Все буде джаз: Євген Уткін про креативну економіку
Джерело: K.Fund Media
Про головні переваги України на світовому ринку, «ґейтсах» та «цукербергах» на Хрещатику і про те, як зробити бізнес гармонійним.
Євген Уткін — засновник однієї з перших на пострадянському просторі IT-компанії «Квазар-мікро» (сьогодні це холдинг «KM-Core»), яка вийшла на IPO, інвестор і куратор освітніх та культурних програм — виступив на конференції «Людина майбутнього», яка відбулася у Львівській бізнес-школі. K.Fund Media публікує найцікавіші тези з його лекції.
1. Пальне для ідеї
Коли ти починаєш бізнес, окрім ідеї, у тебе має бути «бензин», щоби втілити її у життя: зробити прототип продукту, зразок, налагодити виробництво і вийти на ринок, бажано глобальний, бо конкуренція велика.
Зараз найвимогливіший час для бізнесменів, бо у нас немає грошових фондів, і всі проекти мають бути мережевими, глобальними. Така модель дозволяє отримати доступ до ресурсів, бо маючи фронт-офіси в інших країнах, підприємці можуть залучати інвестиції в Україну і свій бізнес.
2. Село і люди як головний капітал країни
Єдина наша індустрія, яка має світовий масштаб, це сільське господарство. Україна тут у першій п’ятірці країн світу. А на ринку технологій, хімікатів, добрива тощо — у першій десятці.
У 2050 році на Землі буде близько 10 млрд. людей. За сучасних темпів розвитку сільського господарства тоді 1 млрд. людей будуть голодувати. Отже, найближчі кілька десятків років сільське господарство буде темою номер один.
Наша держава посідає четверте місце у Європі за інтелектуальним капіталом.
На зіткненні технологій та сільського господарства народяться тисячі компаній і тисячі стартапів
І коли ми будемо розвивати тут розробку і виробництво, а за грошима будемо іти туди, де вони є, я впевнений, що і «ґейтси», і «цукерберги» будуть крокувати площею Ринок і Хрещатиком.
3. Нові бізнес-моделі
В одній Кремнієвій долині за місяць народжується більше стартапів, ніж у всій Європі за рік. Це культура бізнесу. В Україні поки що немає культури взаємовідносин між стартапом й інвестором, бо тут відносини між людьми будуються виключно на грошах, а не на довірі та повазі.
Утім зараз нові технології і бізнес-моделі ідуть саме зі стартапів, бо у великій компанії складно створювати інноваційний бізнес.
4. Сильні сторони партнерства
Бізнес можна зробити родинним, але партнерства не варто боятися. Воно корисне, але в Україні дуже мало таких прикладів. Треба шукати правильних партнерів і команду, які б вас доповнювали.
Спирайтеся на сильні сторони своїх колег. Не допікайте їм тим, що вони щось не так зробили, а розвивайте їхні сильні сторони.
5. Індивідуалізація всіх товарів і послуг
Найважливіша тенденція у бізнесі — індивідуалізація всіх товарів, послуг тощо. Треба зробити щось унікальне для однієї людини. Якщо говорити про медицину, то вона повинна бути точною: ліки мають давати під кожну людину окремо і вводити на рівні наночастинок в адресну точку.
Точне сільське господарство — це коли на кожен квадратний метр вносять конкретну кількість добрив, хімікатів тощо
Індивідуалізація — це повсюдний тренд сьогодні.
Другий тренд — повернення людини до естетики після урбанізації і поєднання бізнесу та культури. Гармонія має бути всюди. Сучасний бізнесмен — це людина, у якої працюють обидві півкулі мозку.
Це все креативна економіка. Я вірю, що ми від полкового оркестру в індустрії прийдемо до джазової історії. І все у нас буде джаз!
|