ТЕНДЕНЦІЇ | Маркетинг та реклама 30 грудня 2020 р.

Вижити за будь-яку ціну: як рекламувався бізнес у 2020 році

Щороку компанії традиційно підбивають підсумки своєї роботи для того, аби будувати плани на наступний період, та корегують стратегію. Рік, що минає, змусив бізнес відмовитися від довгострокового планування, навчив максимально оперативно реагувати на ситуацію і у відповідь на будь-який виклик мати одразу кілька варіантів сценаріїв.

Команда онлайн-сервісу PRNEWS.IO провела мікродослідження. Поспілкувавшись із клієнтами і партнерами платформи, вона дізналася, які саме інструменти під час «коронавірусного» року допомагали компаніям у просуванні, а від чого краще відмовитися.

Учасники опитування — представники сфери електронної комерції, розробники, маркетологи і піарники — зійшлися на тому, що антітрендом 2020 року можна вважати офлайн-, зовнішню рекламу та таргетовану рекламу в соцмережах.

Вижити за будь-яку ціну: як рекламувався бізнес у 2020 році

Чому не працюють традиційні методи?

Зовнішня реклама, як канал просування, давно втратила свою привабливість у розрізі практичної складової і стала абстрактним пунктом не менш абстрактного «іміджу». Більшість людей і в кращі часи дратували білборди, банери і листівки на вулицях, а в період пандемії, коли кількість будь-яких зовнішніх контактів мінімізована — тим більше.

Що стосується таргетованої реклами в соціальних мережах, то, за словами експертів, сьогодні користувачі приходять до Facebook або Instagram не за бізнес-контентом або в пошуках раціонального зерна. Їм потрібна емоція, легкий, захоплюючий текст, який допоможе розслабитися і на кілька хвилин забути про нагальні проблеми, викликані пандемією, карантинними обмеженнями, хворобами тощо.

Які інструменти працюють

З іншого боку, максимально ефективно в цей непростий для всіх рік зарекомендували себе:

  • методики ситуативного маркетингу (основний тренд року в усіх сферах бізнесу);
  • комплексні підходи в просуванні;
  • крауд- і контент-маркетинг;
  • піар у ЗМІ: поширення новин, статей та прес-релізів про компанію, продукти та послуги, експертні матеріали тощо;
  • інструменти контекстної реклами;
  • активності в соціальних мережах, спрямованих на «підігрів» авдиторії, анонсування новинок;
  • онлайн-івенти (звичайно, не офлайн), тренінги, конференції в мережі.

Опитані PRNEWS.IO компанії протягом 2020 року застосовували одразу кілька інструментів, які дозволили не тільки не «просісти» в показниках, а навіть значно поліпшити позиції. Звичайно, чимало залежить від специфіки бізнесу, тим не менше, більшість методів працюють однаково добре, незалежно від сфери діяльності.

Ситуативний маркетинг

Досить впевнено почувають себе ті, хто приділив увагу моніторингу ринку та оперативно реагував на нові тенденції. Головне, в чому сходяться багато фахівців: будь-які зміни в бізнес-процесах не повинні негативно впливати на якість продуктів, послуги та сервіс. Це основний тренд.

Комплексний маркетинг

Також не програли компанії, які запроваджували одразу кілька підходів. Наприклад, об’єднали SEO та рішення для залучення додаткового трафіку: почали системно публікувати якісний і, головне, корисний контент у провідних, галузевих, регіональних ЗМІ.

Головними темами такого контенту стали методики, кейси та практичні рекомендації, що дозволили бізнесу швидше адаптуватися до нових реалій. Ніякої «води» або розповідей про «індивідуальний підхід», які так полюбляють піарники. Найкраще за всіх на практиці спрацювали експертні статті про заходи підтримки малого бізнесу, кейси реальних компаній про зміни робочих процесів, складових бюджету на просування тощо.

Серйозно збільшили обсяг роботи з контекстною рекламою, розсилками і публікацією матеріалів в онлайн-медіа торгові мережі. Це пов’язано з тим, що більшість клієнтів перейшли до онлайн-формату і з більшою готовністю будують комунікацію з компаніями саме в мережі.

Що стосується соцмереж, то вони сьогодні ефективні виключно як інструменти, що дозволяють підігрівати інтерес до нових продуктів. У якості основного каналу залучення клієнтів соцмережі, на жаль, не працюють.

Автоматизація та аналіз

Йдеться, зокрема, про технології, які дозволяють автоматизувати частину процесів і надають можливість вивільнити частину людських ресурсів для підвищення ефективності.

Наприклад, додаткова автоматизація CRM дозволяє менеджерам більше уваги приділяти безпосередній роботі з клієнтами, замість рутинної «метушні» з документами, яка відбирає багато часу і сил.

Підводимо підсумок

До перерахованих вище інструментів можна додати івент-маркетинг. Бренди, які зуміли вчасно організувати корисні онлайн-івенти (конференції, цифрові саміти, семінари, тренінги тощо) не втратили трафік, а лише зміцнили свої експертні позиції і довіру з боку авдиторії.

Пам’ятайте про те, що людям сьогодні потрібні позитивні емоції. Це допомагає не впасти духом у складній ситуації. Тому краще за інших будуть працювати технології, спрямовані на моральну підтримку і практичну користь. Це однаково добре працює як у сегменті B2C, так і в B2B-секторі.

Ілюстрація: Forbes



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)