Менеджмент.com.ua - головна сторінка
На головну
Зробити закладку
Мапа сайту
Розширений пошук
Зворотній зв'язок
Проекти MCUa
Розсилка оновлень порталу


ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 8 лютого 2011 р.

Щорічне глобальне опитування топ-менеджерів від PwC

За даними 14-го Щорічного глобального опитування (14th Annual Global CEO Survey), проведеного PricewaterhouseCoopers (PwC) серед керівників найбільших компаній світу, 48% топ-менеджерів висловили "повну впевненість" у перспективах росту на найближчі 12 місяців. Це основна зміна в порівнянні з показником у 31% у 2010-му році та 50% у 2008-му, коли до настання економічної кризи половина опитаних були "повністю впевнені" у перспективах росту.

14th Annual Global CEO Survey
» 14th Annual Global CEO Survey (PDF, 1,61MB)

Основні можливості для розвитку бізнесу в майбутньому

39% керівників компаній відзначили, що найважливішою країною для майбутнього росту є Китай, за яким ідуть США — 21%, Бразилія — 19% , Індія — 18%, Німеччина — 12%, а також Росія — 10%. При цьому Китай, США та Індія були названі як найбільш значимі в майбутньому джерела продукції й сировини. Аналізуючи діяльність своїх компаній, 90% респондентів підкреслили, що очікують ріст активності в Азії в найближчі 12 місяців, за якою йдуть Латинська Америка — 84%, Африка — 75%, Близький Схід — 72% і країни Східної Європи — 70%.

Зі стратегічної точки зору, найкращі можливості для росту в найближчі 12 місяців будуть пов'язані з розробкою нової продукції й послуг (29% опитаних у світі) і зі збільшенням частки на існуючих ринках (29%). 17% керівників також відзначили вихід на нові ринки як джерело для майбутнього росту. Злиття й поглинання (14%) і спільна діяльність й альянси (10%) були названі як стратегії росту.

«Переборовши багато труднощів, що виникли в умовах кризи, сьогодні керівники найбільших компаній вивчають можливості для росту вже в короткостроковій перспективі й мають намір скористатися покращенням глобальних економічних умов і ростом споживчого попиту», — прокоментував президент міжнародної мережі фірм PwC Денніс М. Неллі (Dennis M. Nally). — «Темпи росту країн, що швидко розвиваються, наприклад, Китаю та Індії, набагато випереджають темпи росту розвинених країн, а перестановка сил у глобальній економіці ускладнює прийняття багатьох рішень. Виграють ті компанії, які використають диверсифіковані моделі росту в розвинених країнах і країнах, що швидко розвиваються».

Позитивна динаміка росту впевненості керівників компаній знайшла своє відбиття в планах із наймання персоналу. 51% топ-менеджерів відзначили, що планують збільшити число робочих місць у найближчі 12 місяців. У той же час, скорочення чисельності персоналу в найближчі 12 місяців припускають тільки 16% керівників у порівнянні з 25% у 2010-му році.

Результати дослідження виявили, як економічний спад вплинув на стратегію компаній. Більшість респондентів (84%) підкреслили, що в останні два роки внесли зміни в стратегію розвитку своєї компанії, і третина керівників підтвердили, що дані зміни були кардинальними. Стратегічні зміни у світі в основному були викликані умовами економічної невизначеності й потребами клієнтів.

83% керівників компаній зазначили, що планують змінити стратегії управління кадровим потенціалом, ризиками (77%), інвестиціями (76%) і організаційною структурою (70%).

64% керівників припускають скорочення витрат у наступні 12 місяців.

34% керівників намічають угоди злиття й поглинання. Близько половини респондентів планують створити новий стратегічний альянс або спільне підприємство. 31% керівників виразили наміри передати на зовнішній підряд один з напрямків господарської діяльності. Компанії з країн Західної Європи, Азії й Північної Америки були відзначені як найбільш перспективні з погляду злиттів і поглинання.

Перешкоди на шляху розвитку бізнесу в найближчому майбутньому

Майже три чверті керівників компаній у світі відзначили невизначеність або нестійкість економічного росту як потенційну перешкоду на шляху розвитку своїх компаній. Майже третина опитаних висловили «сильну стурбованість» із приводу економічних перспектив. Серед інших перешкод, що часто зустрічаються на шляху розвитку бізнесу, були названі державні міри у відповідь на дефіцит бюджету (61%), надмірне регулювання (60%), нестійкість валютних курсів (54%), нестабільна ситуація на ринках капіталу (52%) і протекціонізм (40%). Менше третини респондентів відзначили вплив інфляції.

Серед інших потенційних загроз розвитку бізнесу 56% керівників назвали наявність ключових кваліфікованих фахівців, ріст податків (55%) і необоротні зміни в поведінці і ставленні споживачів (48%). 37% топ-менеджерів як перешкоду для бізнесу відзначили також нерозвиненість базової інфраструктури. Потенційний дефіцит талановитих фахівців викликав особливу стурбованість у керівників компаній країн Азійсько-тихоокеанського регіону, Центральної і Східної Європи, Близького Сходу й Африки.

Респонденти назвали наступні глобальні ризики: політична нестабільність (58%), нестача природних ресурсів (34%), зміна клімату (27%) і природні катаклізми (25%).

Державні пріоритети

Майже половина керівників компаній (51%) підкреслили, що пріоритетним напрямком діяльності держави повинне бути покращення інфраструктури в країні. Далі були виділені такі позиції, як створення й сприяння розвитку висококваліфікованих кадрів (47%) та забезпечення стабільності фінансового сектора і доступу до капіталу (45%). Понад 60% керівників компаній в усьому світі згодні з тим, що скорочення витрат державного сектора або ріст податків сповільнить економічний ріст у країні, і 53% респондентів висловили впевненість у тім, що податки їхніх компаній виростуть через реакцію держави на ріст державного боргу.

Проблема кадрового резерву

У постійній боротьбі за талановитих фахівців керівники найбільших компаній визначили основне коло проблем для вирішення на найближчі три роки: обмежена пропозиція кандидатів з необхідною кваліфікацією (66%), прийом на роботу й адаптація молодих фахівців (54%), перехід кращих співробітників на роботу до конкурентів (52%) і пропозиція привабливих програм професійного росту (50%). Були названі наступні основні стратегії по вирішенню цих задач: більш широке застосування нематеріального заохочення у якості мотивації (65%), залучення більшої кількості співробітників до міжнародних проектів (59%) і співробітництво з державними структурами й науковим співтовариством по підвищенню кваліфікації співробітників (54%).

Налаштування на інновації

79% респондентів погоджуються з тим, що інновації в бізнесі будуть сприяти операційній ефективності, що забезпечить їм конкурентні переваги. 78% опитаних думають, що інновації в бізнесі також забезпечать їм ріст виторгу. У створенні інновацій керівники найбільших світових компаній сподіваються на державну підтримку — цього очікують 25% керівників у світі. При цьому 33% топ-менеджерів думають, що злиття й поглинання можуть використовуватися як значний ресурс для створення інновацій.


    Методологія дослідження:

    У рамках підготовки 14-го щорічного опитування керівників найбільших компаній світу PwC було проведено 1 201 інтерв'ю з керівниками компаній у 69-х країнах в останньому кварталі 2010-го року. 420 інтерв'ю було проведено в країнах Західної Європи, 257 інтерв'ю — в Азійсько-тихоокеанському регіоні, 221 інтерв'ю — у країнах Латинської Америки, 148 інтерв'ю — у Північній Америці, 98 інтерв'ю — у країнах Східної Європи і 57 інтерв'ю — у країнах Близького Сходу й Африки.


I Всеукраїнська конференція дистанційного навчання НЕ ПРОПУСТІТЬ:

Приєднуйтесь до професіоналів e-learning! На I Всеукраїнській конференції дистанційного навчання Ви дізнаєтеся про останні тренди та розробки в галузі навчання, зможете впровадити e-learning у компанії.

ДОКЛАДНІШЕ ►


РЕКОМЕНДАЦІЇ    
   


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖКНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ
Все мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьмиВсе мы врём. Как ложь, жульничество и самообман делают нас людьми
Тайм-менеджментТайм-менеджмент
Стиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целейСтиральная машина для мозгов. Как научиться эффективно управлять своими мыслями и добиваться намеченных целей
Как работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатетьКак работать по 4 часа в неделю и при этом не торчать в офисе «от звонка до звонка», жить где угодно и богатеть
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности

Відгуки

Відгуків немає

Ваше ім'я:
E-mail:
Коментар: 
 

  

Успешные инвестиции начинаются с бонуса 100%

bigmir)net TOP 100
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Робота, Семінари, Книги, Форуми, Глосарій, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

RSS RSS Актуально   RSS RSS Методологія   RSS RSS Книги   RSS RSS Форуми   RSS RSS Менеджмент@БЛОГ
RSS RSS Відео   RSS RSS Візіонери   RSS RSS Бізнес-проза   RSS RSS Бізнес-гумор


Copyright © 2001-2016, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)