ТЕНДЕНЦІЇ | Лідерство 13 лютого 2023 р.

Шість трендів лідерства 2023 року, які змінять керівників вищої ланки

Прибуток, політика та планування будуть виглядати зовсім по-іншому в найближчі місяці, — пророкує компанія Prophet, окреслюючи шість ключових трендів лідерства.

Останні кілька років довели, що підриви — це єдина «норма» в бізнесі. Світ все ще переживає сейсмічні сюжетні повороти попередніх кількох років, що робить війну в Україні, інфляцію, ланцюги поставок і гібридні робочі місця критично важливими темами практично в кожному корпоративному порядку денному.

Хоча більшість прогнозів не передбачають нічого, окрім «похмурого неба», експерти консалтингової фірми Prophet із цим не згодні. Історія свідчить, що періоди економічної нестабільності сприяють інноваціям і призводять до появи нових продуктів, послуг і бізнес-моделей. Зрештою, такі компанії, як General Motors, Microsoft і Electronic Arts сформувалися саме під час рецесії.

У 2023 році Prophet очікує побачити нові ідеї та продукти, що з’являться з-під уламків потрясінь, які ми пережили в глобальному масштабі. Але для цього керівникам вищої ланки потрібно буде переосмислити те, як вони керують своїми організаціями.

Шість трендів лідерства 2023 року, які змінять керівників вищої ланки

Ось на які шість ключових трендів лідерства спиратимуться найуспішніші керівники вищої ланки вже у цьому році.

1. Підвищення продуктивності стане критично важливим шляхом до прибутковості

Упродовж останніх кількох років низка організацій, що спеціалізуються на цифрових технологіях, віддавали перевагу зростанню, а не прибутковості, — і мали багато інвесторів, які з радістю ризикували заради майбутніх можливостей.

Зростання відсоткових ставок поклало край цій вечірці. І як наслідок, інвестори тиснуть на компанії, щоб вони продовжували зростати і заробляти гроші або принаймні взяли на себе зобов’язання щодо конкретних шляхів до прибутковості.

Протягом другої половини 2022 року багато організацій різко змістили фокус зі зростання за будь-яку ціну (навіть якщо це означало ризик для прибутковості) на досягнення прибутковості за рахунок скорочення витрат.

І хоча деяким компаніям, можливо, доведеться вдатися до скорочення витрат у 2023 році, більшість керівників вищої ланки звертатимуть увагу на підвищення продуктивності персоналу для досягнення сталого зростання і прибутковості. Для цих лідерів підвищення продуктивності відбуватиметься завдяки технологіям, даним та аналітиці.

2. Баланс між короткостроковим і довгостроковим плануванням для забезпечення сталого зростання

Довгострокове планування завжди буде ключовим компонентом бізнес-стратегії. Але потрясіння останніх кількох років до болю чітко продемонстрували, що компаніям необхідно прискорити свій шлях від роздумів до практичних дій. А це означає інтеграцію швидких перемог із візією майбутнього, щоб результати, яких ви досягаєте сьогодні, не перешкоджали вашому довгостроковому прогресу.

Візьмемо, наприклад, нещодавнє рішення компанії Disney підвищити ціни на вхідні квитки в парки, річні абонементи та клуби відпочинку. Це рішення розлютило відданих шанувальників Disney, які звинуватили компанію у завищенні цін. Хоча компанія, можливо, й отримала швидкий виграш від цього плану, довгострокові наслідки рішення можуть сповільнити прогрес Disney на шляху до своєї візії.

У 2023 році керівники вищої ланки повинні будуть ретельно збалансувати короткострокове та довгострокове планування:

  • Короткострокове планування. Цей тип планування вимагає від лідерів думати і діяти одночасно. Ризики зменшуються за рахунок невеликих ставок, щоб швидко продемонструвати прогрес. Використовуючи дані та поведінкові інсайти, компанії можуть визначити речі, які вони знають, і які вони можуть реалізувати вже зараз. Вони також можуть дослідити те, що, на їхню думку, вони знають, за допомогою нових і короткострокових концепцій. І ці зусилля допоможуть визначити, що, як вони думають, дозволить їм висувати гіпотези та перевіряти їх на цьому шляху.

  • Планування на майбутнє. Цей підхід полягає у створенні прогностичних моделей на дев’ять і більше років вперед, щоб змоделювати ймовірне та бажане майбутнє. На які важелі має натиснути компанія, щоб досягти цього? Що краще — будувати, купувати чи налагоджувати партнерські стосунки? Підхід враховує складні елементи, такі як політика та соціально-економічні зрушення, тому лідери можуть впевнено бачити, куди впишеться бізнес у майбутньому, і які негайні кроки їм потрібно вчинити, щоб потрапити туди.

Керівники вищої ланки, які успішно використають цей лідерський тренд, матимуть усі шанси досягти негайних перемог, водночас інвестуючи в майбутнє своїх організацій.

3. Цілеспрямоване прийняття рішень на основі даних зменшить ризики

Прийняття рішень на основі даних має вирішальне значення для підвищення впевненості та зниження ризиків. І хоча це було вірно протягом десятиліть, все більше компаній усвідомлюють, що у них може бути забагато історичних даних і їм потрібно більше прогнозних даних, щоб краще обґрунтовувати свої рішення. Як наслідок, багато керівників висувають різні вимоги до своїх команд штучного інтелекту та аналітиків, прагнучи вдосконалити свою бізнес-стратегію.

Але прийняття рішень на основі даних — це лише одна частина рівняння. У часи невизначеності важливо цілеспрямовано використовувати дані для прийняття рішень.

Компанія Amazon вже давно застосовує цей підхід, використовуючи аналітику для оцінки того, чи є рішення одностороннім або двостороннім.

Двосторонні рішення є безпечнішими і їх відносно легко скасувати. Наприклад, якщо цінова стратегія для нової послуги заважає досягненню результатів, можна підібрати правильний розмір і перепозиціонувати пропозицію або стратегію ціноутворення.

Односторонні рішення є складнішими, їх майже неможливо скасувати, і вони потребують ретельної перевірки. Наприклад, компанія, яка неправильно оцінила попит на продукт або послугу, не має можливості повернути це рішення назад. Такі рішення вимагають точності та високого рівня достовірності, який може забезпечити прогнозне моделювання даних.

В умовах обмеженого бізнес-середовища прийняття ризикованих рішень може зашкодити успіху вашої організації, саме тому зараз як ніколи важливо розуміти справжній вплив рішення і бути цілеспрямованим в оцінці можливостей.

4. Екологічні, соціальні та управлінські (ESG) норми вимагатимуть від бізнесу переосмислення свого глобального підходу

Був час, коли всі, хто будував глобальний бізнес і глобальний бренд, думали, що можуть мати один підхід, який працюватиме в різних країнах: одна операційна модель; одне позиціонування бренду; одна ціннісна пропозиція. Цей час минув. Кожна країна має власні пріоритети, споживачів та уряди, які вимагають диференційованих бізнес-стратегій.

Візьміть до уваги посилення ESG-регулювання, яке відбувається в усьому світі. Наприклад, Європейський Союз нещодавно прийняв Директиву про корпоративну звітність зі сталого розвитку (CSRD). Ця нова директива незабаром вимагатиме від великих компаній, які відповідають певним вимогам або котируються на регульованих ЄС ринках, розкривати екологічні та соціальні показники у своїх ланцюгах постачання. Вона також покладе на ці компанії юридичну відповідальність за їхні ESG-зобов’язання. Щоб досягти цілей CSRD, великі компанії, які ведуть бізнес в ЄС, повинні будуть переосмислити свої ланцюги поставок і операцій, а також весь ланцюжок створення цінності — від дизайну продуктів і послуг до бізнес-моделей та інновацій.

А в США нові запропоновані Комісією з цінних паперів і бірж зміни до правил вимагатимуть від вітчизняних та іноземних компаній розкривати інформацію про кліматичні ризики, управління кліматичними ризиками, викиди парникових газів, показники фінансової звітності, пов’язані з кліматом, а також інформацію про цілі та завдання, пов’язані зі зміною клімату.

Глобальний бізнес має відмовитися від універсального підходу до міжнародної експансії, щоб відповідати мінливим державним нормам і споживчим уподобанням. Натомість ці компанії мусять знайти нові інноваційні способи адаптації своїх брендів, бізнес-стратегій та операцій до різноманітних потреб кожного ринку.

5. Нові моделі виробництва забезпечать сталість, ефективність та близькість до споживача

Епоха масового виробництва, можливо, закінчується прямо на наших очах. Як наслідок, ми бачимо новий лідерський тренд, що з’являється у топ-менеджменту: децентралізація. Це не лише рішення для подолання проблем ланцюгів поставок, але й більш стійкий та ефективний спосіб впливу на місцеві громади.

Багато лідерів також усвідомлюють, що децентралізація може швидше і більш стійко доставити їхню продукцію в руки клієнтів. Локалізоване виробництво також дозволяє створювати продукти спільно зі своїми клієнтами, покращувати сервіс і є недорогим шляхом до диференційованої та більш релевантної товарної пропозиції.

Однак існують і ризики. Правильна децентралізація вимагатиме від лідерів ретельного перегляду їхніх операційних моделей, прав на прийняття рішень і лідерських навичок. Якщо керівництво не визначить чіткий напрямок розвитку організації, лідери ризикують отримати ефективність без інновацій або інновації без ефективності.

6. Лідери ходитимуть по «тонкому канату», коли справа стосуватиметься політичних питань

«Євангеліє цілеспрямованості» останніх років наполягає на тому, що компанії повинні займати певну позицію з тих чи інших питань — інакше вони ризикують втратити співробітників і клієнтів. Але з’ясування того, як це зробити, не дає спокою генеральним, операційним і маркетинговим директорам.

Боротьба BlackRock є символом цього виклику. Наразі шість штатів відкликали мільярдні інвестиції у найбільшого у світі менеджера з управління капіталом, протестуючи проти його відданості екологічним і соціальним змінам.

Протягом останніх кількох років від організацій вимагали сформувати свою позицію щодо актуальних політичних питань, починаючи від охорони здоров’я і закінчуючи ESG. Але зайняти позицію (або не зайняти) стало складніше, оскільки компанії все частіше стикаються зі звинуваченнями в тому, що вони або занадто, або недостатньо «прозріли».

У 2023 році лідери намагатимуться розібратися з політичним порядком денним трьома різними шляхами:

  • Публічно підтримувати політичні питання
  • Мовчати про політичні питання
  • Демонструвати підтримку політичних питань у рамках своєї кадрової політики, не підтримуючи їх публічно.

Незалежно від того, яку позицію займаєте ви або ваша компанія, рішення про публічну участь у вирішенні політичних питань має враховувати весь спектр потенційних наслідків, які можуть виникнути. Швидке висловлювання може здаватися хорошим протягом перших 24 годин, але ненавмисно може призвести до наслідків, які суперечать тим самим цінностям, які ви сповідуєте.

Ілюстрація: amazingworkplaces.co



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності
Мудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунгляхМудакам тут не місце. Як вижити в офісних джунглях
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)