БІЗНЕС-ОСВІТА | МВА 17 квітня 2009 р.

Цінність МВА поставили під сумнів

Для багатьох сучасних топ-менеджерів програма МВА стала своєрідною "втечею від реальності". Поки їхні колеги "б'ють лоби", борючись із кризою, вони відпочивають за цікавою літературою у бібліотеках, сподіваючись на те, що після закінчення рецесії вони повернуться на ринок не лише свіжими та переповненими новими знаннями, але й більш затребуваними і, як наслідок - дорожчими.

Але якщо так буде думати кожен, то хто ж тоді працюватиме? І чи можна буде вважати освіту МВА тим самим "золотим стандартом", яким вона була до сьогодні?

Не дивно, що бізнес-школи звітують про неймовірне зростання популярності своїх програм, спровокованої надзвичайним інтересом до неї менеджерів та управлінців, які "втікають" від рецесії.

Наприклад, останнє опитування, в якому взяли участь представники понад 500 програм МВА, проведене Graduate Management Admission Council, показало, що три чверті бізнес-шкіл спостерігають збільшення кількості заявок від потенційних студентів. При цьому провідні бізнес-школи, такі як Harvard, Sloan та Kellogg говорять про подвоєння кількості заявок.

Подібну картину можемо спостерігати і у Великобританії, де також стрімко зростає кількість управлінців, які виявляють бажання навчатися на МВА. Особливою популярністю сьогодні користуються денні курси. Ще б пак, адже в часи кризи менеджерам вигідніше навчатися, а не працювати.

У той же час у житті бізнес-шкіл не все так безхмарно, як їм би того хотілося. Адже компанії, які зазвичай виступали спонсорами навчання значної кількості студентів, сьогодні вже не готові з такою самою легкістю витрачати свої гроші. А це, в свою чергу, змушує бізнес-школи впроваджувати все нові та нові інноваційні підходи та практики для заповнення своїх студентських груп та класів. Багато з них впроваджують короткі програми, а дехто навіть вдається до так званих "кишенькових" форматів, пропонуючи спеціалізовані курси, які займуть у студента всього кілька днів.

Не складно здогадатися, що всі ці заходи здійснюються для здешевлення програм МВА, адже мало хто з компаній чи окремих студентів сьогодні готовий заплатити преміум-вартість за півтора- або двохрічний курс.

Проте, основне питання так і залишається відкритим (хоча відповідь на нього багатьом здається очевидною): як вплине збільшення кількості випускників МВА на якість освіти, яку вони отримують, і чи не призведе це до того, що цінність ступеню МВА буде повністю знецінена. Зрештою, якщо диплом МВА є у кожного, тоді яка в ньому особливість?

За матеріалами "Is the MBA losing its value?", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!
Переваги поразокПереваги поразок

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)