праці. Водночас спостерігаємо значне зростання цього показника, як порівняти з 35% у 2017 році. Якщо система освіти не забезпечує бізнес кваліфікованими спеціалістами, то керівникам компаній залишається або наймати нових фахівців із необхідними навичками, або зайнятися перепідготовкою наявних працівників.

  • Майстри управління людським капіталом

Майстри управління людським капіталом знають, набір яких навичок потребують їхні компанії, і вважають поточний склад робочої сили таким, що відповідає потребам бізнесу. Такі управлінці активно й наполегливо готують свої компанії до цифрової трансформації та усвідомлюють свій обов’язок щодо підготовки працівників до роботи в майбутньому (51% порівнюючи з 41% всіх інших респондентів). Окрім цього, майстри управління людським капіталом частіше за інших інвестують у технології, щоб обійти конкурентів (42% порівнюючи з 32%).

За матеріалами прес-релізу Deloitte.


    Методологія

    Це дослідження базується на результатах опитування 2 042 керівників міжнародних компаній, що проводилося компанією «Форбс Інсайтс» у червні-серпні 2018-го року. Респонденти були з 19 країн Південної й Північної Америки, Азії та Європи і представляли всі основні галузі економіки. Опитувані займали керівні посади, зокрема участь взяли генеральні директори/президенти, операційні та фінансові директори, директори з маркетингу та з інформаційних технологій, технічні директори. Всі керівники, що взяли участь в опитуванні, представляли організації з обсягом доходів понад 1 млрд доларів США та більше. Водночас половина з них (50,1%) очолюють компанії з доходом понад 5 млрд доларів США. Крім того, «Форбс Інсайтс» та «Делойт Глобал» провели індивідуальні інтерв’ю зі світовими лідерами в різних галузях та науковцями.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)