БІЗНЕС-ВИДАННЯ: Журнал «ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ» (№1, 2009)

ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ (№1, 2009)

Вийшов з друку січневий номер журналу «ПРАКТИКА УПРАВЛІННЯ», 2009:

Бізнес-ідея

Хмільний бізнес
Попри наявність в країні достатньої кількості великих пивзаводів, які виробляють пиво для вітчизняних гурманів мало не на кожен колір і смак, ніша міні-пивоварень в Україні також має право на існування. більше того, вона є слабо заповненою і дуже перспективною. Загалом, міні-пивоварні можуть бути ресторанного (для обслуговування конкретного пабу чи ресторану) і стаціонарного (для обслуговування будь-яких клієнтів, у тому числі ресторанів, пабів, пивних гурманів) типів. Найбільшою конкурентною перевагою міні-пивоварень перед великими пивзаводами є їхня здатність варити пиво ексклюзивного смаку і рецептури обмеженими партіями (та ще й доступне в обмеженій кількості точок), за що пивні гурмани готові платити набагато більшу ціну, ніж за стандартне фільтроване і пастеризоване пиво від великих пивзаводів.

Людина успіху

Марія Бей: "Успішним може стати кожен, хто захоче"
Зростання конкуренції на товарних ринках спричинило до підвищення значення логістики в діяльності підприємств. Логістика включає в себе управління транспортом, складським господарством, запасами, кадрами, організацію інформаційних систем і багато іншого. Логістичний підхід забезпечує органічну взаємодію різних підрозділів підприємства в єдину матеріалопровідну систему, що дозволяє найбільш економно просувати продукт або послугу на ринок. Велике значення в побудові ефективного логістичного процесу має вибір партнерів. Сьогодні ми ведемо мову із комерційним директором успішного транспортно-логістичного підприємства, досвідченим управлінцем і чарівною жінкою Марією Бей.

Досвід практиків

Контрафакт на українському ринку: як захистити свій бізнес
Проблема контрафакту є однією з найболючіших для українського ринку. Як результат глобальної підготовки до вступу до СОТ, в Україні в останні роки було створено досить досконале законодавство із захисту авторських прав та інтелектуальної власності. Однак незнання законодавчої бази, невміння нею користуватися, відсутність розширеної практики й правових прецедентів у сфері застосування створює ще низку проблем для представників українського бізнесу. Своєю чергою ті, хто зумів скористатися наданими законодавством можливостями, витягли із цього значну користь для власного бізнесу.

Практичні консультації

Інтернет-аукціони: шлях до "лідерів думок"
Основними конкурентними перевагами інтернету як середовища ведення бізнесу є нижчі витрати на просування товару чи послуги, а також висока швидкість розповсюдження інформації в інтернеті. Нижчий рівень витрат пов’язаний, в першу чергу, з можливістю організації прямих продажів, тобто без посередників. Крім цього, інформаційні технології дають змогу зменшити витрати на оформлення замовлень клієнтів. Наприклад, одна програма приймання замовлень на таксі може замінити цілий загін диспетчерів. Висока швидкість розповсюдження інформації корисна для продажу товарів-новинок: модних моделей телефонів і цифрової техніки, одягу, популярних книжок.

Виявляємо компетенції
Відсутність регламентованої системи управління персоналом і наявності чітких критеріїв до кожної посади унеможливлює процес прийняття оптимальних управлінських рішень про наймання, звільнення, оцінку, мотивацію, ротацію та розвиток персоналу. Особливо завдання оптимізації управлінської структури набуває актуальності під час економічних криз будь-якого рівня, коли перед власником постає необхідність безболісного (для бізнесу) "відсікання" усього зайвого.

Персонал: звільнення, скорочення...
Управління персоналом — це одна зі складових менеджменту підприємств, що забезпечує ефективність підприємства і пов’язана з людьми, їх стосунками всередині компанії, тобто управління живою працею і людьми — найбільш складним і перспективним ресурсом підприємства, що визначає ефективність діяльності, конкурентоспроможність і здатність організації до виживання. Система управління персоналом підприємства охоплює серед іншого і такі неприємні речі, як скорочення, чи то пак звільнення працівників з тих чи інших причин. В умовах сьогодення чи не найголовнішою такою причиною як у нашій країні, так і у світі є фінансово-економічна криза. Прийнятним для себе виходом в теперішніх умовах деякі компанії вважають скорочення робочого часу (тобто зменшення тривалості робочого дня), скорочення тривалості робочого тижня, зменшення розміру заробітної плати тощо. Є ще один механізм «не позбуватись» персоналу – це добровільно-примусове відправлення персоналу на «невизначений» час у відпустки за власний рахунок. Хто ж правий? Чи має право роботодавець поводити себе саме так? Відповідь на це запитання не може бути однозначною...

Шукачі ризиків
Одним із важливих елементів, які допомагають планувати діяльність суб’єкта підприємницької діяльності (СПД), є збір і управління інформацією про причини проблем, які виникають, і можливості їх запобігання. Для ефективного управління СПД рекомендується час від часу проводити правовий аудит, який допоможе визначити приховані зони ризиків і шляхи їх усунення чи принаймні мінімізації.

Неплатежі у дзеркалі кризи
Нинішня фінансова криза боляче вдарила по платоспроможності більшості підприємців, поставила під загрозу виконання ними зобов’язань перед контрагентами. Проблема взаємних неплатежів та неповернення кредитних ресурсів підкосила і, здавалося б, давно стабілізовану банківську систему. Проте неплатежі — це наслідок не лише загальної фінансової кризи, а й кризи в конкретному підприємстві чи банківській установі.

Як пов’язати стратегічні цілі компанії з поточними показниками ефективності роботи топ-менеджерів
Підвищення зацікавленості топ-менеджерів компанії в досягненні її стратегічної мети найуспішніше вирішується за допомогою інтегрованої системи управління ефективністю персоналу. Така система будується на підставі принципів декомпозиції і каскадування цілей «згори–вниз» та управління результатами (а не управління процесом), які вимірюються за допомогою ключових показників ефективності (Key Performance Indicators). В ідеалі на початку року мають бути визначені цілі, що сприятимуть реалізації наміченої стратегії, а в кінці проведеться оцінка ступеня досягнення цих цілей топ-менеджментом. При цьому важливо, щоб результати досягались з урахуванням положень корпоративної політики та в рамках затверджених бюджетів. Головна мета будь-якої компанії — це прибуток, а дохід керівника має залежати безпосередньо від прибутку компанії, який вона отримує у звітному періоді.

Вибираємо техніку

Власна АТС
Нині ринок офісних засобів зв’язку умовно поділяють на ринок абонентських телефонів (телефони, радіотелефони, факси) та ринок міні-АТС для бізнесу. У діловій сфері на міні-АТС (автоматичні телефонні станції) є чималий попит, адже з їх використанням можна не лише зменшити витрати на міжміські та офісні переговори, а й є можливість проведення конференцій чи нарад по телефону, підімкнення системи автоінформатора чи автосекретаря, голосової пошти, переадресації на міські лінії, постановки клієнта в чергу тощо.

Послуги для бізнесу

BTL — удар нижче... лінії
Мабуть, усім відома ситуація, коли в одних магазинах товар найвищої якості тижнями лежить на прилавках магазинів і не має попиту серед споживачів, а в інших — його розкуповують за день-два. Чому? Ефективним механізмом популяризації можуть стати різноманітні BTL-заходи.

Бензин — без готівки
Витрати на паливо займають чималу частину у статтях витрат компаній з великим автопарком і значною кількістю водіїв, експедиторів чи торгових представників у штаті. Постійне використання готівки при заправці автомобілів і подальше зведення усіх витрат в одну статтю — доволі складна та громіздка процедура, крім того, це вимагає постійної наявності запасу готівки у працівників. Саме тому мережі АЗС дедалі частіше пропонують клієнтам, окрім звичних тарифів та способів оплати за користування їх послугами, спеціальні корпоративні програми, розраховані на фізичних та юридичних осіб, які дають можливість при оплаті за бензин використовувати паливні смарт-картки, а також талони на пальне, які значно спрощують роботу як касирам, так і клієнтам, адже послуга передбачає наявність автоматизованої системи обліку та звітності, а також забезпечує високий рівень безпеки і контролю за споживанням пального та ефективним використанням коштів. Одним словом – це не лише вигідно, а й зручно. Про це у розмові з представниками мереж АЗС.

Подарунок по-діловому
У діловому світі з його суворими правилами та вимогами вибір подарунків чи сувенірів є досить нелегкою справою. Як стверджують психологи, справжнє ставлення до людини можна виразити подарунком. Подарована річ може багато розповісти про людину, наприклад про такі риси її характеру, як щедрість чи жадібність, практичність чи марнотратство, почуття гумору чи його відсутність... Кожен подарунок, незалежно від призначення, повинен перш за все бути практичним, адже, парфуми, набір для гоління чи, скажімо, подарована керівникові іграшкова машинка, сприйматиметься ним як щось образливе, а якщо керівник жінка, то їй, мабуть, не хотілося б отримати пневматичний пістолет, нецікаву книжку чи дорогу фірмову косметику невідповідної марки. Натомість портмоне, візитниці, гаманці, дорогі фірмові ручки, стильний офісний набір сміливо можна дарувати діловим людям. Такі презенти з логотипом компанії не лише безпосередньо належать до ділової сфери, а й допомагають встанов


МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua