ІНТЕРВ'Ю | Patrick Lencioni 19 березня 2010 р.

Патрік Ленціоні про «голий» сервіс

Патрік Ленціоні (Patrick Lencioni) — консультант, автор кількох бестселерів та президент консалтингової компанії The Table Group, яка спеціалізується на розвитку управлінців та організаційному здоров'ї.

У своїй останній книзі "Голий сервіс" (Getting Naked), Ленціоні намагається дати відповідь на запитання, з яким рано чи пізно стикається кожен консультант: як зберегти клієнтів, яких ви дійсно цінуєте. В інтерв'ю, яке наведене нижче, він розповідає про стратегії, що використовуються для створення довіри та підтримки лояльності клієнтів.

Патрік Ленціоні (Patrick Lencioni)
Патрік Ленціоні
(Patrick Lencioni)
З.: У своїй книзі Ви говорите про "голий сервіс". Поясніть будь-ласка, що це таке і яким чином клієнти отримують від нього вигоду?

В.: "Голий" сервіс — це готовність компанії бути абсолютно відкритим перед клієнтами — прозорість, чесність та щирість. Це означає, що ви завжди дієте в найкращих інтересах клієнта і ніколи не відмовляєтесь від своїх слів та цілей.

Основна перевага такого сервісу для клієнтів полягає в тому, що вони чують те, що повинні почути, і не мають потреби "прориватися" через туманні слова представників компанії до правди, яка прихована десь глибоко. Коли клієнти знають, що ви завжди даєте їм безпосередній і чесний зворотній зв'язок — вони починають більше вам довіряти і прислухатися до ваших порад.

Для самих компаній відкритість є облагороджуючою. Особливо, якщо всі ваші конкуренти глибоко зав'язли у необхідності постійно прикидатися і прикриватися. "Голий" сервіс є куди простішим і куди більш ефективним, ніж намагання щось приховати від клієнта.

Втім, на жаль, на практиці більшість консультантів не практикують відкритості, хоча вони прекрасно розуміють всі переваги такого підходу.

З.: Ви вважаєте, що деякі постачальники послуг приховують інформацію про себе від клієнтів, або ж намагаються прикинутися тими, ким вони не є насправді?

В.: Так. Деякі консультанти вважають своєю роботою маніпуляцію клієнтами. Вони намагаються подати себе з кращої сторони. І такий підхід є протилежністю відкритості.

Суть же полягає в тому, що дев'ятнадцять із двадцяти клієнтів позитивно зреагують на відкритість консультантів, навіть якщо це означатиме відкриття деяких їхніх слабких місць. Вони вважатимуть таку поведінку "ковтком свіжого повітря". І такі консультанти з набагато більшою ймовірністю зможуть ефективно співпрацювати з клієнтами.

З.: На Вашу думку, чи допомагає відкритість вирішити клієнтам та консультантам, наскільки ефективно вони зможуть працювати разом?

В.: Безперечно. Застосовуючи принципи відкритості, ви, по-суті, більше ніколи не матимете необхідності займатися продажами. Ви просто визначатимете реальні потреби клієнта і пропонуватимете йому способи їх вирішення.

Якщо клієнт вважатиме, що ваші поради працюють — ви продовжуватимете співпрацю. Якщо ні — ви з легкістю відпустите такого клієнта, а він знайде когось іншого, хто зможе вирішити його проблему.

З.: Ви писали про те, що відкритість дозволяє консультантам не тільки не шукати "високого визнання" в очах клієнта, але й по-суті бути "нижчими", ніж клієнт. Поясніть будь-ласка це твердження.

В.: Наша культура вважає природною потребу, щоб нас поважали і навіть обожнювали. Але якщо консультант працює виключно заради високого статусу — це може стати на перешкоді при створенні довірливих стосунків. Тому відкриті консультанти роблять все, що від них вимагає обов'язок перед клієнтом. Навіть якщо здається, що виконання цього обов'язку ставить їх у "нижчу" позицію.

Коли клієнти побачать, що ви справді ставите їхні потреби вище за власний статус — вони почнуть довіряти вам. А найефективніших результатів можна досягнути тільки при повній довірі.

З.: І останнє запитання: якби Ви могли дати консультантові одну пораду, яким чином підсилити стосунки з клієнтами, то що це була б за порада?

В.: Я порадив би звернути увагу на те, що намагання уникнути дискомфорту під час взаємодії з клієнтами — це прямий шлях до провалу. Потрібно навчитися бути відкритими і відвертими. Навіть дещо вразливими. Якщо ви хочете досягнути довгострокової довіри — то потрібно пам'ятати, що короткострокові речі можуть бути некомфортними, болісними чи ризикованими.

За матеріалами "Patrick Lencioni on Getting Naked", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світРішення. Практичні поради від 23 людей, які змінили світ
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)