ІНСАЙТИ | Прийняття рішень 17 грудня 2012 р.

9 способів прийняття найкращих управлінських рішень

Макс Нісен (Max Nisen), випускник Pomona College та автор журналу Business Insider, ділиться переліком підходів, які допоможуть приймати найкращі управлінські рішення.

Макс Нісен (Max Nisen)
Макс Нісен
(Max Nisen)
Власники малого бізнесу щоденно змушені приймати безліч важливих рішень. І хоча ми звикли вважати, що поводимося раціонально, та все ж часто виявляється, що ці рішення не найкращі для нашого бізнесу. Величезна кількість поведінкових та психологічних упереджень впливає на наше мислення та взаємодію з іншими. Нижче наведено перелік порад, які допоможуть вдосконалити процес прийняття рішень у рамках компанії.

1. Пошук "найкращого" рішення може виявитися марною тратою часу. Приймаючи рішення, ми зазвичай намагаємося зібрати максимальну кількість інформації і дослідити всі можливі шляхи. На жаль, на певному етапі таке затягування може зашкодити вам, оскільки виявиться банальним затягуванням часу перед обличчям складного вибору. Тому слід встановити чіткий дедлайн, коли ви плануєте прийняти остаточне рішення, і чітко дотримуватися його.

2. Не думайте, що ви можете читати чиїсь думки. Ви сприймаєте себе абсолютно інакше, ніж бачать вас інші і навпаки. Люди зазвичай сприймають себе більш глибоко і довгостроково, тоді як інших вони бачать більш "узагальнено", через призму короткострокових рішень. Тому ми зазвичай помиляємося, коли намагаємося зрозуміти, про що думають інші люди. Пам'ятайте про це наступного разу, коли спробуєте "прочитати" чиїсь думки.

3. Мисліть як людина, яка прогнозує погоду. Кожен, хто потрапив під дощ без парасольки, прислухавшись до прогнозу погоди, вочевидь, вважатиме цю пораду дещо дивною. Втім, люди, які прогнозують погоду, насправді, діють дуже логічно. Їм доводиться постійно оцінювати можливості тих чи інших подій (75% шансу, що піде дощ, наприклад). Саме тому їх можна назвати максимально чесними та неупередженими, навіть якщо прогноз не справдився.

4. Люди знають набагато менше, ніж ви думаєте. Коли власники бізнесу невпевнені щодо подальших кроків компанії, вони зазвичай починають імітувати дії конкурентів. Та на жаль часто це помилка! Ми схильні переоцінювати кількість та якість інформації, яка доступна іншим людям.

5. Не йдіть на "фальшивий" консенсус. Коли ми приймаємо рішення, чи варто довіряти іншій людині, то зазвичай ставимо себе на її місце. А це значить, що чесні люди приписують чесні якості навіть тим, хто на довіру не заслуговує. Такий ефект "фальшивого консенсусу" часом буває надзвичайно потужним! Тому в питаннях довіри потрібно керуватися тільки зовнішньою інформацією, а не власними відчуттями.

6. Заплющте свої очі на хвилину. Звучить дивно, але виявляється, що заплющивши очі ви справді набуваєте здатність приймати кращі рішення. Дослідження підтверджують, що заплющивши очі, людям набагато простіше оцінити всі фактори для прийняття зваженого рішення.

7. Не переоцінюйте "білі смуги". Поведінковий економіст Метью Рейбін (Matthew Rabin) виявив, що люди недооцінюють короткострокові періоди, коли все йде добре, але переоцінюють тривалі позитивні періоди (так звані "білі смуги"). Коли все йде добре, потрібно бути особливо уважними та обережними.

8. Невелика винагорода може зробити складний вибір набагато простішим для прийняття. Коли ми приймаємо складне рішення, наприклад, намагаємося вирішити, чи варто здійснювати інвестиції, які принесуть дуже швидкий, але не дуже високий прибуток, чи навпаки — інвестувати у більш довгострокові проекти, які мають потенціал стати набагато більш прибутковими — прийняти другий варіант набагато простіше, якщо ми зможемо отримати хоча б якусь частину прибутку одразу.

9. Не намагайтеся шукати підтвердження тому, що ви хочете почути. Дуже часто, намагаючись залишатися у хорошому настрої, ми брешемо самі собі, і пускаємо до себе лише ту інформацію, яку хочемо чути. Яку б інформацію ми не отримали, ми намагаємося трансформувати її таким чином, щоб вона відповідала нашому поточному світогляду. А це, в свою чергу, призводить до небезпеки надмірної самовпевненості, яка зруйнувала не одну компанію. Тому намагайтесь сприймати інформацію об'єктивно, а не через призму особистого "комфорту".

За матеріалами "9 Ways To Make Better Executive Decisions", Business Insider.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)