КОНСАЛТИНГ | Бізнес 9 січня 2008 р.

Будьмо чесними із собою

Алан Вейс (Alan Weiss), доктор філософських наук, автор двадцяти п'яти книг, серед яких і бестселер "Консалтинг на мільйон доларів" (Million Dollar Consulting), переможець десятків письменницьких та консалтингових винагород, пояснює своїм читачам чому слід завжди бути чесними із собою.

Починаючи роботу із новим клієнтом, я завжди ставлю йому запитання: "Скільки ви заробили у минулому році?" Це дуже просте запитання. Воно нічим не відрізняється від: "Якого ви зросту?" Адже кожна людина знає свій зріст.

Більшість людей скажуть: "Я заробив 150 000 доларів, але доклавши зусиль, міг би заробити і більше" або "Я заробив 300 000 доларів, але почуваюся після цього, наче витиснутий лимон"...

Але знайдуться й ті, хто скаже: "А що ви маєте на увазі під тим, скільки я заробив?" чи "Минулий рік був не дуже сприятливим для прибутків" чи "На це запитання не так легко відповісти"...

Насправді відповісти на це запитання завжди дуже легко. І якщо ви не знаєте відповіді на нього, то або ви не займаєтесь бізнесом, або намагаєтесь обманути самого себе. І якщо ви соромитесь поділитися поганими новинами зі своїм консультантом, значить вам ніколи не вдасться створити з ним відкритих і довірливих стосунків.

Чому люди вірять у власні вигадки

Один чоловік, який спершу видався мені цілком адекватним і ми навіть почали вести переговори про можливість співпраці, сказав, що видав три книги. Я запитав, яким чином він видав книги, через комерційне видавництво чи самвидавом?

— Звісно через комерційне видавництво, — запевнив він.

— Що за видавництво? — продовжив розпитувати я?

— Fair Elms Publications.

— Я не чув про таке. Де воно розташоване?

— Я сам заснував цей бізнес, — зізнався зрештою чоловік, — але оскільки він окремий від моєї основної компанії, то можна вважати, що книга видана у комерційному видавництві.

— Нічого подібного, — заперечив я. — Ви створили видавництво, щоб склалося враження самостійності видання. Але по суті ваша книга — це самвидав!

— Ні, це не так, оскільки видавництво не має нічого спільного із моєю основною компанією.

— Я навіть не хочу сперечатися щодо цієї теми. І ми не будемо працювати разом. Всього доброго!

Чи звертали ви увагу, що деякі люди брешуть самі собі так довго і так наполегливо, що зрештою самі починають вірити у власну брехню?

Інша невелика компанія завжди згадувала у своїй рекламі, що їхніми клієнтами є компанія Merck. Коли я прийшов туди, щоб довідатися, яким чином така маленька компанія зуміла отримати такого потужного клієнта, я запитав:

— Як вам вдалося стати постачальником для Merck?

— Ми неодноразово телефонували їм щоб запропонувати свої послуги!

— Тобто ви називаєте клієнтами людей, які насправді з вами ніколи не співпрацювали і в кращому разі є потенційними клієнтами!!!

І тоді до мене нарешті дійшло, що ці люди так довго безкарно називали Merck своїми клієнтами, що зрештою самі почали у це вірити. Коли ви намагаєтесь обманути свого консультанта — це дуже погано, але це ще не найгірша ситуація. Найгірше, якщо ви намагаєтесь обманути самого себе. І вам це вдається.

Слід бути чесними із самими собою

У консалтинговому бізнесі, як і у будь-якому іншому, завжди є свої злети і падіння. Це й не дивно, адже йдеться про бізнес, а не про вічний космос чи гранітний пам'ятник, який непідвладний змінам. Саме тому я завжди поважав людей, які здатні чесно визнати: "Я помилився, внаслідок чого бізнес пішов донизу" чи "Я повівся неправильно і втратив потенційні можливості" чи "Мені все ще слід багато чому навчитися". Таким людям набагато простіше допомагати, оскільки вони вже знають, в чому їхня проблема і навіть не намагаються цього приховати.

Звичка брехати самому собі перетворює людину на жертву. Вона не здатна виправити чи покращити ситуацію, в якій опинилася, оскільки не визнає своїх проблем. Тому наступного разу, коли хтось запитає вас, скільки ви заробили у минулому році, спробуйте дати чесну відповідь. Саме спроможність відповісти на це запитання і є ознакою впевненої у собі людини, яка, не залежно від свого сучасного становища, обов'язково досягне успіху.

За матеріалами "Let's Be Honest with Ourselves", Management Consulting News.
Переклад з англійської: Ярослав Федорак.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)