ІНСАЙТИ | Лідерство 18 грудня 2015 р.

Від менеджменту до лідерства

Хоча зараз модно називати керівників «лідерами», слова Джона Коттера (John Kotter) про те, що «часто в компаніях занадто багато менеджерів і занадто мало лідерів» й досі не втратили своєї актуальності.

Шон Мерфі (Shawn Murphy)
Шон Мерфі
(Shawn Murphy)
«Сучасний менеджмент, сутністю якого є контролювання та домінування над іншими — це механістичний процес, із котрого вичавлено особистісний складник; тому нема чого дивуватись, що користь від нього майже нульова», — пише Шон Мерфі (Shawn Murphy), співзасновник та СЕО Switch & Shift, консалтингової фірми, що допомагає організаціям адаптувались до «соціальної доби».

Зрештою, ніхто не заперечує цінності менеджменту як одного із основних винаходів людства, питання лише в тому, що його слід підняти до рівня лідерства. А для цього управлінці повинні змінити свій спосіб мислення — інакше кажучи, взяти на себе відповідальність за тривале благополуччя бізнесу.

Як пише Гарі Хемел (Gary Hamel) у книзі «What Matters Most» («Найважливіше»), істинні лідери ніколи не піддаються спокусі зробити власні інтереси рушієм своєї діяльності; головне для них — ті, хто працюють поруч. Або, якщо коротко, змістом лідерства є формування контексту, в якому люди можуть повною мірою розкрити свій потенціал.

Ось п’ять рекомендацій для тих, хто хоче зрости до рівня лідера.

Ставтеся до підлеглих як до людей, а не як до ресурсів чи активів. Ресурси та активи мають обмежений термін використання і з часом знецінюються. Натомість можливості людини безмежні. Ми безперервно вчимося і розвиваємося, а тому заслуговуємо на дещо більше, ніж просто вважатися безликими штатними одинцями. Крім цього, ставлення до працівників як до ресурсу ґрунтується на припущенні: людьми можна управляти. А це ніщо інше, як омана. В кожного індивіда є свобода волі, на яку ви аж ніяк не можете впливати.

Візьміть відповідальність за формування робочого середовища. По-перше, якщо середовище, в якому працює людина, генерує позитивні емоції, її продуктивність зростає; якщо ж негативні — то, навпаки, результативність неухильно йде вниз. По-друге, від робочого середовища залежить і якість стосунків у колективі, і наявність у ньому можливостей для самореалізації. Отже, ви як лідер мусите сформувати контекст, в якому люди працювали б на піку своєї продуктивності.

Визначте, якою є ваша ціль як лідера. Гарвардські фахівці Нік Крег (Nick Craig) та Скотт Снук (Scott Snook) з’ясували, що якщо лідери не мають чіткою цілі, в них виникають проблеми зі здоров’ям. Також таким керівникам важко послідовно дотримуватись певного лінії в управлінському процесі. І ще, як стверджують дослідники, сприйняття в організації лідера, котрий керується вищою ціллю, зазвичай, позитивне. А, крім усього, розуміння цінностей, які ви обстоюєте, дозволить вам прожити змістовніше життя та підвищити свою особисту й управлінську ефективність. Прикладів того, у що перетворюється менеджмент, позбавлений вищої цілі, чимало — достатнього пригадати хоча б деякі історії гучних корпоративних скандалів.

Привнесіть у роботу значущість. Занадто довго ми вважали, що наше приватне і робоче життя — це дві абсолютно різні царини. Але насправді вони дуже часто перетинаються і досягти задоволеності життям майже неможливо без аналогічного сприйняття роботи. А тому лідери докладають чималих зусиль, щоб люди змогли знайти у своїй діяльності сенс. Зокрема, для цього потрібно знаходити час на те, щоб зрозуміти, як ваші підлеглі розуміють поняття «значущість».

Зміцнюйте стосунки в колективі. Напевно, здатність формувати міцні та конструктивні стосунки є основою лідерства. Бо лише тоді можлива справжня згуртованість команди і, відповідно, досягнення бажаних результатів. Врешті-решт, прагнення з’єднання з іншими — це базова людська потреба. Адже тоді ми стаємо набагато сильнішими.

Не обов’язково намагатися реалізувати зазначені вище зміни у масштабі цілої організації, але ви як лідер можете прищепити їх у своїй структури. Більше того, такі «оази» позитиву можуть існувати в кожній компанії, навіть якщо її культура заохочує цілком відмінний тип управлінської поведінки.

За матеріалами "5 High-Leverage Shifts to Evolve Management", Switch & Shift.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Витончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблемВитончене мистецтво забивати на все. Нестандартний підхід до проблем
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)