ІНСАЙТИ | Блогінг 21 травня 2008 р.

Що варто знати про корпоративні блоги?

Автор: Світлана Жаб'юк, журнал "Практика управління" (№4, 2008)

Що варто знати про корпоративні блоги? Більшість офісних працівників сучасних компаній у робочий час "живуть" у своєму віртуальному світі — вони "сидять" в чатах, реєструються на форумах, спілкуються з друзями в соціальних мережах на зразок Odnoklassniki.ru та створюють власні інтернет-щоденники. Деякі компанії намагалися обмежити доступ своїх працівників до віртуального світу на роботі, оскільки це негативно позначається на виконанні ними службових обов'язків. Однак залежність працівників від інтернету легше перевести у корисне русло, ніж заборонити.

Керівник має бігти попереду натовпу, а не наздоганяти його. Саме тому корисно знати і розуміти, що таке блог і як його можна використати для розвитку підприємства.

Блог (англ. blog від web log — "мережевий" журнал або щоденник подій ) — це веб-сайт, на якому регулярно з'являються нові записи, фотографії, аудіо та відео. Людей, які ведуть блоги, називають блогерами, а мережу — блогосферою. Першим блогом вважають інтернет-сторінку відомого британського вченого у галузі інформаційних технологій, винахідника всесвітньої мережі Тіма Бернерса-Лі, на якій він з 1992 року друкував новини. Популярності блоги набули у 1996 році. Від щоденника блог відрізняється публічністю та можливістю коментувати записи.

Тематичні блоги

Перш, ніж розпочати створення корпоративних блогів, керівнику все ж слід обговорити цю ідею із працівниками. Під час розмови може з'ясуватися, що 80% ваших працівників — доволі активні блогери, які уже кілька років поспіль «живуть» у "Живому журналі" чи «Блогспоті» Таких працівників буде легше заохотити вести корпоративний блог, оскільки ці люди вже добре зрозуміли, що таке віртуальний щоденник. Вони можуть стати ще й прикладом для тих, хто вперше почув, що таке блог, від вас. Блогеру також легше погодитись на те, щоб вести записи у щоденнику без грошової винагороди. Адже за власні блоги їм ніхто не доплачує, навпаки — це їхні витрати. Та слід пам'ятати, що корпоративний блог має відрізнятися від блога особистого, та відразу попередити працівників, що їм доведеться наповнювати свій щоденник дописами, обмеженими певною темою.

Тематика блогу залежить від напряму діяльності вашої компанії. Якщо це банк, то на корпоративному блозі доцільно розміщувати новини у цій сфері. Вони не мусять бути авторські, їх можна брати зі спеціалізованих видань, поставивши посилання. Також блог стане цікавим завдяки ексклюзивній інформації. Це можуть бути ваш особистий аналіз певної події у банківському середовищі загалом чи в банку, в якому ви працюєте.

Однак керівник, який планує переконати працівника вести корпоративний блог, може зіткнутися із певними перешкодами, зокрема, слід пам'ятати, що особистий блог вести простіше. Тому керівник має пояснити працівнику переваги ведення корпоративного блога.

Корпоративний блогер отримає:

  • кар'єрне просування. Для прикладу: потенційний блогер працює в банку, де всі чітко дотримуються правил ієрархії, тобто до керівника, який приймає рішення, у нього немає доступу. Однак він помічає, що керівник його відділу отримав цього року премію після того, як було втілено в життя одну із його ідей. Після бійки руками не розмахують. Без доказів йому буде важко довести керівнику підприємства, що його підлеглі займаються плагіатом. Однак, якщо ця ідея буде викладена у блозі задовго до того, як її «вкраде» безпосередній керівник блогера, останній може бути певним, що топ-менеджер замислиться і що основне, — зверне на нього увагу;
  • особистий піар. Дописи блогера та жваві дискусії за його участі можуть сформувати йому імідж справжнього професіонала. І не лише у віртуальному середовищі;
  • за активність у блогосфері можна отримати додаткові привілеї на роботі;
  • блогер сам отримуватиме додаткову інформацію, необхідну для просування по службі;
  • спілкування та обмін думками із співробітниками може суттєво зекономити час блогера. Він знатиме, над чим працюють його колеги чи конкуренти. Зокрема завдяки блогу можна переконатися, що ідеї витають у повітрі — він з колегами може одночасно працювати над однією темою. Якщо він про це дізнається, то зекономить час і зможе спільно працювати продуктивніше;
  • блогер отримає детальнішу інформацію про своїх клієнтів, якщо запросить їх на свій блог.

Чим може допомогти керівнику корпоративний блог працівника:

  • інформацію з блогів працівників можна використовувати для ефективнішої роботи компанії. Приміром, ви можете побачити, що працівник Г., який вже півроку не може впоратися із поставленим завданням, висловлює цікаві думки щодо розвитку іншої сфери. Такого працівника не варто втрачати, йому слід запропонувати іншу роботу в компанії, принаймні, дозволити пройти випробувальний термін;
  • керівники відділів самі можуть вести блоги і провокувати працівників на дискусію. Тоді керівнику стане зрозуміло, які ризики можуть стояти перед компанією та хто із теперішніх працівників здатен їх подолати;
  • корпоративний дух. Читаючи блоги підлеглих, керівник може відчути, чи не назріває у колективі бунт. Стане зрозуміло, хто з ким товаришує та хто кого здатен підставити;
  • можливо, керівник не завжди усвідомлює, що його завдання також можуть бути безглуздими. Не кожен працівник наважиться відверто про це заявити шефу. Однак у блозі можна прочитати натяк, що на практиці той чи інший наказ виглядає зовсім по-іншому, ніж думає керівник, тож він зможе зрозуміти свої помилки;
  • на корпоративні блоги ваших працівників можуть заходити конкуренти з інших компаній. Таким чином керівник зможе поповнювати базу даних потенційних найманців на роботу. Також дискусії із працівниками конкуруючих фірм даватимуть уявлення про те, як побудована робота у конкурентів;
  • піар.

Де краще розмістити корпоративний блог?

Веб-сайти компанії

Зараз практично усі компанії мають свої власні веб-сайти, де розміщено інформацію про компанію та контакти. Ці сайти, в основному, призначені для зовнішніх користувачів, тобто самі працівники можуть знати про існування цього сайта, але не заходити на нього, оскільки інформація там змінюється рідко. Деякі компанії почали впроваджувати практику створення корпоративних блогів саме на сайтах компаній. Це ефективно у тому випадку, якщо компанія велика і має регіональні відділення — тоді корпоративний блог може стати майданчиком для обміну інформацією між працівниками.

Однак у цьому є й мінуси. Як правило, створити свій блог на сайті підприємства може не кожен, здебільшого — це керівник фірми, начальники відділів чи їх заступники. Приміром, за таким принципом функціонує корпоративний блог «Приватбанку» (www.privatblog.com.ua). Тобто він швидше схожий на «запитання-відповідь» між керівниками та штатними працівниками. Правильніше було б дозволити усім працівникам створювати свої сторінки на сайті. Попри це сайт доволі відвідуваний, під записами — жваві дискусії, в яких вже можуть брати участь і звичайні працівники. Окрім цього, "Приватбанк" впровадив доволі цікаву ідею — певний працівник відповідає за те, щоб клієнти, які ставлять запитання у блозі, оперативно отримували вичерпні відповіді.

Створюючи корпоративні блоги, перше за все слід звернути увагу на їх тематику. Неправильним шляхом пішла компанія «Мілі Хелскере Лтд.» (www.mili.blog.net.ua) . Вони задекларували, що їх блог — це швидше неформальна сторінка, на якій працівники мають ділитися враженнями від корпоративних заходів, а також пропонувати свої ідеї та зауваження щодо роботи фірми, однак не взяли до уваги, що працівникам компанії нецікаво розповідати свої особисті враження на корпоративному сайті — для цього простіше завести особистий блог. Компанії варто було б пропонувати теми, які б викликали професійне зацікавлення. Оскільки ця компанія, пов'язана із виробництвом та продажем ліків, то блоги працівників мали бути про медицину, зокрема новинки своєї компанії та конкурентів.

Блоги ваших працівників у ЗМІ

Блоги є практично в усіх провідних інтернет-виданнях. Більшість редакцій запрошує до співпраці експертів з певних питань. Приміром, топ-менеджерам провідних компаній пропонує вести свої щоденники "ЛігаБізнесІнформ" (blog.liga.net). Для цього достатньо надіслати електронного листа у редакцію, в якому зазначити, на яку б тематику ви б хотіли писати. Якщо ви отримує позитивну відповідь від редакції, то маєте можливість спілкуватися та дискутувати з однодумцями та опонентами.

За таким самим принципом, як і "ЛігаБізнесІнформ", працює і інтернет-видання www.dengi-ua.com, яке теж прагне контролювати своїх дописувачів та обирати гідних. Однак, зараз дедалі популярнішим серед суспільно-політичних видань стає створення сторінок, де б віртуальні щоденники могли вести усі бажаючі. Зокрема, за такою схемою працює "Кореспондент.net" (blogs.korrespondent.net). Однак на сайті такого видання ваш блог доволі швидко може «загубитись», оскільки щодня там реєструються десятки нових користувачів.

Зрештою, працівникам бізнесу вигідніше просувати свої ідеї на сторінках спеціалізованих видань, які читають також і журналісти. І дуже швидко завдяки блогу ви можете стати улюбленцем представників мас-медіа, до якого вони звертатимуться з проханням прокоментувати певні події.

Безкоштовні сервери для блогів

Свої переваги має також відкриття блога на спеціалізованих серверах, призначених для безкоштовного розміщення таких щоденників. Найпопулярнішим серед них залишається «Живий журнал» — www.livejournal.com. На другому місці серед українських блогерів — www.blogspot.com. Також доволі зручним у використанні є україномовний сервер — www.blox.ua, створений нещодавно.

5 головних правил корпоративного блогера:

  • ви мусите відповідати на коментарі, створювати інтерактивність;
  • пишучи від свого імені, ви все ж представляєте цілу компанію, тому пам'ятайте про місію чи цінності вашого підприємства;
  • запис у блозі — не стаття, він не вимірюється кількістю символів. Дописи мають бути короткими. Блогери не читають, а сканують очима;
  • під час дискусії будьте толерантними до інших дописувачів;
  • виділення ключових слів (тегів) та посилання допоможуть зробити ваш блог популярним завдяки пошуковим системам.

Щоб створити свій блог у цих мережах, достатньо зареєструватися. Далі необхідно або обрати вже існуючу спільноту або створити свою. На загальних серверах блоги з певною тематикою надзвичайно популярні, в першу чергу, завдяки тому, що читач не отримує зайвої інформації, а лише очікувану. Єдине обмеження на таких серверах, яке може не підійти для створення корпоративного блога, — дизайн. Блогери не зможуть створити сторінку, яка цілком відповідатиме корпоративну стилю своєї фірми. Однак можливість додавати відео-, фото- та аудіоматеріали може компенсувати цей недолік. Також блог, створений на спеціальному сервері, легше просувати. Його можна зареєструвати на пошукових системах, встановити лічильник, який «звітуватиме» про кількість відвідувачів. Окрім цього, за допомогою свого блога можна розкручувати сайт компанії, поставивши на своїй персональній сторінці новини фірми.

Звісно, що солідні фірми, найімовірніше, оберуть блог, створений або на корпоративному сайті, або на сайті мас-медіа, однак, щоб такі блоги стали більш популярними, все ж варто ретранслювати їх зміст на масові сервери. Для цього достатньо зареєструватися під тим самим ніком на таких сайтах і копіювати частину вашої інформації туди, знову ж таки — не забувши про лінки.

Про автора:

    Світлана ЖАБ'ЮК, керівник відділу інформації інтернет-видання www.zaxid.net.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)