ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 8 квітня 2009 р.

Мотиваційні міфи або
Нерозкритий потенціал службовців

Дослідження Global Workforce Study, проведене консультантами Towers Perrin, показало, що багато людей готові трудитися активніше, але дії начальників і культура організацій цьому аж ніяк не сприяють. Виявляється, продуктивність праці службовців має величезний і дотепер майже нерозкритий потенціал. Тепер організації в усьому світі прийнялися шукати відповідь на питання: як зацікавити своїх співробітників і реалізувати цей багатий потенціал?

Елементи, з яких складається людська захопленість — готовність співробітника по-справжньому викластися на благо своєї компанії, — мають як емоційний, так і раціональний характер. До перших входить, наприклад, гордість за свою організацію, до других — розуміння того, наскільки ваша особиста діяльність відповідає загальній стратегії компанії, пише CEO.ru.

Деякі результати дослідження, проведеного Towers Perrin серед більш ніж 90 тис. службовців із 118-ти країн світу, ще більш цікаві й спростовують деякі устояні уявлення про мотивацію. Приміром, зазвичай вважається, що одні службовці мотивовані від природи, а інші ні — так, мов, улаштоване життя, і нічого тут не поробиш. Насправді це не так — ентузіазм співробітників прямо залежить від зовнішніх обставин. Іншими словами, зміна робочої обстановки може перетворити споконвічно зацікавлену людину в байдужу і навіть розчаровану, і навпаки.

Ще одна широко поширена думка полягає в тім, що ставлення службовців до своєї роботи в першу чергу визначається їхнім найближчим оточенням, тобто відносинами з їхніми безпосередніми начальниками та колегами. Виявляється, і це невірно. З'ясувалося, що ставлення старшого керівництва до службовців і культура організації впливають на захопленість персоналу сильніше, ніж локальні, повсякденні фактори. Більше того, дослідники виявили, що єдиним найважливішим стимулом, який спонукає співробітників працювати щосили, є «щира турбота вищого керівництва про те, щоб підлеглим було добре». Однак, згідно даним дослідження, більшість службовців уважають, що вище керівництво ставиться до них усього лише як до одного з елементів організації, яке вимагає умілого управління, або ж в загалі дивиться на них як на порожнє місце.

Звичайно, підлеглі не чекають від вищих керівників, щоб ті кинули вирішувати свої стратегічні завдання і зробилися їхніми кращими друзями. Але декілька простих кроків, що довели свою ефективність, зроблених вищим керівництвом, могли б істотно підняти рівень зацікавленості службовців в успіху фірми.

Компанії, чиє вище керівництво регулярно вступає в пряме спілкування з підлеглими, можуть похвалитися більш високим рівнем ентузіазму персоналу й нижчим коефіцієнтом плинності кадрів. Опитування виявило стійку залежність між інтенсивністю такого спілкування, низькою плинністю кадрів і високою фінансовою ефективністю. Тісне спілкування з підлеглими не тільки підвищує їхній ентузіазм і зміцнює командний дух, але й приносить користь бізнесу.

Підключення службовців до прийняття рішень, які впливають на долю організації й на їхню власну роботу, допомагає підтримувати зацікавленість і готовність викластися заради успіху задуманої справи. Доступні й відкриті старші керівники, які регулярно залишають свої кабінети, щоб пройтися по відділах і поговорити зі співробітниками у звичній для тих робочій обстановці, здатні помітно підняти людям настрій і підвищити їхню захопленість. До того ж, це хороший спосіб довідатися, «що насправді діється» у вашій організації.

Вище керівництво повинне чуйно прислухатися до нових ідей і заохочувати тих, хто їх пропонує, особливо якщо це звичайні службовці. Зрештою, саме рядові працівники краще за всіх інших знайомі з деталями того або іншого проекту. Найвдаліші пропозиції варто підкріплювати фінансово, а тих, хто їх висунув, відзначати й нагороджувати незалежно від їхнього місця в організації.

Зміни, внесені в манеру спілкування вищого керівництва з персоналом, здатні значно підняти рівень зацікавленості службовців. Люди, щиро зацікавлені своєю роботою, приносять більше користі, ніж від них очікується, оскільки віддають спільній справі всі свої сили й використовують весь свій творчий потенціал. Саме такі ентузіасти впливають на продуктивність організації, і саме їхні зусилля знаходять наочне відображення в графі «доходи».



comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
28 вересня — 31 жовтня 2017
Київ, FRAT Social Club
СТРАТЕГІЯ ДЛЯ СТАРТАПУ. Практичний курс: як почати свій бізнес, використовуючи свій досвід по максимуму і звівши ризики до мінімуму
2-3 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Управління запасами на підприємстві (Валентин Маєвський)
4 жовтня 2017
Київ, Готель «Мир»
Інтернет для бізнесу: 21 digital-інструментів для залучення нових клієнтів (Світлана Прохоровська)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Стратегия жизниСтратегия жизни
Умение слушать. Ключевой навык менеджераУмение слушать. Ключевой навык менеджера
Восемь правил эффективности. Умнее, быстрее, лучшеВосемь правил эффективности. Умнее, быстрее, лучше
Бизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под дудку талантаБизнес в стиле фанк. Капитал пляшет под дудку таланта
Эффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целейЭффективность на работе. Держать фокус. Управлять своей энергией. Добиваться выдающихся целей


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2017, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)