ІНСАЙТИ | HR 5 січня 2024 р.

Як дані та штучний інтелект змінюють сучасні практики управління персоналом

Світ людських ресурсів (HR) стоїть на порозі захоплюючої ери, підживлюваної даними та штучним інтелектом. Ці технологічні сили докорінно змінюють сферу управління персоналом і створюють інтелектуальні процеси, які спрощують роботу та надають корисну інформацію для HR-фахівців, — пише Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу.

Завдання сучасних HR-команд полягає в тому, щоб досягти балансу. З одного боку, вони можуть використовувати можливості даних і ШІ, щоб підвищити цінність організації. З іншого — вони повинні зберігати людський фактор у центрі всіх своїх процесів, поєднуючи технології та підходи, орієнтовані на людину, для надання кандидатам і співробітникам покращеного HR-сервісу.

Як дані та штучний інтелект змінюють сучасні HR-практики

Розвиток інтелектуального HR

Інтелектуальне управління персоналом — це стратегічне застосування даних, аналітики та штучного інтелекту в управлінні людськими ресурсами для покращення процесу прийняття рішень, оптимізації операцій та створення кращого робочого середовища. Воно передбачає використання таких технологій, як машинне навчання, обробка природної мови та предиктивна аналітика, для автоматизації рутинних завдань, отримання дієвих інсайтів і прогнозування трендів.

Управління персоналом на основі даних із застосуванням ШІ підвищує ефективність і точність внутрішніх процесів, а також допомагає HR-фахівцям створювати більш персоналізований і привабливий досвід для своїх організацій.

Як дані та штучний інтелект змінюють сферу HR

Щоб зрозуміти, як дані та ШІ змінюють сферу HR, необхідно усвідомити, як вони застосовуються в різних сферах управління людськими ресурсами. Від моменту, коли потенційний кандидат взаємодіє з організацією, до постійного професійного розвитку співробітників, інтелектуальні системи вдосконалюють HR-практики.

Ось деякі з найбільш значущих способів впливу цих технологій.

Аналітика персоналу

HR-фахівці тепер можуть аналізувати дані, щоб прогнозувати результати і пропонувати корективи. Дані надають стратегічні інсайти щодо кадрових трендів і сприяють кращому прийняттю рішень в організаціях.

У 2008 році внутрішня команда дослідників Google запустила ініциативу Project Oxygen, щоб визначити, що робить менеджера великим. На основі цього дослідження вони визначили поведінку, яка є спільною для найефективніших менеджерів, і включили її в програми розвитку менеджменту Google. Використовуючи дані таким чином, команда значно покращила управління в Google, включаючи такі важливі показники, як рівень задоволеності працівників, плинність кадрів і загальну результативність.

Підбір персоналу

HR-команди використовують передові алгоритми для швидшого та легшого аналізу резюме, виокремлюючи найбільш підходящих кандидатів і навіть прогнозуючи їхній потенційний успіх в організації. При правильному управлінні цей тип автоматизації прискорює процес найму та мінімізує упередженість.

У якості прикладу можна навести HireVue — платформу для проведення відеоінтерв’ю на вимогу. Вона відбирає кандидатів за допомогою ШІ, оцінює їхні відеоінтерв’ю, а потім прогнозує ефективність їхньої роботи та відповідність культурі компанії. Алгоритм оцінює сотні точок даних, включаючи мову і вираз обличчя, тому HR-команди можуть швидко визначити кандидатів із високим потенціалом. Такі технології, як HireVue, здатні мінімізувати людську упередженість на початковому етапі відбору.

Адаптація

Процес адаптації нових співробітників також був переосмислений. Платформи на основі ШІ можуть надавати персоналізовані орієнтації новим працівникам, що зменшує навантаження на HR-команди.

Компанії на кшталт IBM використовують HR-платформи зі штучним інтелектом, такі як Watson, для надання персоналізованого досвіду адаптації нових співробітників. Watson може допомогти новим працівникам з оформленням документів, відповісти на питання і допомогти їм інтегруватися в корпоративну культуру.

Моніторинг та управління результативністю

Традиційні щорічні оцінювання замінюються системами безперервного зворотного зв’язку, що підтримуються ШІ, завдяки чому компанії можуть створити більш індивідуальний підхід до розвитку співробітників.

Тут можна згадати Betterworks — платформу для безперервного управління результативністю, яка допомагає компаніям створювати більш цілеспрямовану, підзвітну та згуртовану робочу силу. Інструмент підтримує такі функції, як постановка цілей, безперервне спілкування між менеджерами та працівниками, зворотний зв’язок від колег і відстеження прогресу в масштабах всієї організації.

Навчання та розвиток

Компанії також можуть створювати персоналізовані навчальні програми для співробітників, включаючи унікальні траєкторії навчання, засновані на індивідуальних показниках, інтересах і кар’єрних прагненнях.

Безпека та благополуччя

Інтелектуальні HR-відділи можуть навіть зробити робоче місце безпечнішим і поліпшити добробут співробітників. Дані та ШІ можна використовувати для моніторингу поведінкових моделей і рівня стресу, а також для створення безпечнішого та продуктивнішого робочого середовища, яке сприяє підвищенню задоволеності та залученості персоналу.

Компанія Thrive Global, заснована Аріанною Хаффінгтон (Arianna Huffington), використовує дані та ШІ для надання персоналізованих рекомендацій і заходів для покращення добробуту співробітників. За допомогою Thrive Global компанії можуть заохочувати працівників до здорового способу життя та знижувати рівень стресу, що може призвести до підвищення продуктивності та залученості на роботі.

Керований даними HR із людським підходом

HR-команди сьогодні мають величезні можливості і великі виклики, які пов’язані з цим потенціалом. Дані та ШІ здатні переосмислити операції, а технології пропонують широкий спектр можливостей для підвищення ефективності та вдосконалення — але HR-технології не повинні впроваджуватися лише заради них самих.

Справжня цінність даних і штучного інтелекту у світі HR полягає в їхньому стратегічному застосуванні для вдосконалення процесів, залишаючи людей у центрі уваги. Управління персоналом на основі даних і ШІ може принести величезну користь вашій організації, але не можна забувати про «людський фактор» у HR. Технології повинні посилювати роботу HR, а не затьмарювати її.

Ілюстрація: stock.adobe.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі
Змінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у життіЗмінюючи правила гри. Як лідери, новатори та візіонери перемагають у житті

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)