ІНТЕРВ'Ю | Michael Porter 2 березня 2018 р.

Майкл Портер: «Основне завдання лідера — продовжувати навчатися»

У розмові з HBR Ascend Майкл Портер (Michael Porter), професор Гарвардської бізнес-школи, всесвітньо відомий фахівець із питань конкуренції, розповів про свої дослідження впливу «розумних» з'єднаних продуктів на природу організацій, а також — про трансформації, через які мусять пройти як компанії, так і окремі індивіди, для того щоб успішно конкурувати в нових умовах.

Майкл Портер: «Основне завдання лідера — продовжувати навчатися»

Як мають змінюватися компанії у міру того, як все більше продуктів ґрунтуватимуться на ПЗ, даних та хмарних обчисленнях?

Як правило, перша реакція людини, яка замислюється над змінами, котрі несуть у собі «розумні» з'єднані продукти, стосується трансформування природи IT та R&D. Проте їхній вплив є набагато масштабнішим. Він простягається на абсолютно всі галузі, а також — на кожну ділянку ланцюга постачань.

Щоб повною мірою осягнути сутність змін, критично важливо зрозуміти деякі базові аспекти цього явища. Так, кардинально змінюється набір комплектуючих та технологія, що має суттєвий вплив як на виробничий процес, так і на стратегічні вибори, котрі можуть здійснювати продуценти. Серед обов'язкових елементів технології виробництва — сенсори, комп'ютерні процесори, мобільна мережа, програмна платформа. Чимало компаній ніколи раніше з цим не працювали. Отже, їм буде потрібно знаходити постачальників і партнерів, наймати та навчати потрібних фахівців і навіть модифікувати свою оргструктуру.

Найпотужнішим рушієм трансформації усього ланцюга постачань є дані, що надходять у режимі реального часу. Раніше ми продавали продукт, не знаючи, що з ним відбувається далі. Зараз, коли є дані, коли аналітика стає все досконалішою — нам відомо все: коли продукт знаходиться в експлуатації, а коли ні, як він функціонує, коли та чому трапляються збої. Фактично ви можете безперервно в дистанційному режимі контролювати роботу обладнання, ремонтувати, вдосконалювати чи модифікувати його. Змінюється сам спосіб створення, просування, продажу продуктів, здійснення післяпродажного сервісу.

Раніше ми продавали продукт, не знаючи, що з ним відбувається далі. Зараз, коли є дані, коли аналітика стає все досконалішою — нам відомо все...

Тож у значній мірі відповіддю на запитання «як бути хорошим лідером?» є «стати старанним студентом». Ви маєте вивчати управління, бізнес і технологію та розвивати себе таким чином, аби тримати в свідомості цілісну картину того, що відбувається навколо.

Напевно, компаніям буде потрібно налагодити тіснішу співпрацю всередині себе?

Так. Компанії завжди були відносно розділеними — за функціями, підрозділами, регіонами. Співпраця між окремими структурами в основному носила несистемний «точковий» характер. Але в «розумному» світі загальної з'єднаності потрібна безперервна співпраця та паралельна координація діяльності різних функцій.

У багатьох випадках створюються нові типи організаційних структур, наприклад, підрозділ «управління успіхом клієнта». Він включає представників груп маркетингу, продажу, сервісу та технічної підтримки, які відстежують дані, котрі генеруються продуктом, щоб зрозуміти, як він функціонує і використовується, та беруть на себе спільну відповідальність за те, щоб споживачі повною мірою отримували закладену в продукті цінність. Ця функція набуває критично важливого значення, особливо якщо врахувати, що дедалі більше продуктів продаються як послуга.

Компанії все ще вчаться, як це найкраще робити, але, думаю, що зараз відбувається безпрецедентна трансформація базової організаційної моделі — зокрема, у виробничих компаніях.

Будь-який молодий фахівець, котрий має намір освоювати цей простір, мусить постійно вивчати ці динамічні моделі, читати статті, розмовляти з представниками різних компаній. Запитуйте їх: «Як ви підходите до цього або до цього?» У цій сфері немає набору готових інструментів. Всі вчаться.

Що мають зробити молоді професіонали, аби підготуватись до цих змін?

Не обов'язково бути інженером чи програмістом, але потрібно набути розуміння — в чому полягає суть цього набору технологій, що вони означають для вашої галузі, компанії або функції.

Якщо колись кожний мав освоїти Excel, то зараз всі мусять зрозуміти — які можливості відкривають сенсори, аналітика, як виглядають «розумні» з'єднані продукти та що вони можуть робити. Будь-який хороший менеджер мусить мати певний рівень таких знань, навіть якщо ви працюєте в галузі чи на посаді, де, як здається, вони поки що не потрібні. Немає жодної індустрії, яку не зачепить диджитал-трансформація.

Якщо колись кожний мав освоїти Excel, то зараз всі мусять зрозуміти — які можливості відкривають сенсори, аналітика, як виглядають «розумні» з'єднані продукти...

Наприклад, Індія має хороші позиції в IT-сфері, що є потенційною конкурентною перевагою цієї країни. А інші країни, котрі ще не освоїли цей простір достатньою мірою, мають можливість зробити ривок та вирватися вперед.

Що, на Вашу думку, потрібно врахувати, щоб скористатися з цих можливостей?

Це не моя сфера діяльності і тут я не можу запропонувати якісь проривні ідеї. Але можу сказати, що основне завдання будь-якого лідера (чинного або потенційного, молодого або немолодого) — це продовжувати навчатися. Ваша робота полягає не лише в тому, аби добре виконувати свої завдання. Крім цього, потрібно думати, як їх можна зробити інакше. Тому так важливо не втрачати допитливість.

Ми перебуваємо на етапі, коли молоді люди можуть здобути значний вплив у своїй організації, бо вони мають справжню «спрагу» до знань і готові всмоктувати все, що несе з собою новий «розумний» світ.

Представники молодого покоління зростали з цифровими пристроями, зі смартфонами, й тому краще відчувають, як все це працює. Вони досконало володіють навичками, які непросто довести до автоматизму тим, хто працює в бізнесі десь 25 років. Зараз настають «золоті часи» для молодих професіоналів, які можуть просуватися кар'єрними сходами швидше, ніж за будь-яких інших обставин.

За матеріалами "The job of a leader is just to keep learning, says Harvard’s Michael Porter", Livemint.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)