ТЕНДЕНЦІЇ | Кадровий «голод» 19 вересня 2017 р.

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все»

У міру того як диджитал-трансформація «підриває» робоче середовище, фірми стикаються з браком фахівців у цифровій сфері, а до 2020-го року компанії цілого світу опиняться в ситуації справжнього кадрового «голоду», — зазначається у звіті Boston Consulting Group (BCG).

Диджиталізація: які кадри «вирішуватимуть все» Опитування BCG, в якому взяло участь більш ніж 600 управлінців вищих рівнів, показало: вже зараз чимало компаній сприймають нестачу кваліфікованих фахівців як основний технологічний виклик. Щоб вижити, фірми мусять сформувати пул «цифрових талантів». Для цього потрібно винаймати, навчати та утримувати високопрофесійних спеціалістів у диджитал-сфері, а також розвивати цифрові вміння в існуючого персоналу, — наголошується у звіті BCG «How to Gain and Develop Digital Talent and Skills» («Як залучати та розвивати "цифрові таланти" й навички»), що належить до серії публікацій «New Way of Working» («Новий спосіб праці»).

У рамках дослідження автори проаналізували близько мільйона наборів вимог до кандидатів та провели інтерв’ю з низкою рекрутерів та експертів у диджитал-царині. «Роботи є взаємозамінними, але людські навички унікальні», — зауважив Райнер Стрек (Rainer Strack), старший партнер BCG та співавтор звіту. «Компаніям потрібна стратегія як пошуку індивідів, котрі добре орієнтуються на диджитал-теренах, так і розвитку цифрових вмінь співробітників, які вже в них працюють; бо без цього більшість диджитал-ініціатив та організаційних трансформацій терпітимуть крах», — додав він.

Кадрова стратегія для диджитал-доби

Відштовхуючись від виявлених потреб, BCG розробила кадрову стратегію, в межах якої формулюється поняття «цифрові таланти», ідентифікуються ділянки, де фахівці цього типу матимуть найбільше значення, а також визначаються шляхи знаходження, залучення та навчання цих критично важливих категорій працівників.

Ось деякі висновки звіту BCG:

  • «Цифрові таланти» відграватимуть найвагомішу роль у наступних сферах: цифрові бізнес-моделі, цифровий маркетинг, розвиток диджитал-потенціалу організації, поглиблена аналітика, промисловість 4.0 та нові способи організації праці.

  • У рамках вище зазначених сфер 20 фахів є критично необхідними для здійснення диджитал-трансформації будь-якого бізнесу з будь-якої галузі. Зокрема, це:
    • стратег цифрового підприємства: виконує керівну функцію на всіх етапах функціонування диджитал-моделі;
    • спеціаліст з автоматизації маркетингу: з допомогою технологій штучного інтелекту забезпечує взаємодію зі споживачами в онлайні;
    • дизайнери користувацького інтерфейсу та досвіду: фокусуються на створенні інтерфейсу та досвіду користувачів програмних продуктів; ця діяльність є одним із складників розвитку диджитал-потенціалу організації;
    • датолог (data scientist): працює в складі групи аналітиків; показником професіоналізму таких спеціалістів є, серед іншого, здатність виявляти в даних приховані взаємозв’язки чи цікаві закономірності;
    • інженер з роботизації та автоматизації: будує, конфігурує та тестує роботів, призначених в основному для виробничих цілей;
    • скрам1-майстер: запроваджує найновіші підходи до управління розробницькими проектами та сприяє прищепленню гнучких способів організації праці.

  • BCG ідентифікувала 80 «гарячих точок» на чотирьох континентах, де компаніям слід шукати «цифрові таланти». Кожна з них була проранжована за 22 чинниками, котрі характеризували, зокрема, такі виміри, як попит і пропозиція на ринку праці «цифрових талантів», якість загального бізнес-клімату та середовища для стартапів, ступень диджиталізації діяльності головних гравців промислової і технологічної галузей.

  • Проаналізувавши понад 100 методів рекрутингу та провівши інтерв’ю з більш ніж 50 рекрутерами, BCG виявила кілька найдієвіших методів пошуку «цифрових талантів». При цьому першорядне значення має концентрування на підприємницькому способі мислення працівника, його креативності, а також здатності до колективної взаємодії.

  • Крім цього, у звіті представлено методологію розвитку цифрових вмінь у наявного персоналу. Одним із перших кроків є визначення рівня володіння диджитал-навичками (базовий, проміжний чи поглиблений), який потрібен для кожної функції чи ролі.

Формування диджитал-культури

Як з’ясували автори дослідження, найважливішим для забезпечення тривалої результативності процесу найму та утримування потрібних фахівців є формування диджитал-культури, яка б пронизувала всю компанію. Лише тоді можна залучити весь персонал до освоєння цифрового світу та прищепити в колективі розуміння цілей компанії щодо диджиталізації. Адже немає особливого сенсу винаймати спеціалістів зі штучного інтелекту або аналітиків даних, якщо решта організації не має поняття — навіщо вони в ній з’явилися.

«Створення диджитал-культури означає зміну організаційної психіки», — зазначив Адам Котсіс (Ádám Kotsis), один із директорів BCG та співавтор звіту. «Компанії мусять впроваджувати нові методи роботи, наприклад, гнучкий процес створення продукту, який обертається навколо користувача; також потрібно сприяти проявам креативності й готовності ризикувати, а для цього потрібно сформувати культуру, де люди могли б зазнавати невдач», — пояснив він свою думку.

За матеріалами "A Digital-People Strategy is Critical in Today’s Changing Workplace", BCG.


    1 Англ. scrum — термін, запозичений з регбі (означає «схватка навколо м’яча») описує методологію гнучкої розробки ПЗ, що базується на ітераціях з чітко визначеними стислими часовими рамками.


comments powered by HyperComments
БІЗНЕС-ПОДІЇ ДЛЯ ВАШОГО РОЗВИТКУ:
24 липня — 9 серпня 2018
Київ
Управління проектами за методологією PMI (Анна Духович)
25-26 липня 2018
Київ
Управлінський облік. Фінанси. Бюджети (Ігор Немировський, Інна Старожукова)
26 липня 2018
Одеса
Ух ти! Cервіс (Віталій Антощенко)

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Работайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивностиРаботайте меньше, делайте больше. 14-дневный тренинг повышения продуктивности
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Жесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контрольЖесткий тайм-менеджмент. Возьмите свою жизнь под контроль
Как стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организацииКак стать генеральным директором. Правила восхождения к вершинам власти в любой организации
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги


система корекції помилок Увага! На сайті працює система корекції помилок. Побачивши помилку в слові (реченні), виділіть його та натисніть Ctrl+Enter.



bigmir)net TOP 100

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тенденції, Інтерв'ю, Бізнес-освіта, Коментарі, Рецензії, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Семінари, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Ресурси, Статті партнерів
ПРОЕКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2018, Management.com.ua
Портал створено та підтримується STRATEGIC

Підписка на Менеджмент.Дайджест

Отримуйте найновіші матеріали на свій e-mail (1 раз на тиждень)



Дякую, я вже підписана(-ий)