Вийшов з друку вересневий номер журналу «ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ», 2008:
Бізнес-ідея
Поковбасимо
Хлібопекарське виробництво привертало увагу потенційних інвесторів ще від початку ринкових реформ в Україні. Їхні мотиви зводилися до впевненості у стабільному попиті на хлібобулочні вироби та до того, що великі державні хлібозаводи поступляться місцем приватним міні-пекарням. Частково їхні прогнози справдилися, оскільки чимало державних хлібозаводів з різних причин припинили своє існування у 1990-х рр. Проте міні-пекарні не стали повноцінною заміною великим підприємствам, а радше подекуди спромоглися захопити частину ринку у великих комбінатів, які, однак, після приватизації та модернізації перейшли в наступ та у багатьох регіонах змогли відновити свої позиції на ринку. Міні-пекарні мають шанси на успіх і там, де працюють модернізовані хлібозаводи, орієнтовані на виготовлення масових й порівняно недорогих сортів хліба, і там, де старі хлібозаводи ще не встигли відвоювати колись втрачене.У минулому номері йшлося про стан справ в українській м’ясопереробці та перспективи невеликих ковбасних цехів. Як з’ясувала «Практика управління», рівень рентабельності в українських ковбасників доволі високий. Головною проблемою в діючих виробництв є доступ до сировини (м’яса, і зокрема, якісного настільки, щоб виробляти високорентабельну продукцію). В умовах концентрації на ринку доцільною є переорієнтація малих виробників на делікатесні ексклюзивні вироби.
Тенденції
Чистота на колесах. Тенденції розвитку ринку автомийок в Україні
За обсягом продажів український авторинок у 2007 році посів сьоме місце в Європі, покращивши свої показники 2006 року на 2 позиції. За даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consultіng, торік в Україні продано 542 тис. нових авто — на 46% більше, ніж у 2006 році. Оскільки дедалі більше українців пересідають на нові автомобілі, то й надзвичайно швидкими темпами зростає попит на послуги авторизованих СТО, мийок та інших організацій, які пропонують послуги для власників автомобілів.
Досвід початківця
Руслана ЧОРНИЛО: «Зірки» мотелю не дуже й потрібні
Ідею збудувати мотель «Віконт» підказали його власникові самі клієнти. Мотель збудувало ТзОВ «Центр ділової співпраці «Капітал-Бізнес-Сервіс», що торгує паливом і має мережу заправок. Водії, що заїжджали заправлятися на АЗС компанії, що на окружній дорозі Львова (біля села Підберізці), часто цікавилися, де поблизу можна переночувати чи перекусити. Оскільки ще років 5-10 тому мотелів на окружній було не багато, то переважно їх відправляли до сусідньої «Катерини». Однак згодом власники заправки замислилися над диверсифікацією бізнесу і в 2002 році розпочали будівництво мотелю поруч із заправкою. Будівництво тривало 4 роки і в липні 2006 року мотель на 15 номерів запрацював. Про особливості зведення мотелю та управління ним «Практика управління» розмовляла з виконавчим директором мотелю «Віконт» Русланою Чорнило.
Практичні консультації
Ефективно реагуємо на зауваження, докори, критику, звинувачення, спростування і відмову під час переговорів
Ведення переговорів — важлива складова діяльності будь-якої компанії. Від результату переговорів може залежати не лише ваша особиста фінансова вигода, репутація фірми, її подальший розвиток, взаємини з іншими організаціями та, зрештою, саме уявлення про фірму, яке залишає по собі уповноважена особа.
Психологічний вплив реклами на споживача
На сьогоднішній день реклама має винятковий вплив на свідомість людини. Завдяки рекламі ми обираємо що саме купити, куди піти і яким бути. В чому ж секрет такого сильного впливу реклами на споживача? На які механізми нашої підсвідомості впливає реклама?
Третій нас розсудить
З радянських часів у нашій свідомості закарбувалася впевненість, що спори вирішує держава, в особі її судових органів. Тим часом, в країнах Заходу вже багато років існує практика медіації (посередництва) при врегулюванні суперечностей. На сьогодні і в Україні закон допускає таку можливість, якщо між сторонами є згода на передачу спору на вирішення до третейського суду. Він, як і господарський суд чи суд загальної юрисдикції, наділений законом правом приймати рішення, обов’язкові до виконання.
„Демобілізація” головбуха
Немає потреби доводити значущість для будь-якого підприємства такої ключової фігури, як головний бухгалтер. Зазвичай, більшість керівників намагаються не вдаватися в деталі нудних бухгалтерських проведень, віддаючи перевагу загальному керівництву процесу обліку та звітності. Тож, відчувають справжній шок, коли раптом їхній головбух кладе заяву про звільнення. Як пережити цю подію та вийти із ситуації, що склалася, не зазнавши неприємностей та збитків?
Вибираємо софт
CRM Drive. Практика та міфи альтернатив
Так, ця стаття знову про CRM-системи (про які вже йшлося у №8 «Практики управління) — про ту важливу 4 складову, яка разом із ціною, продуктом та якістю має відрізняти вашу компанію серед багатьох конкурентів. Це складова, яку необхідно виборювати на українському ринку, особливо серед компаній малого та середнього бізнесу. Це складова, яку неможливо виміряти або побачити, але яку можна відчути. Це 4 складова: відносини. Сподіваємося, що підхід до використання систем взаємодії з клієнтами (CRM), які слугують для впорядкування цих відносин та про які йтиметься у цій статті, привернуть вашу увагу своєю інноваційністю, альтернативністю та простотою.
Фінансові послуги
Власний бізнес за чужі гроші
З кожним роком кількість кредитопозичальників невпинно збільшується. Банки, враховуючи відсутність грошей на ринку, не завжди задовольняють вимоги всіх клієнтів. Що робити щоб вам не відмовили, а видали стартовий капітал, на основі якого ви могли успішно розпочати свій бізнес? Як правильно скласти бізнес-план, щоб зацікавити інвесторів та отримати кредит, розповідає Андрій ХАЛАВКА, Начальник управління корпоративного продажу Другої Львівської філії ВАТ «КРЕДОБАНК».
Послуги для бізнесу
Томое Тамія: «Більшість учасників знову хочуть пройти тренінг»
В Україні вже больше, ніж два роки, працює «Українсько-Японський Центр» (УЯЦ) – проект Японського агентства з міжнародного співробітництва (JICA). Проект стартував у травні 2006 року і працює за трьома напрямами — бізнес-програма (містить ще кілька підпрограм: проведення бізнес-тренінгів, консультаційні послуги, залучення інвестицій та розвиток зовнішньої торгівлі, наукове співробітництво, енергозбереження), курси японської мови, культурні заходи. Про діяльність Центру в рамках бізнес-програми «Практика управління» розмовляла з його директором, пані Томое Тамія.
Маркетингові дослідження в Україні
Реалії ринкової економіки такі, що для прийняття грамотних управлінських рішень компанія повинна володіти інформацією про ринок та свого споживача. А таку інформацію можна отримати з маркетингового дослідження або ж покластися на свою інтуїцію і досвід роботи. Практика показує, що рано чи пізно будь-яка компанія стикається з необхідністю проведення маркетингових досліджень.
Інсентив-тур: відпочинок по-діловому
Дружній колектив — запорука успіху компанії. Дедалі більшої популярності набирають корпоративні відпочинки, мета яких — споріднити колектив, посприяти розвитку взаєморозуміння між співробітниками, їх умінню спільно вирішувати поставлені завдання, перетворити розрізнений колектив в єдину команду. У межах інсентив-туру можуть бути передбачені як ділові конференції та презентації, так і різні розважальні заходи, екскурсії, відвідання ресторанів тощо. Спектр програм достатньо широкий: від спокійних піших прогулянок до польотів на повітряних кулях.
Вибираємо техніку
Скромна привабливість класики: факсимільні апарати
Попри всі наміри скоротити паперовий документообіг і перевести документи в електронні відповідники, все ж наразі далеко не зі всією офісною роботою можливі такі експерименти. Звісно ж, ніхто не пропонує повернутись назад до друкарських машинок, але, погодьмось, такий елемент офісного побуту, як факс замінити практично нереально. Звісно, є техніка, що заскановує зображення та пересилає його електронною поштою, однак чи завжди доцільно так ускладнювати собі життя? Крім того, функції факса далеко не завжди обмежуються лише передаванням інформації, зазвичай стандартний офісний факс обладнаний ще й приємними додатками: автовідповідач чи спікерфон, які принесуть чимало користі в офісній роботі.
Докладніше про журнал
|