ТЕНДЕНЦІЇ | Бізнес 21 листопада 2022 р.

П’ять найбільших бізнес-трендів 2023 року

За останні кілька років бізнес зіткнувся з величезними викликами та зазнав неймовірної кількості змін, і цей процес не сповільниться у 2023 році. Бізнесу доведеться мати справу з наслідками глобальної пандемії, російського вторгнення в Україну, економічними викликами, а також все більш швидким розвитком технологій.

Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу, пропонує вашій увазі 5 трендів, котрі, на його думку, матимуть найбільший щоденний вплив на те, як ми працюватимемо та вестимемо бізнес у 2023 році.

П’ять найбільших бізнес-трендів 2023 року

1. Прискорена цифрова трансформація

У 2023 році ми побачимо продовження інновацій та розробок у таких трансформаційних технологіях, як штучний інтелект (AI), інтернет речей (IoT), віртуальна та доповнена реальність (VR/AR), хмарні обчислення, блокчейн та надшвидкісні мережеві протоколи, такі як 5G. Більше того, ці трансформаційні цифрові технології не існують ізольовано одна від одної, і ми побачимо, як границі між ними розмиваються. Нові розробки для доповненої, гібридної та віддаленої роботи, прийняття бізнес-рішень, автоматизації ручної, рутинної та творчої роботи поєднують ці технології таким чином, що дозволяють їм посилювати одна одну. Це як ніколи наближає нас до того моменту, коли ми зможемо створювати «інтелектуальні підприємства», де системи і процеси підтримують один одного для виконання рутинних і повсякденних завдань у найбільш ефективний спосіб.

Щоб підготуватися до цього, підприємства мають переконатися, що вони впроваджують правильні технології в усі свої процеси і в кожну сферу діяльності. На даний момент існує дуже мало виправдань для того, щоб займатися бізнесом і не мати розуміння того, як AI та інші технології, згадані вище, вплинуть на ваш бізнес і галузь. Більш ефективні продаж і маркетинг, краще обслуговування клієнтів, більш ефективні ланцюги поставок, продукти і послуги, які краще відповідають потребам клієнтів, і оптимізовані виробничі процеси — все це на порядку денному, і в 2023 році бар’єри для доступу до них будуть нижчими, ніж будь-коли. Багато з цих технологій, таких як штучний інтелект і блокчейн, наразі доступні в хмарних моделях «як послуга», а нові інтерфейси та додатки надають підприємствам доступ до них без використання коду.

2. Інфляція та безпека ланцюгів поставок

Економічні перспективи для більшості країн світу не виглядають дуже оптимістичними у 2023 році. Експерти кажуть, що нам слід очікувати тривалу інфляцію та повільне економічне зростання. Багато галузей все ще страждають від проблем із ланцюгами поставок, які виникли під час глобальних збоїв, спричинених Covid-19, і які лише погіршилися через війну в Україні. Щоб боротися з цим і залишатися на плаву, компаніям необхідно підвищувати свою стійкість будь-яким можливим способом. Це означає зменшення впливу нестабільних ринкових цін на сировинні товари, а також впровадження захисних заходів у ланцюги поставок для боротьби з дефіцитом та зростанням логістичних витрат.

Важливо, щоб компанії проаналізували всі свої ланцюги поставок і визначили всі ризики, пов’язані з постачанням та інфляцією. Таким чином, вони можуть вивчити шляхи зменшення цих ризиків, наприклад, знайти альтернативних постачальників і стати більш самодостатніми.

3. Сталий розвиток

Світ все більше усвідомлює той факт, що кліматична катастрофа стане набагато більшим викликом, ніж все, що ми пережили за останні десятиліття, і затьмарить виклики, пов’язані з пандемією коронавірусу. Це означає, що інвестори та споживачі віддають перевагу компаніям з належною екологічною та соціальною репутацією, а купівельні тренди все частіше визначаються свідомими споживачами — тими з нас, хто надає пріоритет таким факторам, як вплив на навколишнє середовище та стійкість, коли обирає, у кого купувати або з ким вести бізнес.

У 2023 році компаніям необхідно переконатися, що їхні екологічні, соціальні та управлінські процеси (ESG) стануть центром їхньої стратегії. Це має розпочатися з вимірювання впливу будь-якого бізнесу на суспільство та навколишнє середовище, а потім перейти до підвищення прозорості, звітності та підзвітності. Кожному бізнесу потрібен план із чіткими цілями та часовими рамками, як зменшити будь-який негативний вплив, а потім цей план має бути підкріплений ґрунтовними планами дій. Оцінка та плани повинні також виходити за межі компанії та охоплювати весь ланцюг постачання і перевірку ESG-відповідальності постачальників. Наприклад, легко забути про вплив на навколишнє середовище постачальників хмарних послуг і центрів обробки даних на навколишнє середовище.

4. Занурення в клієнтський досвід

У 2023 році клієнти прагнитимуть досвіду понад усе. Це не обов’язково означає, що ціна та якість відійдуть на другий план. І те, і інше певною мірою відіграє роль у тому, як ми переживаємо процес вибору, купівлі та отримання задоволення від товарів і послуг, на які ми витрачаємо свої гроші.

Роль технологій тут традиційно полягає у спрощенні процесів і усуненні зайвих клопотів із життя споживача. Подумайте про рекомендаційні системи, які допомагають нам обирати, що купити, або про портали обслуговування клієнтів в інтернеті, які займаються проблемами і післяпродажною підтримкою. Вони все ще відіграватимуть ключову роль у 2023 році, але правила гри змінилися, і цього року ключовими словами стануть імерсія (занурення) та інтерактивність.

Метавсесвіт — щось на кшталт всеохоплюючого терміну, що використовується футурологами для опису «наступного рівня» інтернету, де ми взаємодіємо з брендами та іншими споживачами за допомогою імерсивних технологій, включаючи 3D-середовища та віртуальну реальність, — це сцена, на якій все це відбуватиметься. Подумайте про інтернет-магазини, де ми можемо переглядати і «приміряти» віртуальні зразки одягу, ювелірних виробів і аксесуарів. Ми можемо використовувати віртуальні гардеробні для того, щоб одягати своїх аватарів — як це вже зробили такі бренди, як Hugo Boss — або це може включати доповнену реальність, як це робить Walmart, щоб побачити, як одяг буде сидіти на нашому реальному тілі. Ці тренди вплинуть як на онлайн-, так і на офлайн-ритейл.

Тренд досвіду настільки сильний, що такі бренди, як Adobe та Adweek, призначають головних спеціалістів із досвіду (CXO), щоб гарантувати, що він стане основоположним елементом бізнес-стратегії. Окрім клієнтського досвіду, компаніям все частіше доводиться думати про досвід співробітників, оскільки конкуренція за найталановитіших і найкваліфікованіших працівників стає все більш інтенсивною.

5. Виклики, пов’язані з талантами

За останній рік ми стали свідками величезних переміщень талановитих людей, які отримали назву «велика відставка» та «тихе звільнення», оскільки працівники переоцінили вплив роботи та те, що вони хочуть отримати від свого життя. Це спричинило тиск на роботодавців, які мають забезпечити привабливу кар’єру, гнучкість гібридної роботи, а також сприятливе робоче середовище і корпоративну культуру. Пропонувати людям повноцінну роботу, постійні можливості для зростання і навчання, гнучкість і різноманітні, орієнтовані на цінності робочі місця — все це буде мати важливе значення в 2023 році.

Крім того, прискорена цифрова трансформація (тренд номер один, зазначений вище) призводить до більшої автоматизації роботи, що посилить практично кожне окреме робоче місце у світі. Люди все частіше будуть ділитися своєю роботою з інтелектуальними машинами і розумними роботами, і це має величезні наслідки для навичок і талантів, які будуть потрібні компаніям у майбутньому. Це означатиме перекваліфікацію і підвищення кваліфікації величезної кількості людей на наших підприємствах, а також набір нових людей, які володіють навичками, необхідними для майбутнього.

З одного боку, компанії мають подолати величезний розрив у навичках, який існує в таких галузях, як наука про дані, штучний інтелект та інші технологічні сфери, забезпечуючи створення робочої сили, обізнаної в даних і технологіях, необхідних для досягнення успіху в майбутньому. З іншого боку, оскільки людські робочі місця доповнюються технологіями, підприємства мають перенавчати персонал навичкам, необхідним для роботи з розумними машинами, і розвивати унікальні людські навички, які наразі не можуть бути автоматизовані. У 2023 році це будуть такі навички, як креативність, критичне мислення, міжособистісне спілкування, лідерство і прояв «гуманних» якостей, таких як турбота і співчуття.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаногоДисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаного
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)