БІЗНЕС-ОСВІТА | МВА 17 квітня 2009 р.

Цінність МВА поставили під сумнів

Для багатьох сучасних топ-менеджерів програма МВА стала своєрідною "втечею від реальності". Поки їхні колеги "б'ють лоби", борючись із кризою, вони відпочивають за цікавою літературою у бібліотеках, сподіваючись на те, що після закінчення рецесії вони повернуться на ринок не лише свіжими та переповненими новими знаннями, але й більш затребуваними і, як наслідок - дорожчими.

Але якщо так буде думати кожен, то хто ж тоді працюватиме? І чи можна буде вважати освіту МВА тим самим "золотим стандартом", яким вона була до сьогодні?

Не дивно, що бізнес-школи звітують про неймовірне зростання популярності своїх програм, спровокованої надзвичайним інтересом до неї менеджерів та управлінців, які "втікають" від рецесії.

Наприклад, останнє опитування, в якому взяли участь представники понад 500 програм МВА, проведене Graduate Management Admission Council, показало, що три чверті бізнес-шкіл спостерігають збільшення кількості заявок від потенційних студентів. При цьому провідні бізнес-школи, такі як Harvard, Sloan та Kellogg говорять про подвоєння кількості заявок.

Подібну картину можемо спостерігати і у Великобританії, де також стрімко зростає кількість управлінців, які виявляють бажання навчатися на МВА. Особливою популярністю сьогодні користуються денні курси. Ще б пак, адже в часи кризи менеджерам вигідніше навчатися, а не працювати.

У той же час у житті бізнес-шкіл не все так безхмарно, як їм би того хотілося. Адже компанії, які зазвичай виступали спонсорами навчання значної кількості студентів, сьогодні вже не готові з такою самою легкістю витрачати свої гроші. А це, в свою чергу, змушує бізнес-школи впроваджувати все нові та нові інноваційні підходи та практики для заповнення своїх студентських груп та класів. Багато з них впроваджують короткі програми, а дехто навіть вдається до так званих "кишенькових" форматів, пропонуючи спеціалізовані курси, які займуть у студента всього кілька днів.

Не складно здогадатися, що всі ці заходи здійснюються для здешевлення програм МВА, адже мало хто з компаній чи окремих студентів сьогодні готовий заплатити преміум-вартість за півтора- або двохрічний курс.

Проте, основне питання так і залишається відкритим (хоча відповідь на нього багатьом здається очевидною): як вплине збільшення кількості випускників МВА на якість освіти, яку вони отримують, і чи не призведе це до того, що цінність ступеню МВА буде повністю знецінена. Зрештою, якщо диплом МВА є у кожного, тоді яка в ньому особливість?

За матеріалами "Is the MBA losing its value?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Дай жару. 10 кроків до креативної майстерностіДай жару. 10 кроків до креативної майстерності
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)