ІНСАЙТИ | Total Experience 2 червня 2025 р.

Розкриття потенціалу зростання завдяки тотальному досвіду: сила CX, EX і ШІ

У сучасному швидкозмінному цифровому світі підприємства дедалі більше усвідомлюють важливість надання виняткового досвіду на кожному етапі взаємодії з клієнтами.

Цей комплексний підхід, відомий як тотальний досвід (TX), поєднує клієнтський досвід (CX), досвід співробітників (EX), досвід користувачів (UX) і мультидосвід (MX) для створення безперервної та послідовної взаємодії для всіх стейкхолдерів. Ставлячи людей у центр інновацій, TX не лише стимулює зростання, а й сприяє лояльності, залученню та довгостроковому успіху, — запевняє Діпіндер Сеті (Deepinder Sethi), CIO компанії FHS (Fortive), де він керує розвитком і покращенням досвіду клієнтів і співробітників.

Розкриття потенціалу зростання завдяки тотальному досвіду: сила CX, EX і ШІ

Як виглядає TX?

В основі тотального досвіду (TX) лежить переконання, що щасливі співробітники створюють щасливих клієнтів. Коли співробітники відчувають, що їх цінують, надають їм необхідні ресурси й мотивують, вони більш схильні до надання виняткового сервісу, що безпосередньо впливає на задоволеність клієнтів. Ця симбіотична взаємодія між CX та EX є потужним рушієм зростання.

«Наприклад, під час моєї роботи на посаді CIO в компанії Fortive ми інвестували значні кошти в розвиток співробітників за допомогою технологій. Результати були вражаючими: ми не лише зафіксували покращення взаємодії з клієнтами, а й різке зростання рівня їх утримання, що призвело до збільшення доходів», — згадує Сеті.

Роль CX

Ключовим компонентом TX є зосередженість на клієнтському досвіді (CX). Ставлячи на перше місце клієнтський шлях і розуміючи потреби та вподобання клієнтів, компанії можуть створювати персоналізовані та незабутні враження. Це передбачає використання даних та аналітики для отримання інсайтів про поведінку клієнтів і подальше адаптування продуктів і послуг. Наприклад, ми використовували зворотний зв’язок клієнтів для вдосконалення як цифрових, так і фізичних точок контакту, забезпечуючи узгоджене обслуговування у всіх каналах, що суттєво підвищило рівень задоволеності.

Роль EX

Аналогічно, досвід співробітників (EX) відіграє вирішальну роль у забезпеченні зростання. Позитивне робоче середовище, у якому працівники відчувають підтримку та мають широкі повноваження, сприяє зростанню залученості та продуктивності. Компанії, які надають пріоритет EX, також можуть очікувати на зниження плинності кадрів і зростання ефективності.

«Я пригадую проєкт, у межах якого ми впровадили зручні інструменти й оптимізували робочі процеси для нашої команди. Рівень незадоволеності помітно знизився, що дозволило співробітникам зосередитися на створенні цінності для клієнтів. Це, своєю чергою, покращило загальний клієнтський досвід і сприяло зростанню бізнесу», — розповідає Сеті.

Де ШІ вписується в цю картину

Інтеграція штучного інтелекту в TX пришвидшує цей процес, надаючи передові інструменти та можливості, що покращують як CX, так і EX. Наприклад, чатботи на основі ШІ можуть надавати миттєву підтримку клієнтам і співробітникам, оперативно вирішуючи проблеми. Алгоритми машинного навчання здатні аналізувати великі обсяги даних, виявляючи закономірності й тренди, що дозволяє компаніям ухвалювати обґрунтовані рішення та оптимізувати свою діяльність.

ШІ також відіграє важливу роль у персоналізації досвіду — він може передбачати вподобання клієнтів і рекомендувати продукти або послуги, які найімовірніше їх зацікавлять.

У майбутньому концепція агентного ШІ має намір ще більше трансформувати TX. Агентний штучний інтелект — це ШІ-системи, які здатні самостійно виконувати завдання й ухвалювати рішення від імені людини. Така технологія нового покоління має потенціал перевершити традиційні підходи шляхом автоматизації складних процесів і створення ще більш персоналізованого досвіду.

Наприклад, система агентного ШІ може повністю управляти службою підтримки: обробляти запити, вирішувати проблеми й навіть передбачати потреби клієнтів ще до їх виникнення. Такий рівень автоматизації не лише підвищує ефективність, а й дає змогу співробітникам зосередитися на важливіших завданнях, що ще більше покращує EX.

Початок роботи з власною стратегією TX

Щоб успішно впровадити TX у вашій організації, почніть з інтеграції зусиль клієнтського сервісу та сервісу для співробітників. Це передбачає узгодження цілей і стратегій обох підрозділів для формування єдиного підходу. Далі оптимізуйте досвід клієнтів і працівників за допомогою ШІ та інструментів самообслуговування. Такі технології спрощують процеси, забезпечують миттєву підтримку й персоналізовану взаємодію.

Інвестиції в задоволеність співробітників також є вирішальними. Сформуйте позитивне робоче середовище, пропонуючи навчання, можливості розвитку та зручні інструменти. Це посилить залучення й ефективність персоналу, що в підсумку покращить і досвід клієнтів. Крім того, впровадьте омніканальну присутність для забезпечення послідовної й безперешкодної взаємодії в усіх точках контакту — від магазинів до онлайн- і мобільних платформ.

Нарешті, створіть цілісну екосистему зворотного зв’язку та забезпечення якості. Регулярно збирайте відгуки від клієнтів і працівників, щоб виявити напрями для вдосконалення та ухвалювати рішення на основі даних. Такий безперервний цикл дасть змогу вдосконалювати TX-стратегію та підтримувати її відповідність змінним потребам усіх стейкхолдерів.

Скористайтеся потенціалом тотального досвіду (TX), щоб відкрити нові можливості для зростання й стимулювати інновації у вашій організації. Інтегруючи CX, EX, UX і MX та використовуючи передові ШІ-технології, ви можете створити безшовний і персоналізований досвід, що радуватиме клієнтів і надихатиме працівників. Тож почніть свою TX-подорож вже сьогодні, аби трансформувати свою організацію на лідера цифрової епохи.

За матеріалами Forbes



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Дисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаногоДисципліна — це свобода. Як звільнитися від слабкостей і досягти бажаного
Правила всьогоПравила всього

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)