ІНСАЙТИ | Стратегічне мислення 23 листопада 2023 р.

Десять способів довести, що ви стратегічний мислитель

Щоб досягти успіху у світі бізнесу, недостатньо мислити стратегічно. Ви також маєте ефективно доносити свої ідеї. На думку Бренди Штайнберг (Brenda Steinberg), консультантки з питань лідерства, та Майкла Уоткінса (Michael Watkins), професора IMD і співзасновника Genesis Advisers, існує кілька способів, як це робити.

Чи є ви стратегічним мислителем? Чи вважають так само ключові люди у вашій організації — наприклад, ваш бос і вище керівництво? Для просування по кар’єрних сходах критично важливо, щоб люди навколо вас сприймали вас як лідерський матеріал. Одним із ключів для досягнення цього є комунікація, яка демонструє ваше стратегічне мислення. Ви не можете просто мислити стратегічно. Вам також потрібно вміти стратегічно висловлюватися. Є кілька способів, як це зробити.

Десять способів довести, що ви стратегічний мислитель

1. Підніміть свою перспективу

Замість того, щоб зосереджуватися на конкретних деталях, опишіть ширший ландшафт і сформулюйте наратив у вигляді загальної картини. Використовуючи такі формулювання, як «Беручи до уваги трирічну візію нашої організації...» або «Розмірковуючи над траєкторією інновацій у нашій галузі...», ви формуєте контекст, у якому потім можна дослідити тактичні деталі. Це також допомагає узгодити дії стейкхолдерів, гарантуючи, що всі налаштовані на одну хвилю.

2. Будьте далекоглядними

Стратегічні мислителі бачать нові виклики та можливості. Ви можете продемонструвати, що ви думаєте про майбутнє, використовуючи такі висловлювання, як «Прогнозуючи наше зростання до 2028 року...» або «У світлі планів наших конкурентів, чи повинні ми...» Висловлюючи далекоглядну позицію, ви демонструєте свою здатність допомогти організації розробити довгострокову стратегію.

3. Передбачайте потужні впливи

Стратегічні мислителі не просто приймають рішення; вони оцінюють і повідомляють про їхні ширші потенційні наслідки. Ви можете продемонструвати свою здатність до критичного мислення, підкреслюючи можливі результати або непередбачувані наслідки, наприклад, «Цей продукт має потенціал для...» або уточнюючи: «Окрім безпосередніх переваг, наші довгострокові вигоди включають....». Це буде свідчити про те, що ви надаєте перевагу ретельній оцінці, а не негайним діям.

4. З’єднуйте точки

Покажіть, що ви дивитеся за межі поверхневих подій на глибшу картину систем і взаємозв’язків і що ви визнаєте їхню важливість, наприклад, «Це несподіване зростання впровадження цифрових технологій безпосередньо впливає на нашу стратегію електронної комерції...» або «Через ці обмеження в ланцюжку поставок ми повинні переглянути наші виробничі графіки і стратегію розвитку продукту....». Це свідчить про те, що ви володієте інтегративним і цілісним процесом мислення.

5. Спрощуйте складне

Стратегічні мислителі вміють пояснювати складні ситуації простими, але переконливими словами. Щоб розкласти складні питання по поличках, використовуйте пояснення на кшталт «По суті, ця технологія може...» або «В основі нашої стратегії лежать три стовпи....». Таким чином ви засвідчите майстерне володіння темою.

6. Використовуйте аналогії та метафори

Аналогії та метафори допомагають донести стратегічні ідеї у зрозумілій формі. Коли ви робите порівняння на кшталт «Уявіть нашу інфраструктуру як хребет, що підтримує кожну функцію...» або «Уявіть наш маркетинговий підхід як мережу, що розширюється, щоб охопити різноманітні ринки...», ви показуєте, що можете перекладати стратегічний жаргон на повсякденну мову, сприяючи ширшому розумінню та узгодженню.

7. Стимулюйте стратегічний діалог

Під час стратегічних розмов із колегами ставте рефлексивні запитання на кшталт: «Якби наш бренд був оповіддю, в якій главі ми зараз перебуваємо?» або «Як це рішення перегукується з основоположними цінностями нашої компанії?». Це створює середовище, де стратегічна думка є колективною і спонукає до дискусії, яка допоможе вам вдосконалити ідеї та заохотити інших до стратегічного способу мислення.

8. Показуйте, що ви поінформовані

Ваші стратегічні ідеї будуть більш ефективними, якщо вони ґрунтуватимуться на поточних реаліях. Такі спостереження, як «Враховуючи нещодавні зміни в моделях цифрового споживання...» або «Останні дослідження поведінки споживачів свідчать про те, що...» доводять, що ви поінформовані про еволюцію ландшафту, а це є важливою здатністю стратегічного мислення.

9. Практикуйте стратегічне слухання

Стратегічне мислення найкраще працює, коли воно включає в себе різні погляди, тому важливо уважно та активно слухати інших. Коментарі на кшталт «Спираючись на те, що ви сказали...» або реагування «Ваша думка про насиченість ринку збігається з...» підкреслюють вашу здатність робити саме це, підвищуючи вашу репутацію як стратегічного колаборатора, збагачуючи дискусію та активізуючи колективний інтелект групи.

10. Шукайте зворотного зв’язку

Після обговорення стратегії покажіть, що ви зосереджені на навчанні, попросивши інших про фідбек. Використовуйте запитання на кшталт «Чи всім резонує стратегічний напрямок?» або пропозиції на кшталт «Як ми можемо краще узгодити ці дискусії з нашою ширшою місією?», щоб продемонструвати свою відданість зростанню та вдосконаленню.

Підсумовуючи, бізнес-лідери мають бути сильними стратегічними мислителями та комунікаторами. Ті, хто може говорити про стратегію так само добре, як і формулювати її, — це ті, хто підніметься на вершину.

За матеріалами HBR.

Ілюстрація: linkedin.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)