Автор: Бузмаков
Дата: 2005-01-11 12:01:42
Стаття цікава, але скоріше - як експертна думка автора про ринок консалтингу в Україні. На жаль ніяких статистичнтих даних про ринок в доступному вигляді на сьогодні не існує.
Трохи здивувало те, що автор притримується думки, що за 5 років (з 1999 року) на ринку попиту майже нічого не змінилося...
Маю на увазі:
"Зберігаються тенденції відсутності у більшості українських підприємців позитивного ставлення до цієї інфраструктурної складової ринку, які були визначені під час маркетингового дослідження ринку консалтингових послуг, що проводилося у вересні 1999 року Українською асоціацією менеджмент консультантів (УАМК) спільно з PricewaterhouseCoopers."
На мою думку - тенденції дещо схожі, та причини - різні. Якщо у 1999-му це була недовіра до незнайомого, то сьогодні - крім цього - є й ряд інших причин, в тому числі - велика кількість "профанацій" консалтингових послуг.
Стосовно:
"Про колонізацію ринку консультування компаніями, що пропонують інформаційні технології свідчить той факт, що більш ніж 80% учасників щорічної виставки "Управління підприємством-2003" пропонували консалтингові продукти, основою яких є програмні продукти."
Теж важко погодитись, особливо з врахуванням того факту, що 50% учасників цьогорічної виставки "Управління підприємством" взагалі не пропонувало консалтингових послуг...
А абзац:
"На управлінському ринку консалтингові послуги пропонують:
консалтингові транснаціональні корпорації (McKinsey & Co, Deloitte & Touch Tohmatsu int., PriceWaterhouseCoopers, Ernst & Young, KPMG, Booz-Allen & Hamilton,), що мають розгалужену мережу регіональних представництв, об'єднаних єдиною корпоративною стратегією та культурою;
великі багатофункціональні фірми, в яких працює близько сотні професійних консультантів, що спеціалізуються на обслуговуванні великих компаній та пропонують весь спектр управлінських послуг і вирішення найскладніших проблем. Як правило, такі фірми займаються також і дослідницькою діяльністю, що дозволяє їм постійно удосконалювати запропонований продукт;
вузькоспеціалізовані фірми, як правило, надають консалтингові послуги дрібним і середнім фірмам та пропонують свої послуги в обмеженому секторі управлінського консультування, що дозволяє їм досягти високої якості обслуговування. Переважно вони намагаються працювати в установленому територіальному просторі;
університети, учбові центри, проводячи серйозну підготовку спеціалістів, можуть здійснювати тренінги, ініціюючи тих, хто навчається, до отримання консалтингових послуг з різних питань бізнесу;
незалежних окремих консультантів — висококваліфікованих спеціалістів, що володіють серйозним досвідом роботи, і, як правило, виступають або в ролі експертів з будь-яких проблем, або постійними консультантами невеликих фірм."
Я б дещо "переписав" для "українських" умов:
В нас "незалежні окремі консультанти" та "вузькоспеціалізовані фірми" консультують досить часто великі фірми,
"університети, учбові центри" проводять початкову підготовку спеціалістів і лише від них та умов які в них складуться, зможуть тати вони професіоналами чи ні.
"великі багатофункціональні фірми, в яких працює близько сотні професійних консультантів," - таких в нас, поки що, не існує.
"консалтингові транснаціональні корпорації" в нас присутні, але рідко займаються управлінським консультуванням, а, якщо займаються, то з досить специфічними цілями...
Ну а з приводу:
"Управлінське консультування в Україні: місія не здійсненна?"
я трохи більший оптиміст і тому запрошую всіх консультантів приєднуватися до проекту "Настольная книга руководителя
«Управленческий консультант»" (www.uaconsultant.org).
Прошу не розцінювати дане повідомлення як рекламу проекту (:-)
|
|