ТЕНДЕНЦІЇ | ІТ-директор 18 липня 2007 р.

Путівник ефективного ІТ-директора

Минуло зовсім небагато часу з тих пір, коли основним завданням ІТ-директора було управління ІТ-проектами та витратами на інформаційні технології. Вже сьогодні у багатьох компаніях функції директора з інформаційних технологій суттєво змінилися.

З одного боку сфера інформаційних технологій постійно перебуває під тиском потреби автоматизації продуктових ліній та сервісів, створення новітніх бізнес-моделей, підсилення стосунків зі споживачами та постачальниками. Інформаційні технології вважаються стратегічним диференціатором, який бере на себе роль каталізатора інновацій, гаранта продуктивності та інструменту координації і контролю в компанії.

З іншого боку, до ІТ висуваються вимоги скорочення витрат, повна відповідність до конкретного бізнесу компанії, ідеальний набір аутсорсінгових процесів та стосунків з вендорами.

У такій ситуації оцінити ефективність ІТ-директора доволі складно. При цьому прогнозування подальших тенденцій та специфічних ролей, які виконуватимуть ІТ-директори у майбутньому, видається майже неможливим. Починаючи з 2001-го року було проведено декілька досліджень, які мали на меті встановити взаємостосунки між ІТ-директорами та вищим керівництвом компанії. Таким чином було визначено сім основних ролей ІТ-директора:

  1. Постачальник послуг. Відділ інформаційних технологій на чолі з директором відповідають за створення та підтримку надійної, зручної та економічно ефективної ІТ-інфраструктури. Разом із розвитком бізнесу повинна розвиватися ІТ-система, включаючи модулі комунікації, взаємодії та інструменти продуктивності.

  2. Відповідальний за інформацію. Керує розвитком бізнес-архітектури компанії, яка визначає необхідну інформацію та дані, встановлює стандарти управління інформацією та стежить за безпекою і захистом інформації.

  3. Вчитель. Займається підвищенням кваліфікації колег, пояснюючи стратегічну роль ключових інформаційних технологій. Допомагає співробітникам здобути базові знання щодо прийняття стратегічних ІТ-рішень, вчить застосовувати технології у повсякденній роботі компанії.

  4. Інтегратор. Керує впровадженням інформаційних систем та інтеграцією процесів, інформації, підтримки рішень. Стежить за тим, щоб компанія максимально ефективно використовувала інформаційні технології на зразок CRM та BI.

  5. Архітектор організації. Розробляє та впроваджує організаційні моделі, які мають на меті сприяти інтеграції бізнесових та технологічних управлінських рішень.

  6. Архітектор стосунків. Обидва типи стосунків (внутрішні із лідерами компанії та зовнішні із постачальниками ІТ-сервісів) є надзвичайно важливими і критичними для ІТ-організації. Директорам з інформаційних технологій доводиться застосовувати формальні та неформальні механізми для створення та підтримки цих стосунків.

  7. Стратег. Попри всі наведені ролі ІТ-директора, часто він повинен працювати поруч зі своїми бізнес-колегами для пошуку можливостей та розвитку ІТ, інноваційних бізнес-моделей, стосунків з клієнтами тощо.

У той час як більшість ІТ-директорів відмінно виконують три перші функції — постачання послуг, управління інформацією та навчання — вони часто не дуже ефективні при виконання інших чотирьох ролей — інтегратора, організаційного архітектора, архітектора стосунків та стратега. Щоб досягнути ефективності у цих ролях, директорам з інформаційних технологій слід утримувати баланс між ІТ-знаннями та знаннями із бізнес-стратегії. Окрім цього, їм потрібно володіти сильними особистісними якостями, які допоможуть створити потужну професійну мережу з ключовими керівниками бізнесу, ІТ-директорами сусідніх компаній та ключовими особами компаній-вендорів і постачальників сервісів.

За матеріалами "A Road Map For Effective CIOs", Optimize Magazine.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)