НОВИНИ від 28.06.2022


Погляд вищого керівництва на нестабільність, війну, ризики та зростання глобального бізнесу

Енергетика, інфляція, кіберризики та рецесія — ось основні безпосередні занепокоєння для CEO. Для довгострокового зростання акцент має робитися на технологіях, автоматизації та підвищенні кваліфікації наявної робочої сили, — йдеться в новому дослідженні від The Conference Board.

У той час як війна в Україні, безумовно, змусила багато підприємств призупинити частину своїх стратегічних планів, свіже глобальне опитування 750 генеральних директорів та інших керівників вищої ланки, проведене The Conference Board*, показує, що вона також діє як прискорювач. Зокрема, прискорюючи вдосконалення стратегії та інновацій, особливо в галузі кібербезпеки, ланцюгів постачань, відновлюваних джерел енергії, а також планування криз та непередбачених обставин. Вплив війни здається далекосяжним. Усього 9% компаній, які брали участь у глобальному опитуванні, кажуть, що війна не вплине на їхні бізнес-операції наступного року, хоча всі компанії зіткнуться з інфляцією у сфері енергоносіїв та продуктів харчування.

Погляд вищого керівництва на нестабільність, війну, ризики та зростання глобального бізнесу

Інсайти на майбутнє

Глобальне опитування CEO та інших керівників вищої ланки про вплив війни в Україні показало:

  • Війна допомагає розпалювати інфляцію. Керівники бачать, що війна підживлює інфляцію за рахунок волатильності цін на енергоносії та вищих витрат на дефіцитні ресурси. Це призводить до побоювань щодо стиснення маржі.

  • Очікування рецесії є високими. Понад 60% CEO в усьому світі кажуть, що очікують на рецесію у своєму основному регіоні діяльності до кінця 2023 року або раніше, і цю думку поділяють й інші керівники вищої ланки. 15% керівників кажуть, що їхній регіон уже перебуває в рецесії.

  • Зростання кіберризиків. Існує серйозне занепокоєння щодо ескалації війни, особливо у зв’язку з кібератаками. Це означає, що члени ради директорів та вище керівництво мають усвідомити існуючу небезпеку та забезпечити підвищену безпеку своїх організацій.

  • Небезпека виникнення конкуруючих економічних блоків. За словами керівників компаній, зростання напруженості між США та Китаєм, ймовірно, вплине на бізнес-операції в найближчі 12 місяців. Вони мають серйозні побоювання з приводу появи конкуруючих економічних блоків — поділу, який матиме серйозні негативні наслідки для світової торгівлі та економічного зростання найближчими роками.

  • «Так» вторинним санкціям, але побоювання щодо наслідків уже введених. Незважаючи на те, що рішення про введення вторинних санкцій призведе до різкої ескалації економічної битви і створить передумови для розколу глобальної економіки та світового порядку, більшість керівників у всьому світі підтримують їх, навіть незважаючи на побоювання щодо негативних наслідків уже введених санкцій.

  • Відновлювані джерела є частиною довгострокової стратегії зростання. Волатильність цін на енергоносії, пов’язана з війною, змушує багато фірм уважніше розглядати відновлювані джерела енергії як частину довгострокової стратегії зростання. Вони можуть забезпечити захист від волатильності цін на викопне паливо, але початкові інвестиційні витрати можуть бути досить значними.

  • Стійкість ланцюга постачання є пріоритетом. Очікуйте, що акцент на стійких та екологічно і соціально відповідальних ланцюгах поставок — які керівники називають критично важливіми відповіддями на війну — набиратиме обертів, оскільки інвестори будуть сфокусовані на цих проблемах.

  • Пріоритети стейкхолдерів змінюються у воєнний час. Думки стейкхолдерів, найважливіші для визначення організаційної реакції війну, включають погляди клієнтів, ради директорів і регулюючих органів. Співробітники відігравали менш важливу роль у формуванні реакції корпоративного бізнесу на Україну, ніж у вирішенні внутрішніх соціальних та політичних проблем, не пов’язаних із війною. Компанії не залучають працівників до економічних наслідків війни, оскільки більшість із них не належать до найбільш сильно постраждалих сфер відповідальності.

  • Час переглянути реакцію корпоративного громадянства на війну. Керівники компаній кажуть, що їхня реакція корпоративного громадянства на війну насамперед зосереджена на підтримці волонтерських зусиль співробітників та наданні готівкових коштів відповідним міжнародним організаціям. Як ми вже бачили у випадку стихійних лих, відносно невеликий відсоток компаній готовий мати справу з довгостроковими прямими наслідками війни. З огляду на її тривалість, можливо, настав час переглянути ваш загальний план допомоги Україні — тепер слід розглядати підтримку як довгострокову пропозицію.

Довгострокове зростання у нестабільному глобальному середовищі

  • Технології та таланти перебувають у центрі уваги довгострокових стратегій зростання. Щоб забезпечити зростання свого бізнесу протягом наступних двох-трьох років, керівники кажуть, що вони інвестують у цифрову трансформацію, розвиток нових напрямків бізнесу, підвищення кваліфікації та перепідготовку наявних співробітників, зміцнення корпоративної культури та підвищення продуктивності у своїх гібридних моделях роботи.

  • Державна політика, що може стимулювати зростання. Збільшення інвестицій в інфраструктуру та R&D, ефективний план енергопереходу, поряд із нижчими податками та меншим регулюванням, є кращою державною політикою для стимулювання зростання. На питання, які дії державної політики найбільше допоможуть їхньому бізнесу процвітати, керівники кажуть, що вони можуть отримати найбільшу вигоду з нижчих податків, державних інвестицій, меншої кількості правил та ефективного державного плану енергопереходу.

  • Усунення наслідків нестачі робочої сили потребує тристороннього підходу. Керівники кажуть, що планують залучити більше кандидатів за рахунок покращення процесу найму та гнучкості робочих місць, прискоривши автоматизацію та змінивши профіль робочої сили на користь контрактних працівників замість штатних.

  • Щоб вирішити проблеми з робочою силою, фірми подвоюють гібридну модель роботи та автоматизацію, а також покращують свої процеси найму і комунікацію навколо бізнес-стратегії. Аби покращити утримання працівників у період жорсткого ринку праці, керівники зосереджуються на більш змістовній внутрішній комунікації, більшій гнучкості робочого місця, благополуччю співробітників, наданні можливостей для індивідуального зростання та кращих стимулах — від вищої заробітної плати до оплачуваної відпустки для нинішніх співробітників.

  • Найбільшою проблемою зовнішніх комунікацій є проблема зростання цін. Довіра до корпорацій зміцнювалася протягом пандемії, але вона може бути підірвана, якщо є якесь відчуття користі. Комунікація історії вашим клієнтам має здійснюватися обережно, чесно та прозоро.


    * Спеціальне піврічне опитування C-Suite Outlook, проведене в період із 10 по 24 травня, є продовженням щорічного опитування C-Suite Outlook 2022: Reset and Reimagine. Дане дослідження присвячене впливу російсько-української війни на глобальне ділове середовище та діяльність компаній. Дослідники запитали про дії, які вони роблять для пом’якшення підвищених ризиків, викликаних війною, та їх побоювання з приводу того, що може статися далі, оскільки вона продовжується. В окремому розділі розглядаються довгострокові стратегії зростання після послідовних глобальних потрясінь (наприклад, глобальної пандемії та війни), а також те, як CEO та керівники вищої ланки планують залучати та утримувати цінні таланти під час гострої нестачі робочої сили.







  ВСІ НОВИНИ



МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2022, Management.com.ua