БІЗНЕС-ОСВІТА | MBA-рейтинги 26 жовтня 2011 р.

Чи важливі рейтинги MBA?

Джерело: Освіта.ua

Рейтинги шкіл і програм MBA свідчать про значимість бренду бізнес-школи, і міжнародні організації не шкодують зусиль, щоб потрапити у верхню частину списку.

Щорічно незліченні друковані та інтернет-публікації різної якості ранжують MBA-програми. Вони можуть бути засновані на таких критеріях, як співвідношення студентів і викладачів, розмір зарплати випускників, кількість професорів, які працюють повний робочий день, плата за навчання, відомі випускники, інфраструктура, бібліотечні фонди, задоволеність студентів тощо.

Тенденція до рейтингів у бізнес-освіті почалася наприкінці 1980-х років, коли ціла низка ділових газет і журналів, таких як Financial Times, Wall Street Journal, BusinessWeek і US News and World Report, почали складати рейтинги програм MBA і бізнес-шкіл, що їх пропонували. У відповідь на це бізнес-школи почали наймати директорів зі зв'язків, піарників, рекламні агентства, щоб керувати своїми брендами та їх сприйняттям у ЗМІ та серед претендентів на MBA-навчання.

Пізніше виникли суперечки через дуже суб'єктивний характер цих рейтингів. Студенти та викладачі хотіли знати, чи служать вони законній меті, допомагаючи зробити усвідомлений вибір між програмами, або просто є знаряддям непотрібного галасу навколо критеріїв підібраних за надуманими правилами.

Так чи інакше, рейтинги MBA мають значний вплив для випускників при з'ясуванні ступеня довіри, що роботодавці мають до їх бізнес-школи, а значить і до їх ступеня МВА. Отже, багато претендентів на MBA переглядають рейтинги з великим інтересом.

Рейтинг MBA журналу Forbes

Коли американський діловий журнал Forbes нещодавно опублікував свій рейтинг дворічних програм MBA 2011, це викликало великий інтерес. Можливо ще й тому, що Гарвардська бізнес-школа, перестрибнувши через два місця на першу позицію в рейтингу, залишила Стенфордську вищу школу бізнесу на другому місці. Але сюрпризом в рейтингу було те, що Dartmouth's Tuck School of Business, що займала друге місце два роки тому, вилетіла з першої п'ятірки на шосте місце.

Коментуючи друге місце Стенфорда в рейтингу Forbes, директор школи зі зв'язків з громадськістю Барбара Бьюелл (Barbara Buell) сказала: "Ми беремо участь у рейтингах, але не коментуємо їх. Кожен вимірює щось своє. Що стосується Forbes, то різниця між місцями в цих рейтингах дуже мала".

Рейтинг програм MBA від Forbes в основному базується на поверненні випускником бізнес-школи інвестицій у свою освіту (ROI). Такий рейтинг, заснований на поверненні інвестицій, протиставляє витрати і вигоду: чи варті витрати на навчання часу студента та його грошей.

За словами редактора Forbes Курта Баденхаузена (Kurt Badenhausen), «сьомий рейтинг бізнес-шкіл базується виключно на віддачі від інвестицій, отриманої випускниками MBA 2006-го року. Forbes опитав 16,000 випускників більш ніж 100 шкіл про їх до- і пост-MBA заробіток".

За даними рейтингу, випускники Гарварду 2006-го року отримали величезний стрибок середньої зарплати, від 79 тис. доларів США до отримання бізнес-освіти, до 230 тис. у 2010-му році. Але методологія рейтингу MBA Forbes не враховує акції та опціони на акції — головний компонент компенсації для випускників Стенфордської школи. Інші рейтинги так само недосконалі, і рідко буває, щоб одна методика підходила двом бізнес-школам. Таким чином, рейтинги MBA істотно різняться залежно від методології їх складання.

Рейтинг MBA від BusinessWeek, наприклад, базується в основному на рівні задоволеності студентів від проходження програми МВА та оцінки їх роботодавців, у той час як The Economist надає більшої ваги особистісному розвитку, а рейтинг MBA від Financial Times надає великої ваги різноманітності студентського життя та реалізації потенціалу студента. Цей останній критерій в минулому році поставив на перше місце Лондонську школу бізнесу в рейтингу Financial Times.

MBA: думка роботодавця

Існує рейтинг The QS Global 200 Top Business School Report, заснований на думці роботодавців про випускників МВА. Ця система заснована на думці кінцевого користувача, тобто на поглядах роботодавця на випускника МВА. Мета рейтингу QS: дати можливість роботодавцям виявити найкращі бізнес-школи, випускників яких вони беруть на роботу, і надати студентам інструмент для вдалого вибору бізнес-школи.

Таким чином, хоча немає ніяких сумнівів у тому, що кращі школи виявляються найбільш затребуваними, існує проблема: як студенту зробити свій вибір при такій кількості рейтингів і оцінок на основі різних критеріїв?

Декан Альфонс Сауквет (Alfons Sauquet) з бізнес-школи ESADE в Іспанії каже, що всі способи вимірювання успішності в школі є "недосконалим відтворенням, і рейтинги не є винятком". Сауквет припускає, що у спробі оцінити школи та програми не існує жорстких і швидких методів, але, безсумнівно, рейтинги стали необхідним засобом "допомоги кандидатам просіяти величезну кількість доступної інформації і величезну кількість шкіл, що пропонують програми MBA. і вибрати декілька програм, про які вони хотіли б довідатися більше".

Крім рейтингів, студенти також мають звернути увагу на акредитацію навчального закладу, а також наскільки добре конкретна програма узгоджується з їх кар'єрними планами, цілями та освітою.

Доктор Бала Балачандран (Bala Balachandran), засновник і декан Great Lakes Institute of Management в Індії та почесний професор американської Kellogg School of Management, пояснює, що "були випадки, коли інститути намагалися піднятися у рейтинговому списку". Як правило, це робиться через підгонку до методології рейтингу — якщо, наприклад, методологія надає велике значення різноманітності, то, приймаючи студентів більш широкого спектру підготовки, не беручи до уваги їх здібності, можна підвищити рейтинг школи в короткостроковій перспективі.

"Щоб не потрапити в такі школи, студенти мають провести значну підготовчу роботу", — продовжує Балачандран. — Вони мають поговорити з випускниками та студентами, які навчаються в бізнес-школі. Спробувати перевірити ліцензії інституту, навчальні програми, розміщення, зарплати його випускників тощо, щоб прийняти рішення. Гарний спосіб отримати таку інформацію в наш час це соціальні мережі. Учні мають вибирати з "об'єктивних" і "суб'єктивних» рейтингів''.

Суть у тому, що MBA-рейтинги можуть бути корисні, але вони не є абсолютно надійними. Кандидати не повинні використовувати їх більше, ніж для оцінки репутації програми МВА. Хоча MBA-рейтинги, безумовно, і можуть бути важливим вирішальним фактором, шукачі місць у бізнес-школах завжди мають вибрати програму МВА, яка відповідає їх особистим критеріям, а не критеріям рейтингу.

За матеріалами QS TopMBA
Переклад з англійської — Освіта.ua.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Як вижити серед токсичних людейЯк вижити серед токсичних людей
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)